Haperend remlicht R1100R

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Remko

Haperend remlicht R1100R

Ongelezen bericht door Remko »

Een beetje moedeloos wordt ik ervan...

Het remlicht van mijn R1100R doet het dan wel dan weer niet. De gewone achterverlichting blijft wel altijd branden.

Al diverse malen heb ik de kap eraf gehaald om de contactpuntjes (2 lipjes) iets naarvoren te buigen om zo een beter contact met het lampje te krijgen.
Dit werkt eventjes maar door het trillen van de motor (althans dat is mijn vermoeden) wordt dit contact weer op de een of andere manier verbroken wat op zich dan wel weer gek is omdat de normale achterverlichting het wel blijft doen. _001

Wat kan ik doen om dit euvel te verhelpen? Heb al gedacht om een LED unit erin te zetten maar ik schrok een beetje van de prijs.

of... is er iets anders aan de hand en zoek ik het dus in de verkeerde hoek? :$

Groeten,

Remko
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Haperend remlicht R1100R

Ongelezen bericht door Baird »

Wat dacht je van de remlicht schakelaars, eentje bij het voetpedaal en eentje bij het remhandel. Ik heb ooit bij mij R1100RT de voetschakelaar vervangen en het probleem was over. Beetje spelen met een multi-meter: stroom gaat van accu-schakelaar-lampje-accu (kort door de bocht geredeneerd), dus de verschillende stukken doormeten en je weet waar de fout zit.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Remco63
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Ongelezen bericht door Remco63 »

Zoals hierboven al beschreven zou dit best eens je remlichtschakelaar kunnen zijn. Zelf ook al eens ondervonden bij mijn 1100 RT. Schakelaar bij mijn remhandle vervangen en het probleem was opgelost.

Suc6

Remco
Remko

Ongelezen bericht door Remko »

We zullen morgen eens kijken of ik inderdaad een probleem in de schakelaars kan vinden.
Nu eerst maar eens in het handboek zoeken waar en hoe ik de schakelaars kan benaderen :P

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overig R1100 serie”