Terug naar RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

consigliere

Terug naar RT

Ongelezen bericht door consigliere »

Ik stel me eigenlijk voor de 2e keer voor, maar de eerste keer is 2 jaar geleden en sindsdien niet meer bericht.

Mijn naam is Rob onder de login naam Consigliere (uit de Godfather). Ik ben 52, ben getrouwd en heb 2 zoontjes 7 en 8 jaar. Ik woon in de Haarlemmermeer en ben ondernemer. Mijn bedrijf is gevestigd in Oosthuizen tegen West Friesland aan.
Toen ik mij begin 2011 registreerde stapte ik net van de RT af en stapte op een nieuwe K1600GTL. Ik kreeg hem in mei 2011 en was 1 van de eerste. Ik heb hem dus 2 jaar ben wat weekeinden weg geweest, wat rondjes om de kerk etc.

Na 2 jaar moet ik zeggen: ik heb gemengde gevoelens. Bestaat zoiets als een Boxerman? Een neutraal iemand zou wellicht de K op alle punten de voorkeur geven boven een RT. Maar ik mis mijn RT. Ik lees hier op het forum wel eens reacties uit bewondering voor de K. Niet geheel onlogisch. Maar ik moet voor mij zelf vast stellen dat ik toch met genoegen terug ga naar de RT. Waarom is dan de vraag. Dat heeft toch veel met karakter te maken. Een K is toch een hoge toeren motor die je zeer sportief kan rijden. En dat is niet mijn ding. Natuurlijk je kunt er ontspannen op toeren, maar dat voelt toch een beetje gek. Alsof je het hele weekend half gas rijdt. Verder is het gewoon een groot ding. Ik merk dat ik met name rondjes om de kerk op zondag veel minder vaak doe. Ik mis het lichtvoetige karakter van de RT en het koppel bij lage toeren. Natuurlijk de K is een krachtpatser, maar kracht onderin leidt direct tot hoge snelheden terwijl de RT meer mij het gevoel geeft van soepelheid.

Dus jullie denken misschien: hij is gek, maar ik ga een nieuwe RT kopen en ruil de GTL in. En voor iedereen die wel eens jaloers kijkt naar een GTL. Waardeer wat je hebt en geniet van het unieke karakter van de RT. Ga ik binnenkort ook doen.

Hebben jullie nog zaken waarop ik moet letten als je tegenwoordig een nieuwe RT koopt?

Groet van een Boxerman.

Rob
rob55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200GS 2008 Blauw
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Grave

Re: Terug naar RT

Ongelezen bericht door rob55 »

beste Consigliere,

Dat heb je mooi en duidelijk onder woorden gebracht. Ik heb alleen RT ervaring. En kan je uitingen voor wat betreft de RT beamen.
Welkom terug in de RT wereld. _004

Rob55 -1150-
Laatst gewijzigd door rob55 op 21 dec 2012, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Lees met een glimlach jouw relaas en begrijp jou volkomen.
Natuurlijk de K1600 is geweldig maar ook tevens niet mijn motor; te glad in alles naar mijn mening.
Het karakter van de boxer geeft mij meer plezier, de zit is meer van je zit erop en niet erin zoals bij de K1600.
Natuurlijk de kracht van de K1600 is fenominaal maar hoe vaak wil je dat gebruiken?
De boxer heeft naar mijn gevoel gewoon meer charme, misschien wordt ik wel een beetje oud ;)

Welkom terug en geniet van de boxer.

groet,

RhanRT
FredBurgmans
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

Als je zeker weet dat je voor een nieuwe RT gaat, koop 'm dan vóór 31 december. BMW betaalt dan het
Lifestyle pakket, scheelt je een kleine 1800 euri .......
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Dag Rob,

Mooi om zo jouw verhaal te lezen. Wat vooral aanspreekt is de passie, de drijfveer die jij uitspreekt over de RT. Woorden als karakter, soeplesse en het boxergevoel worden genoemd bij jouw overstap naar een RT _001 ! Ik denk dat motorrijden ook veel te maken heeft met een motor zoeken die past bij jouw karakter, zeg maar de wijze waarop jij wilt rijden en dus wilt genieten...in die zin heeft het alles te maken met hartstocht!
Op de vraag waarop je moet letten bij de aanschaf van een nieuwe RT: wellicht de opties die jij prefereert en de kleur..... :D !

Heel veel plezier en veel veilige kilometers toegewenst op je toekomstige -1200- !

Groet, Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 24 dec 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
consigliere

FredBurgmans schreef:Als je zeker weet dat je voor een nieuwe RT gaat, koop 'm dan vóór 31 december. BMW betaalt dan het
Lifestyle pakket, scheelt je een kleine 1800 euri .......
Fred, goeie tip. Thanx. Ik heb vandaag gebeld. Er zijn er nog een paar. Maar ik doe dat niet. Kan niets aanpassen en moet hem nemen zoals hij is.
Ik heb een direct getekend voor een geweldig mooie RT. De 90 jaar uitvoering. Schitterend. Krijg hem maart / april.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

_005 prachtig apparaat! _005

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
RHarryRT

Terug naar RT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Geweldig mooi
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Zo dat ziet er geweldig uit, veel plezier ermee en veel veilige kilometers gewenst.

Groeten Lexrt _004 -1200-
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Super mooie kleurstelling en in een speciale jubileum uitvoering.....je moet nog even wachten, maar ik weet nu al waar jij over gaat dromen!
[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
consigliere

EileRT schreef:Super mooie kleurstelling en in een speciale jubileum uitvoering.....je moet nog even wachten, maar ik weet nu al waar jij over gaat dromen!
[groet] Eilert
haha dat zou zo maar kunnen. Alhoewel: als je in het openbaar vertelt dat je van een RT droomt de kans op gedwongen opname zich aandient...... :D :D
wij begrijpen elkaar!
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ook namens mij welkom terug op dit forum, en je hebt wel een heel mooi exemplaar uitgezocht zeg! _004

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

1 woord: MAZZELPIK !!!! _004 _005 :D Eén brok genot. Wat wordt het toch mooi met al die BEE EM WEE's op de weg.

groetjes Joop
tengske
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Ongelezen bericht door tengske »

Rob,

fantastisch verhaal, je had het niet beter kunnen omschrijven.
Mijn ervaring is ook dat je op de K moet werken, en dat de RT zijn werk onder je doet terwijl je dan ook tijd hebt om te genieten.
Ooit eens een keer op een K proef gereden maar dat werd na 4 km mij al bijna fataal. Als je op je boxer gevoel vertrouwt..... :oops:.
Heel veel veilige km's op je nieuwe fiets en woe wie weet tot onderweg.
[groet]

Martin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Mooi verhaal, sluit aan bij mijn ervaring die ik op mijn K1200GT heb gehad. +150 pk is te veel voor in Nederland.
Het gaf mij geen voldoening om een beetje half gas rond te toeren, op sommige momenten moet je het volle vermogen kunnen gebruiken. Dat kan met een motor van rond de honderd pk maar niet met +150pk.

Groet,
Kees Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”