Lekker er op uit met de fiets...

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Lekker er op uit met de fiets...

Ongelezen bericht door Bert M »

Vandaag hebben we eindelijk weer eens kunnen genieten van de zon! Dat was al weer even geleden. Bijtijds heb ik mezelf in het leer gehesen, lucht in de banden, kwart litertje olie in het blok gegoten, lampjes braaf gecontroleerd en daar ging ik. Was wel even wennen na vier maanden, maar na een paar kilometer ging het weer aardig soepel.

Het werd mij snel duidelijk dat ik niet enige was die de combinatie van tweede paasdag en zon wilde uitnutten: wandelaars hadden de schoenen weer uit het vet getoverd, skeelerfanaten de wieltjes gesmeerd en alle zondagsrijders van de Veluwe leken zich eensgezind op 'mijn' weg te bevinden... Geeft niets, ieder zijn eigen ruimte en als we een beetje rekening houden met elkaar, komt het best goed. En tot zover mijn relaas van vreedzame coëxistentie op onze wegen... Er viel mij een groep weggebruikers erg negatief op en dat zijn de "haantjes" op de racefietjes. Verkeersregels gelden voor iedereen, behalve voor hun! Een voorrangsweg oversteken? Zonder remmen, want wij zijn met een groep. Haaientanden voor een rotonde? Tja, die zijn er voor zondagsfietsers. Een verplicht fietspad gebruiken? Nee, joh, dat schiet niet op... Een rotonde driekwart rijden als je linksaf wil? Neuh, een kwartje is sneller...

Heel grappig werd het toen ik er bijna eentje van zijn fiets reed. Hij stond me daar een partij dusdanig moeilijk te doen, dat ik maar eens even ben afgestapt. Had deze schriele sportbilly ook nog eens het ambitieuze plan opgevat om mij eens even in elkaar te timmeren. Los van het feit dat ik 1m96 ben en tegen de 110 kg weeg, was ik ook nog eens in vol beschermend ornaat. Zijn vriendjes konden hem nog net op tijd uitleggen, dat geweld tegen mij hem waarschijnlijk meer zeer zou gaan doen dan mij... Het EPO-gekwelde brein (en dito ego) koelde weer wat af en schreeuwend en tierend maakte de groep zich uit de voeten. Op naar de volgende reeks overtredingen.

Om een lang verhaal kort te maken: er was een tijd dat wij motormuizen, als de meest asociale en subversieve types ter wereld werden bestempeld. Gelukkig heeft de racefietser ons inmiddels volledig ingehaald. Alle Brusselse plannen om ons het motorrijden lastig te maken, door middel van vreemde rijbewijsstelsels, APK-plannen en dergelijke flauwekul, kunnen wat mij betreft direct plaatsmaken voor beleid tegen racefietsers. Dat komt de verkeersveiligheid pas écht ten goede!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Lekker er op uit met de fiets...

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Hoi Bert,

Wat een heerlijk stukje om te lezen. Zou zo een column in een willekeurig motorblad kunnen zijn. Ik zeg inzenden _004

Gelukkig heb je de bewuste wielrenner niet plat gereden, dan hadden we dit mooie episteltje waarschijnlijk niet gelezen in het RT café.
Maar wel herkaanbaar natuurlijk. Vandaag reed ik van Harderwijk binnendoor naar Apeldoorn, om vervolgens via Zwolle weer naar huis te rijden.
Ook mijn weg werd gekruist door een aantal pelotons zelfmoordcommando's _003 Toen ik bijna thuis was werd ik nog bijna geschept door een jonge knul in zo'n blitse minicoopert. Hij had me niet gezien op de rotonde.......

Al met al was het inderdaad een prima dag om de zadel- en handvatverwarming te testen :D
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Herkenbaar, en wel van begin tot eind.

Ronald
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Laat ik nou EN 50 km gefietst hebben EN gemotord hebben! Big RT Smile
Maar zeker herkenbaar.

_oo_
RsTijn
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen

Ongelezen bericht door RsTijn »

Hier noemen ze dat wielerterroristen

Leuk om lezen en idd zeer herkenbaar :D
groet,
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Edwin1970 schreef:Laat ik nou EN 50 km gefietst hebben EN gemotord hebben! Big RT Smile
Maar zeker herkenbaar.

_oo_
En, ben je jezelf tegengekomen? :O
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Baird schreef:
Edwin1970 schreef:Laat ik nou EN 50 km gefietst hebben EN gemotord hebben! Big RT Smile
Maar zeker herkenbaar.

_oo_
En, ben je jezelf tegengekomen? :O
Nee, maar natuurlijk ben ik niet zo'n wielerterrorist natuurlijk.
Big RT Smile
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Kan me hier niet in vinden.
Net als er enkele motorrijders zijn die het aanzien van de gehele goegemeente motorrijders te kijk zet gebeurd dat ook bij andere groepen weggebruikers.
Mooi verhaal, actie van deze groep weggebruikers is niet goed te praten maar om nu gelijk alle fiesters meteen onder de categorie wieleterroristen te scharen gaat me als toerfietser wel te ver.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk ook dat niet alle wielrenners zo'n asociale rijders zijn. En in ieder geval is het een veel kleiner percentage dan de groep fietsers die zonder licht rijd.
Maar zonder gekheid er zitten op motoren en in auto's ook wel rare figuren soms. Ik had er op de rondweg bij Parijs ook wel een paar van de motor af willen trekken. Eigenlijk lijkt het aantal overtreders op de weg wel omhoog te gaan.
Fietsers zie ik een beetje als overstekend wild je kan ze beter niet raken want je bent altijd de pineut. Maar ja de langzaamste verkeersdeelnemers zijn het best beschermd door de wet. Als motorrijders die zelfde vrijheiden kregen zonder bekeuringen dan zou het waarschijnlijk niet veel anders gaan. Dus ik blijf maar tolerant in het verkeer en gebruik alleen de dodelijke blik.

En misschien rijd diezelfde wielrenner ook wel soms een BMW toch......

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”