Even over mezelf.
Mijn naam is Hans en ik ben 49 jaar oud. Sinds mijn 18e heb ik mijn rijbewijs gehaald en rijd sinds juni 1979. Dit jaar dus 31 jaar. Mijn eerste motor was een nieuwe Suzuki GS550E. Daarna volgde er nog 11. Ik ben sinds 1983 werkzaam bij de overheid.
Ik heb een aantal rijopleidingen gevolgd. Voor de kenners de MRO en SRO.
Ik heb een offensief tolerante vlotte en sportieve rijstijl, maar de laatste jaren anders als bij de start. Laat ik het zo zeggen, de voetsteunen slijten minder hard. Verder hou ik van doorrijden, geen getreuzel. Voor de kenners +10, +20 +30.
Ik gebruik mijn fiets dagelijks voor woon werk verkeer. In het weekend een toertocht oid. Jaarlijks draaien er een kleine 8000 km onder de wielen vandaan.
Mijn grootste ergernis is het collectieve getreuzel van het Nederlandse verkeer. Men heeft geen inzicht, rijdt 50 op 80 km wegen. Dan het gestuntel op rotondes. Kortom Juli en augustus zijn mijn favoriete maanden. Dan is het grootste gedeelte van hen hier niet te vinden.
Ik heb sinds mei 2010 mijn 2e R1200RT. Voor dit model heb ik voor Van Harten als dealer gekozen. Daar haalde ik tevens als een van de eerste en de enige in Nederland een ABD trekstang met titanium boutje.
Daarvoor heb ik een aantal andere fietsen gehad. Inmiddels is dit mijn 12e motor en mijn 7e BMW. Kijk maar onderaan de pagina naar het Trackrecord.
Wat zijn dan de mooiste routes gereden:
De route Blanche van Nyon naar Saint Cerque in Zwitserland.
De route SP3 Van Maranello naar Serremanzoni In Italie. (testbaan van Ferrari) Let op, je moet die route maar een maal rijden. De tweede maal denk je dat het allemaal veel sneller kan.
Route die ik vaak rij:
Rondje Groesbeek Berg en dal. Daar ligt de Zevenheuvelenweg. Daar zit een soort bocht in als Eau Rouge in Spa Franchorchamp en vervolgens een kuil die voor Nederland ongekend is. Als je daar hard genoeg doorheen rijdt dan... Probeer het maar eens.
Of de Zwarteweg in Milsbeek. Zeer fraaie bochten combinatie.
Een motor customizen is een van mijn hobby's.
Ik zal trachten om op dit forum alles te gaan vermelden met foto's en uitleg erbij. Ik zal proberen om dat met een bepaalde regelmaat te gaan doen.
Hierbij de lijst van veranderingen die ik tot nu toe aan mijn motor heb verricht:
-Alle zichtbare boutjes vervangen door RVS exemplaren
-ABD trekstang met titanium boutje van Van Harten.
-Wunderlich oliedop en cardan scharnier dop.
-Verchroomde klepdeksel bouten.
-Pilot Xenon dimlichten en LED stadslichten.
-Wunderlich buddyseat (echt een aanrader).
-Gaatje in tank opening geboord (anderhalve liter extra benzine gaat erin).
-CeeBailey's sportshield Sumdome darkgrey.
-Garmin Zumo 550.
-Ik gebruik de mp3 van de Garmin voor muziek weergave.
Mochten er andere gebruikes van dit forum zijn die eens zin hebben in een toertocht met een kleine groep, meeting voor een kennismaking oid, laat het maar weten. Ik kom graag. Ook wil ik wel meedenken cq helpen bij het organiseren van een toertocht.
Mijn hobby''s zijn techniek van auto's en motoren. Ik houd mij daar nogal mee bezig. Ook voor technische vragen, voor zover mijn kennis reikt, is een ieder welkom. Zoals al te zien is bij een paar bijdrages van mij krijg je een duidelijke uitleg, zodat een ieder het snapt.
Groeten en tot ziens

Hans45.