Even de flauwe modus aan: Een Motorfiets valt natuurlijk niet onder de nieuwe voertuigenwet : Flauwe modus uit
Op diverse fora wordt er uitgebreid over gepraat, mijns inziens geld de nieuwe wet ook voor Motorfietsen :roll:
Net zoals het verboden is 2 verstralers te laten branden met groot licht, het verboden is runninglights te hebben etc. etc.
Uiteraard moet iedereen zelf uitmaken wat hij onder het motto " veiligheid " doet wat door de wet verboden is,
zelf rij ik met SafetyLights, ook officieel verboden. Dus ik zal er nooit een waardeoordeel aanhangen.
We storen ons er wel aan als een "Petje " in een oud golfje, harde muziek en verkeerd afgestelde xenon ( achter de verkeerde lens ) heeft, maar zelf kunnen we dat onder het motto van VEILIGHEID best maken
Als we het erover eens kunnen worden dat een Motorfiets een voertuig is, dan is de voertuigenwet duidelijk
Ik nodig iedereen uit om de betreffende passage uit de wet, met link, hier neer te droppen.
Maar nogmaals, van mij ( maar wie ben ik ) mag iedereen met Xenon rijden, of 10 km harder als de toegestane snelheid, niet stoppen voor een stopstreep etc.
Maar laten we stoppen met excuses zoeken waarom het wel zou mogen, maar als echte kerels achter onze beslissingen staan. En tja, levert dat een prent op ? Betaal hem gewoon
Groet, Bert