Pagina 1 van 1
Poll: RT irritaties
Geplaatst: 08 jun 2008, 22:40
door JOS WRSM
Zoals elk (tweewielig)motorvoeruig kent ook onze R1100RT wel irritaties. Op het forum lees ik wel over het lastige schakelen, het niet willen inschakelen van de ABS bij starten, behoorlijk bezineverbruik.
Doe mee aan de poll en laat ons Uw RT irritatie weten.
Een nieuw onderwerp hierover aanmaken mag nattuurlijk.
Geplaatst: 09 jun 2008, 10:58
door Walter
Heb anders nl aangevinkt.
zal het toelichten:
Voor zover je over irritatie kunt spreken vind ik de grootste irritatie het iets naar rechts trekken van de motor bij het loslaten van het stuur.
Kleinigheid, maar voor de rest volop tevreden!
Geplaatst: 09 jun 2008, 16:17
door maRTin
big w schreef:Heb anders nl aangevinkt.
zal het toelichten:
Voor zover je over irritatie kunt spreken vind ik de grootste irritatie het naar rechts trekken van de motor bij het loslaten van het stuur.
Kleinigheid, maar voor de rest volop tevreden!
Hee big W,
De mijne heeft daar absoluut geen last van!
Ik heb alleen soms abs-problemen bij het starten, maar met verlichting uit is dat probleem ook uit de wereld. Vergeet alleen soms lampjes weer aan te doen :shock:
Geplaatst: 16 jun 2008, 22:45
door Gerard
Vraag is alleen wat doe je eraan.
ik lees er in diverse forums over. maar dat is nergens heel duidelijk,
vrijdag as haal ik mijn RT op en dan ga ik maar eens experimenteren.
er zit nog geen radio in bijvoorbeeld, banden maar eens bekijken etc.
en anders maar eens bij een dealer langs
groet
Gerard
Geplaatst: 12 jul 2008, 10:16
door BeeeMWee
Gerard schreef:Vraag is alleen wat doe je eraan.
ik lees er in diverse forums over. maar dat is nergens heel duidelijk...
groet
Gerard
Ik heb, na me werkelijk dood geƫrgerd te hebben

, het probleem met de ABS opgelost door de besproken modificatie uit te voeren. 2 tot 3 uurtjes werk, maar dan heb je ook nergens meer last van 8) .
Groet,
Ramon
Geplaatst: 19 jul 2008, 21:35
door Dataman
Ongeveer 3 jaar heb ik nu mijn R 1100RT.
Nood gedwongen naar deze motor over gestapt, hier voor had ik een Suzuki GSF 1200S (de Bandit 1200), na een ernstig auto ongeluk met nek beschadiging was het met de sportieve houding over.
Dus toen over naar de Beemer.
Veel ergenissen gehad, het was gewoon niet mijn type motor.
Dan bedoel ik het motor blok met zijn twee cilinders en zijn karakterristiek.
De telelever voor vering, weinig gevoel bij het remmen en bochten.
Kantel reacties motorblok, zeker als je tussen gas gewend bent.
En het duidelijk hoorbaar schakelen, en slecht naar zijn drie willen van uit zijn tweede versnelling. Wel bij laag toeren maar verder niet.
Doe sinds enige tijd zelf het onderhoud en de afstelling, en ben sinds kort toch wel verliefd op deze karaktervolle motor geworden.
Wat een fantastische machine om mee in de bergen te rijden, wat gaat dit stabiel en makkelijk. HET VERBRUIK ACH WOON WERK 1 OP 16 TOT 18.
bij toeren vaak 1 op 20, daar heb ik dus geen problemen mee.
Geplaatst: 20 jul 2008, 00:35
door JOS WRSM
Je zult er nog verder verliefd op worden, Dataman. Want dit is pas MOTORRIJDEN pur sang. Want met gevoel in je vingers (en voeten) heb je deze (kwa)jongen helemaal in beheer. Eens een Beemerrijder altijd een . . . . :P
grtz
jos
Dataman schreef:Ongeveer 3 jaar heb ik nu mijn R 1100RT.
Nood gedwongen naar deze motor over gestapt, hier voor had ik een Suzuki GSF 1200S (de Bandit 1200), na een ernstig auto ongeluk met nek beschadiging was het met de sportieve houding over.
Dus toen over naar de Beemer.
Veel ergenissen gehad, het was gewoon niet mijn type motor.
Dan bedoel ik het motor blok met zijn twee cilinders en zijn karakterristiek.
De telelever voor vering, weinig gevoel bij het remmen en bochten.
Kantel reacties motorblok, zeker als je tussen gas gewend bent.
En het duidelijk hoorbaar schakelen, en slecht naar zijn drie willen van uit zijn tweede versnelling. Wel bij laag toeren maar verder niet.
Doe sinds enige tijd zelf het onderhoud en de afstelling, en ben sinds kort toch wel verliefd op deze karaktervolle motor geworden.
Wat een fantastische machine om mee in de bergen te rijden, wat gaat dit stabiel en makkelijk. HET VERBRUIK ACH WOON WERK 1 OP 16 TOT 18.
bij toeren vaak 1 op 20, daar heb ik dus geen problemen mee.