Ik probeer te leven bij de regels, maar ontvang (als voorbeeld!) ook de "uitnodigingen" van CJIB om te betalen voor t/m 5 km (na correctie) te hard rijden. :roll:
Ben dus zeker geen heilig boontje of zo.
Ik ben mens, dus ik ben faalbaar. Vandaar mijn onderschrift, ik ken mijzelf :lol:
Geenszins spreek ik een waardeoordeel uit of iets zin of onzin is, het is hier altijd (wat mij betreft) hoor en wederhoor.
Iedereen heeft een mening, en dat respecteer ik ten volste.
Maar ik ben wel van mening dat Xenon verlichting met de kleurtemperatuur van hoger dan 6000K grenzen overschrijdt;
- Hoger dan 6000K geeft juist minder zicht dan 6000K. Hoe lager de kleurtemperatuur hoe beter je zicht zal zijn.
- De wetgever heeft Xenon verlichting met een kleurtemperatuur hoger dan 6000K verboden voor auto’s, het is zelfs een APK-afkeur punt.
- Als je verlichting (ook op de motor) hinderlijk is of verkeerd afgesteld staat, kan je een bekeuring (of erger) krijgen.
Desalniettemin, ik persoonlijk heb dus serieus ernstige twijfels of zo'n 8000K Xenon lampje een officiële E-keur heeft (voor gebruik op de openbare weg), omdat de "Chinezen" hun hand er echt niet voor omdraaien om zo'n E-keur te plaatsen ongeacht hoe-of-wat.
Net zoals ze op hun Xenon sets Philips, Siemens, Bosch en andere merken plaatsen, vaak onterecht.
Want dergelijke merken leveren wel componenten voor Xenon kits, en alleen volledige Xenon kits in OEM (dus af-fabriek)
Het is dan heel lastig om dit te handhaven via de warenwet, e.d.
De fabrikant in kwestie (Philips, Siemens, Bosch, etc) moeten dan van hun kant ook het nodige doen.
Al met al is het een kwestie van prioriteiten.
En dat is wat ik probeerde duidelijk te maken, soms niet helemaal succesvol waarschijnlijk
Maar ieder zijn ding hoor, samen komen we er wel uit!
Ik zie regels als richtlijnen, om te voorkomen dat het uit de klauw loopt.
Maar voor het beste resultaat is het toch echt OEM Xenon, is mijn ervaring.
(veiligheid, zichtbaarheid, betrouwbaarheid, etc)
En bij niet-OEM Xenon, lichtkleuren van 6000K en lager.