film spoedrit begeleiding ambulance

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

film spoedrit begeleiding ambulance

Ongelezen bericht door wil51 »

[media]5Ndx74dpLL8[/media]
Onboard beelden van een spoedrit naar Zoetermeer. Deze relatief lange rit begint langs de A4 bij Leiderdorp. Nadat de aanvraag voor een glijdend transport is binnengekomen en er reeds 2 collega's ter plaatse zijn, moet de derde motorrijder flink doorrijden om op tijd te zijn voor het vertrek van het transport.

En de begeleiding

http://www.youtube.com/watch?v=KjT7kxcWAcY
Laatst gewijzigd door wil51 op 15 mar 2013, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
jaapvanthoff

Re: film spoedrit begeleiding ambulance

Ongelezen bericht door jaapvanthoff »

Ik heb op sommige moment met samen genepen billen gezeten, vanwege de reacties van sommige vierwielers. – en ik zat gewoon achter mijn pc. Er zijn momenten dat ik het risico, voor mezelf, te groot vond.
Respect voor deze man / vrouw.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Ik kan het niet goede vertalen maar-
"Thats pushing on some!" :O
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Eric r1200rt
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Pffff, daar krijg je adrenaline van, zelfs als je alleen maar kijkt ...

Heb wel gevoel dat als je dit een week zou doen, dat je minimaal een aanrijding te pakken hebt (volgens mij heb je niet zo veel foutmarge meer als een ander iets doms doet ...)
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Der hoeft er maar 1 .....................

Wel mooie goede opnames waar zal de camera gemonteerd zijn :oops:
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

achter het scherm, maar de camera is professioneel (ongeveer 700 €).

Ik zal de link in de komende dagen wel even opzoeken welke camera hiervoor gebruikt is.

groet,

Han
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

RESPECT voor de hulpdiensten...en wat ben je afhankelijk (met alle risico's van dien) van het overig verkeer!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Hoewel het hier allemaal goed ging durf ik -voorzichtig- toch te stellen dat deze motorrijder -mijns inziens- zijn eigen veiligheid niet overal in voldoende mate in acht nam.
Respect voor dit handelen mbt een ander in nood is vanzelfsprekend op z'n plaats maar als het fout gaat (en die momenten waarop dat had gekund zijn wel degelijk aanwezig) wordt er plotseling heel anders tegenaan gekeken en worden er ook andere woorden gebruikt dan respect.
En bovendien, een hulpverlener die door eigen toedoen andere hulpverleners nodig heeft is niet goed bezig.

gr v Ciske
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De VTB-opnames zijn gemaakt vanuit de auto (deel 1) en vanaf het dak van de auto (deel 2 en 3)
De camera die gebruikt werd is voorloper van de Sony HXR-MC1P HD Action Camera (die ook al niet meer verkrijgbaar is)
Een action-camera van zo rond de 2500 euro.

De andere opnames (zoals "Spoedrit A4 Leiderdorp naar Zoetermeer") zijn al wat ouder en ooit gemaakt met de GoPro HD Hero.
Dat is een hele reeks aan opnames (totaal een 4-tal), maar ik weet niet of ze die allemaal gaan publiceren op YT.

En in de nabije toekomst zal ook de Drift HD Ghost camera gebruikt gaan worden, zo zijn de plannen althans.

Ik kan (ook) commentaar of een mening geven over hun manier van rijden onder prioriteit, maar ik ben daarin niet ter zake kundig vindt ik zelf.
Het is een meerjarige, intensieve opleiding, waar ze echt geen kamikazepiloten kweken.
Wat ik er van weet, zie en ken, is het een afweging van gewogen risico's, voertuigbeheersing en verkeersinzicht.
Ook ik zit 'm soms te knijpen bij sommige opnames, maar weet dat het gecalculeerde risico's zijn die zij nemen, het is hun vak.
Ja, de foutmarges zijn soms heel klein, maar dat is ook de aan hen gestelde taak, waakzaam en dienstbaar.
En ook een roeping natuurlijk.

Hun snelle manier van verkeersdeelneming is niet echt mijn "ding" maar ik zou graag hun voertuigbeheersing en verkeersinzicht willen hebben.
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

dutchmidiman schreef:Ik kan (ook) commentaar of een mening geven over hun manier van rijden onder prioriteit, maar ik ben daarin niet ter zake kundig vindt ik zelf.
Het is een meerjarige, intensieve opleiding, waar ze echt geen kamikazepiloten kweken.
Wat ik er van weet, zie en ken, is het een afweging van gewogen risico's, voertuigbeheersing en verkeersinzicht.
Ook ik zit 'm soms te knijpen bij sommige opnames, maar weet dat het gecalculeerde risico's zijn die zij nemen, het is hun vak.
Ja, de foutmarges zijn soms heel klein, maar dat is ook de aan hen gestelde taak, waakzaam en dienstbaar.
En ook een roeping natuurlijk.
Vanuit de gedachte in bovenstaande quote van dutchmidiman heb ik, na het zien van het filmje, het woord "RESPECT" geplaatst.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Inspector Gadget

