Ms steun, zumo 550 ( maten)
Moderator: RT_Patrick
Ms steun, zumo 550 ( maten)
Ben rijkelijk nieuw, mijn naam is peter en heb net een voorstel rondje gedaan.
Fantastisch innitiatief zo,n forum en hoop het net zoals jullie vaak te raadplegen.
Wie is er in het bezit van de ms steun om de zumo 550 onder het raampje van een 1150rt boven de tellers te plaatsen.
Graag zou ik de maten willen weten om er een na te maken. Ze kosten rond de €90,- en dat vind ik een beetje te.
Gr. Peter
Fantastisch innitiatief zo,n forum en hoop het net zoals jullie vaak te raadplegen.
Wie is er in het bezit van de ms steun om de zumo 550 onder het raampje van een 1150rt boven de tellers te plaatsen.
Graag zou ik de maten willen weten om er een na te maken. Ze kosten rond de €90,- en dat vind ik een beetje te.
Gr. Peter
- Nokie64
- Type: R1200RT
- Bijz: Dark grey
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
Re: Ms steun, zumo 550 ( maten)
Moet je even bij waypoint kijken, daar zijn ze niet zo duur.
ik weet niet of de verschillen met die van een r1100rt erg groot zijn (mogelijk de lokatie van de schroefgaten) maar die van mij staat te koop.
marcanon
marcanon
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
MS steun is bij Waypoint ook € 90.
De Waypoint steun is een stuk goedkoper maar minder fraai. Helaas past de Waypoint steun voor de 1100RT niet op de 1150RT (andere locatie van de boutjes van de kuip)....
De Waypoint steun is een stuk goedkoper maar minder fraai. Helaas past de Waypoint steun voor de 1100RT niet op de 1150RT (andere locatie van de boutjes van de kuip)....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Maak hetzelf met 1x rammount stift met schroedraad en stuk stevig metaal 10 x 3cm under de zwarte boven dashbord deksel. (verwijder eerst windscherm)
Voor weinig geld een heel mooi onopvallend en stevig mount op de juiste plaats. Kost wat meer tijd dan een kant en klaar oplossing maar de resultaat is perfect. Had ik op mijn 1150 binnen een uur gedaan en 5 jaar profijt van gehad
Sorry geen foto's gemaakt.
Voor weinig geld een heel mooi onopvallend en stevig mount op de juiste plaats. Kost wat meer tijd dan een kant en klaar oplossing maar de resultaat is perfect. Had ik op mijn 1150 binnen een uur gedaan en 5 jaar profijt van gehad

Sorry geen foto's gemaakt.
Is inderdaad de bedoeling om zelf wat te maken, dan wel lijkend op de orriginele. Dit lijkt me wel te doen zonder dan de tekst die er staat fabrieksmatig. Hoop op reactie van iemand met de maatvoering en dan aan de bak.
Dank zover voor jullie reacties
Dank zover voor jullie reacties
- RobNIJ
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Hallo Peter,
ik heb zo'n steun, alleen kan ik niet direct de maten opnemen, dat wordt niet eerder dan zaterdag.
Rob
ik heb zo'n steun, alleen kan ik niet direct de maten opnemen, dat wordt niet eerder dan zaterdag.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Yep, dat gaat niet passen vrees ik.marcanon schreef:ik weet niet of de verschillen met die van een r1100rt erg groot zijn (mogelijk de lokatie van de schroefgaten) maar die van mij staat te koop.
Overigens heeft waypoint naast de MS ook een eigen steun, voor 50 euro. Zie http://www.gps.nl/bmw1.html , en dan de onderste.
Tenzij je er echt hobby in hebt zou ik voor dat geld amper zelf gaan 'klooien' (excuser le mot).
Doe je dat toch: zorg dan dat je materiaal voldoende rigide is. Ik meen dat bovengenoemde steun bijvoorbeeld aanvankelijk met 3 mm staal gemaakt was, maar toch teveel trilling opleverde; 4 mm bleek veel beter.
Ik zou zelf overigens, denk ik, niet de voorkeur geven aan de MS, ook al is die mischien mooier om te zien...
Verschil is dat de MS steun werkt i.c.m. RAM mount. Dat levert als voordeel dat je het toestel even een tikje kunt geven als de zon net verkeerd staat. Nadeel (maar da's persoonlijk) is dat het toestel wat dichterbij komt.
Zou je met een deelbare kabel c.q. 12 V plug werken dan kun je bij de MS de motorsteun er makkelijk als geheel afhalen. Zelf zou ik de steun liever laten zitten, de kabel via de klokken de kuip in leiden en geschakeld aansluiten.
Hier de foto's van de steun zoals die geworden is. Door een misverstand zit de kogel aan de voorzijde.
Bij een evt. volgende dan komt die bovenop te zitten. Ook twee rvs schroefjes halen morgen en dan kan ik eindelijk de zumo plaatsen.
Helaas geen reactie gekregen op mijn vraag (maten), vandaar dat het wat langer heeft geduurd.
Het eind resultaat mag er zijn en voor een schappelijk prijsje. Als er iemand interesse heeft stuur me dan een mailtje.
Dank voor bovenstaande reacties, zet je wel aan het denken (materiaal diktes
Peter

Bij een evt. volgende dan komt die bovenop te zitten. Ook twee rvs schroefjes halen morgen en dan kan ik eindelijk de zumo plaatsen.
Helaas geen reactie gekregen op mijn vraag (maten), vandaar dat het wat langer heeft geduurd.
Het eind resultaat mag er zijn en voor een schappelijk prijsje. Als er iemand interesse heeft stuur me dan een mailtje.
Dank voor bovenstaande reacties, zet je wel aan het denken (materiaal diktes
Peter

Afgelopen zondag eindelijk de zumo aangesloten op mijn werk
. Veel gelezen en gezien op het forum, maar waar halen we nu de prik vandaan !!!
De radio heb ik verwijderd maar de stekkers waren nog aanwezig onder de kuip.
Alles doorgemeten maar er bleef continu spanning staan op de stekkers (ook met sleutel omgedraaid en alles uit).
Na toch wat speurwerk kom je erachter dat die spanningloos wordt als je de motor op het stuurslot zet, wat zijn dingen toch simpel he',! Dit was toch een makkelijke manier en ruimte genoeg om prettig te werken.
Heb jammer genoeg
maar paar pb gehad om evt in oplage's te gaan denken voor de MS steun, ik wacht het af.
Scheelt toch de helft van de prijs (way-point).
Gr. Peter

De radio heb ik verwijderd maar de stekkers waren nog aanwezig onder de kuip.
Alles doorgemeten maar er bleef continu spanning staan op de stekkers (ook met sleutel omgedraaid en alles uit).
Na toch wat speurwerk kom je erachter dat die spanningloos wordt als je de motor op het stuurslot zet, wat zijn dingen toch simpel he',! Dit was toch een makkelijke manier en ruimte genoeg om prettig te werken.
Heb jammer genoeg

Scheelt toch de helft van de prijs (way-point).
Gr. Peter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3638 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 32 Reacties