Probleem ? met Garmin 2720

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RT1
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Probleem ? met Garmin 2720

Ongelezen bericht door RT1 »

Al een aantal jaren gebruik ik tot volle tevredenheid een garmin 2720.
Nu wil het geval dat het regelmatig voorkomt dat het beeldscherm niet meer reageert op aanraking _003 , hij begint dan het geluid te maken wat je ook hoort als je het scherm aanraakt, en schakelt vaak over op het kalibratiescherm , wat dus ook niet werkt om dat het scherm niet op aanraking werkt.
Uitzetten is dan de enige oplossing en even later weer aanzetten, lijkt soms te helpen al is t vaak maar voor even.
Had ergens gelezen dat er vuil tussen de randen zou zitten, heb dus onder de kraan deze randen goed schoon geborsteld en nu heeft hij t weer even prima gedaan, tot voor een paar dagen dus, toen was t weer mis
Er resten mij nu dus 2 vragen:
1) Heeft iemand dit al eerder ervaren? en misschien een oplossing?
2) Is dit te repareren ? of betekent dit dat ik naar een ander apparaat moet gaan uitkijken. ( _002 wat ik eigenlijk niet wil want dit bevalt me prima)

[groet]
Rob
PS mijn schoonvader heeft t zelfde probleem al een poosje. Toestellen zijn allebei ongeveer even oud ( als ik me niet vergis van 2006)
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Probleem ? met Garmin 2720

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Heb dat soms met mijn 2820. visitekaartje nemen en tussen de rand van het scherm gaan. Meestal zit er vuil tussen die dat veroorzaakt. Enkel onder water wassen helpt niet.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Heb zelf al jaren - en naar volle tevredenheid - de bmw uitvoering van de 2820 (BMW NAVIII). Het schoonmaken onder de randjes met een stukje papier werkt inderdaad vrij goed. Soms wil het ook wel eens helpen om een totale hard reset uit te voeren, zeker als je 'm al een paar jaar in gebruik hebt. Dan heb je de software weer helemaal af fabriek schoon.. 8)
RT1

Reset heb ik al uitgevoerd, heeft geen verbetering op de klacht.
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Berrybeer
2023
2023

RT1 schreef:Reset heb ik al uitgevoerd, heeft geen verbetering op de klacht.
Die met de MENU + MAP + POWER knop, de zgn Masterreset?
RT1

Ja die dus, alles wordt teruggezet. Je moet dus alles weer opnieuw instellen. De laatste mapsource kaarten blijven er wel in staan en ook de flitspalen.
Hans Vaessen
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Dit duidt op een fysieke oorzaak: het scherm denkt ingedrukt te worden...

En dat kàn inderdaad heel goed komen door vervuiling onder de rand: de type van het visitekaartje onder de rand langs schuiven is een goede: oorzaak kan simpelweg een zandkorrel zijn.

Maaarrrrr... het kan ook zijn dat het scherm ooit een tikje heeft gehad, waardoor er een minuscuul deukje in het scherm zit. Of het scherm dat ook 'voelt' kan mede van de temperatuur afhangen.

Als dat laatste de oorzaak is dan is het vermoedelijk tijd voor een slecht nieuws gesprekje en zal de patient er gaandeweg meer last van krijgen. Ik dacht niet dat deze schermen nog te krijgen zijn (of je moet een donor vinden met een ander defect) dus het is al snel total loss..

Het goede nieuws (ahem) is dat een vervangend toestel gelukkig aanmerkelijk minder kost dan vroeger. En ook nog de nodige voordelen levert. Ter mentale voorbereiding: een zumo350 is een volwaardige opvolger. Is bovendien een stuk platter, beter afleesbaar, ingebowude accu, aanmerkelijk betere ontvangst; veel groter geheugen, actieve steun en zo nog wat dingen. En wordt bovendien standaard met lifetimekaartupdate geleverd.

Maaaarrrr... eerste even met het visitekaartje aan de slag; succes!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Berrybeer
2023
2023

Dan ging ik persoonlijk op dit moment toch liever voor een gebruikte 2820...http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... ousPage=lr
Daar zit itt de 350 bluetooth op voor mijn gsm en ziet er zo heerlijk stoer en robuust uit!(oké....sommigen noemen dat gewoon 'lomp'.. :-) )
Hans Vaessen
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Kan ik me wel iets bij voorstellen, en is eigenlijk alleen maar een compliment voor de streetpilot serie.

Zelf zou ik er niet voor kiezen. temeer omdat je vermoedelijk ook de kaarten zult willen updaten loopt de prijs dan toch richting 300 euro; en heb je een toestel zonder garantie. En je hebt net ervaren wat de kwetsbaarheid in de loop der jaren kan zijn...

En van de andere kant: voor hetzelfde geld heb je er nog jaren plezier van, en bovendien met een toestel dat je goed kent... Succes!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
RT1

@ Hans
Bedankt voor de goede info. _004
Garmin heeft afgelopen zomer bij een motorongeluk wel een aardige luchtreis gemaakt met landing op het asfalt. _002 motor heeft t daarbij niet overleeft.
Zou dus goed het scherm beschadigd kunnen zijn ( kan me niet herinneren dat hij t voor die tijd ook al had) temeer ook omdat hij t pas na een tijdje (opwarmen) begint te vertonen. Hij heeft t overigens na het ongeluk nog wel een poos goed gedaan En Ik kan verder geen beschadiging aan t scherm ontdekken.
Ga eerst de randen nog maar eens goed schoonmaken en mocht dit niet baten dan ga ik me maar eens overleggen wat te doen, nieuwe 350 of gebruikte streetpilot.?
Mocht er nog iemand over een donor beschikken :roll: dan is uitwisselen van t scherm misschien ook nog wel te overwegen.

[groet]
Rob

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”