EileRT schreef:Vanuit de gedachte in bovenstaande quote van dutchmidiman heb ik, na het zien van het filmje, het woord "RESPECT" geplaatst.
Ben ik hartgrondig met je eens.
Nu ken ik toevallig de auteur van de opnames, en was het iemand die vroeger ook op het RT-forum kwam, zijnde Marruk8865.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik neem aan dat het bij deze vorm van begeleiding ook regelmatig niet goed gaat . Maar toch knap misschien dat ik dit jaren geleden ook wel graag gedaan zou hebben. Nu moet ik er niet aan denken. De rit zou zomaar meer kunnen kosten dan wat ik gewilt had. Een vervelend foutje van de ander kan zomaar je leven kosten maar ook het leven van een ander.
Remco63
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Ongelezen bericht door Remco63 »

RESPECT, aan het einde van het filmpje zag ik net zo blauw als het zwaailicht omdat ik met ingehouden adem zat te kijken _004
Snipes

Ongelezen bericht door Snipes »

Over het algemeen een mooie rit volgens mij. Ik vraag me alleen een beetje af in hoeverre je een dergelijke rit moet rijden als er reeds twee motoren aanwezig zijn die het glijdende transport kunnen begeleiden. Ik heb het dan met name over de afstand (tijd) die je nodig hebt om ter plaatse te komen. Je neemt risico's en deze neem je altijd tijdens een spoedrit. Je kan nog zo goed opgeleid zijn je bent en blijft deels afhankelijk van de medeweggebruiker. Gelukkig kan je door een goede opleiding een hoop risico's beperken.

De snelheid en afstand tussen de andere weggebruikers is altijd lastig in te schatten op dergelijke beelden. Ik ben persoonlijk van mening dat de positie op de weg niet altijd even handig gekozen is. Voorbeeld hiervan is de positie op de weg bij tegenliggers.

Filmpje geeft denk ik wel een mooi beeld van hoe een spoedrit nu gaat.
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Nou, ik vind het best wel eens kicken om iets boven de maximum snelheid te rijden, maar als ik deze filmpjes zie dan denk ik dat de heren (en/of dames) soms met ware doodsverachting op de motor kruipen :shock: Iets waar ik de guts niet voor heb. Als ik zie hoe het soms nét goed gaat.... Het begeleidingsfilmpje vind ik dan wel weer mooi om te zien... die samenwerking, overnemen/overdragen van de koppositie, stopzetten van verkeer.
Kan alleen maar delen wat anderen al zeiden: RESPECT _004
[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Andrew
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Ongelezen bericht door Andrew »

Een geweldig beeld hoe het er in de praktijk aan toe kan gaan.
Zie ook de reacties van de andere weggebruikers.
De ene gaat perfect aan de kant. De ander let niet goed op en gaat naar de kant waar de motorrijder langs wil (de bus terhoogte van de busbaan).
Zo zie je maar dat het altijd uitkijken is ook al rijd je met signalen.
Een camerabeeld maakt het wel spectaculairder dan wanneer je het zelf ziet maar ondanks dat was het een indrukwekkende rit.
Goose
Bijz: Champagnekleur two tone
Woonplaats of omgeving: Hoogerheide

Ongelezen bericht door Goose »

Ik zat ook met spanning te kijken! Zelfs tegen de PC te schreeuwen; "ga dan an de kant met die bak!!" Echt respect voor die mannen en vrouwen die dit doen. Ik heb vol bewondering de Special van Blik op de Weg (Youtube) gezien, over de VTB opleiding van het Korps Haaglanden. Erg interessant en heel gaaf om te zien. Ook het tactische plan van aanpak vind ik erg leuk om in de praktijk te zien. Ik begrijp wel dat zodra die geluidsbox en de flitsers aangaan deze mensen na een rit hun pak drijvenvan het zweet, wat een inspanning, concentratie en adrealine...

Nogmaals - RESPECT- _004
Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Geloof me maar, zo'n rit wekt enorm veel adrenaline op. En als je er 2 op een dag hebt gehad ben aan het einde van de dag je uitgeput . . . . en kun je weer een kruisje slaan . . . . :roll:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Inspector Gadget

Ton1959 schreef:Ik neem aan dat het bij deze vorm van begeleiding ook regelmatig niet goed gaat ...
Ik heb navraag gedaan en tot op heden is in Nederland "slechts" 1 diender verongelukt bij een dergelijke begeleiding.

Het zijn gecalculeerde en afgewogen risico's die ze nemen, zij willen graag ook 's avonds weer heelhuids thuiskomen.
Dat neemt niet weg dat het vaak op het scherpst van de snede is, en zoals Jos aangeeft uit eigen ervaring, zeer vermoeiend door de uiterste concentratie.
Wat zou helpen is als het overige verkeer wat vaker in hun achteruitkijkspiegel keek. :roll:

Ikzelf zie het als "verkeer regelen" op hoge snelheid. ;)
Ik heb ook opnames gezien waar men begeleiding doet op lagere/"normale" snelheden, en zie je het verkeersinzicht, voertuigbeheersing, het groep rijden.
Ik noem dat kunst, een ballet (voor mannen), heel erg knap.
Dat zijn de momenten dat ik enorm jaloers ben die kunst niet te beheersen, erg indrukwekkend.

Overigens, VTB Haaglanden heeft sinds kort de beschikking gekregen over de K1600GT-P (die officieel niet bestond maar speciaal aangepast en ontwikkeld is) ter vervanging van hun huidige niet-BMW's.
Naar verluid ligt de topsnelheid ver boven de 200 km/uur.
Ik heb daar een opname van gezien (vooral van gehoord) op een afgesloten terrein, het was net de TT van Assen, wat een machine in capabele handen. Indrukwekkend!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”