Voor wie geïnteresseerd is heb ik de werking van de Recycliser eens nader bekeken. Ik was eens nieuwsgierig wat dit ding eigenlijk verandert aan met weerstandswaarde die aan de Motronic wordt afgegeven. Ik rij nog niet zo lang BMW (R1150RT) en had zo'n recycliser direct gekocht naar aanleiding van de positieve berichten. (en ik hou nu eenmaal van gadgets..

Ik heb bij zowel de standaard sensor als de recyclizer de weerstandswaarde geprobeerd te meten van ca. -20 tot +30 gr celsius. Daarbij in stapjes wat weerstandswaarden afgelezen. Het is mij wel duidelijk dat in de Recycliser een soortgelijke NTC zit als de originele sensor. Hier de meetresultaten in een grafiekje. (indicatieve benadering)

Blauw: gedrag originele sensor
Rood: gedrag Recycliser
Oranje: Effecten opgeteld
Vertikale as is weerstand in kilo-ohms.
Als we kijken naar zuurstof in lucht zien we de volgende curve:
Edit 6-1-2013: grafiek tijdelijk verwijderd wegens twijfel getallen.
In principe zou een vaste weerstand aanbrengen ook al een eind volstaan. Een opmerking is verder dat de NTC van de Recycliser niet in de directe luchtflow zit.