Nieuw lid: R1200RT Ralph Romein

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Nieuw lid: R1200RT Ralph Romein

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo allemaal,

Even netjes voorstellen ;) Mijn naam is Ralph. Ben 40jr, getrouwd met Danielle en heb een zoontje van 3,5jr Nathan. Mijn eerste rijbewijs was een motorrijbewijs en sinds dien rij ik dagelijks (jaarrond) en momenteel zo'n 20.000km per jaar. Ik werk bij FloraHolland (bloemenveiling) en ben voorraadbeheerder bij het Concern Logistiek.

Ik begon op een Honda (CB-400N) en daarna op een Yahama Venture (woonde toen in de USA). Terug in Nederland kocht ik een Yamaha XJ-600 en paar jaar later een Truimph Sprint. In 2002 maakte ik de stap naar een BMW R1100RT en afgelopen jaar heb ik de R1200RT gekocht. Terugkijkende vond ik de Truimph echt een hele fijne motor met veel vermogen en een mooi geluid, waar ik probleemloos 100.000km op heb gezet. Nadelen waren toch wel de windbescherming en die verrekte ketting. Ik heb altijd al BMW willen rijden, al was het maar omdat ik niet de kleinste ben (1.95) en een proefrit op de R1100RT was doorslaggevend. De stap naar de R1200RT was logisch natuurlijk. Wat ik echt super vindt zijn de cruise control die ik dagelijks gebruik, de zithouding, remmen, benzineverbruik en het uiterlijk natuurlijk. Minder vond ik de vering/schokdemping. Ik heb bewust geen ESA genomen en heb daar nog geen spijt van :D . De standaard demping laat echter sterk te wensen over. Begin april heb ik voor en achter Hyperpro's laten monteren. Echt geweldig. Wat een verschil is dat!!!

Ik ga weer afronden en hoop jullie snel ergens over te spreken.

Mvg, Ralph
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 17 apr 2009, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: Nieuw lid (R1200RT Ralph Romein

Ongelezen bericht door dhr »

Welkom Ralph.
Iemand met veel ervaring dus en nog een WinterBikkel :D Heb je de KM/jaar poll ook al ingevuld? viewtopic.php?f=1&t=517
Ralph Romein schreef:Hallo allemaal,
Mijn eerste rijbewijs was een motorrijbewijs en sinds dien rij ik dagelijks (jaarrond) en momenteel zo'n 20.000km per jaar.
Interessant je ervaring met die Hyperpro's, daar is net een discussie over bezig <Paul> vraagt zich af of hij moet afvallen, of zijn vrouw, of gewoon die dingen aanschaffen :;
FF serieus, praat je dan over solo of met passagier? Is dat specifiek voor de 1200 of had je dat ook op de 1100?
Ralph Romein schreef:Minder vond ik de vering/schokdemping. Ik heb bewust geen ESA genomen en heb daar nog geen spijt van :D . De standaard demping laat echter sterk te wensen over. Begin april heb ik voor en achter Hyperpro's laten monteren. Echt geweldig. Wat een verschil is dat!!!

Ik ga weer afronden en hoop jullie snel ergens over te spreken.

Mvg, Ralph
hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Ralph Romein

Re: Nieuw lid: R1200RT Ralph Romein

Interessant je ervaring met die Hyperpro's, daar is net een discussie over bezig <Paul> vraagt zich af of hij moet afvallen, of zijn vrouw, of gewoon die dingen aanschaffen
FF serieus, praat je dan over solo of met passagier? Is dat specifiek voor de 1200 of had je dat ook op de 1100?
Ik rij 95% alleen met m'n topkoffertje, vier botterhammen en een paar schoenen erin. Maar dat hoeft niet veel uit te maken. De orginele dempers zijn gewoon heel licht en dempen onvoldoende bij een zwaardere belasting als een drempel. Ik heb er zelf voor het eerst van m'n leven langdurig rugpijn van gekregen. De hyperpro's (straatversie) zijn echt tegen alles opgewassen en hebben een uitgebreid instelbereik en instelmogelijkheden. Afgelopen woensdag reed ik met een maat (R1200GS+hyperpro's) bij Uithoorn over een weg met veel drempel en ook in de bochten. Wij met een dikke 80km eroverheen. Echt geen punt, super stabiel. Ik heb mij laten vertellen dat de nieuwe dempes van de R1200RT bij elkaar ± € 100,00 kosten voor BMW. Mijn Hyperpro's waren ± 1.600,00

Met de R1100RT heb ik de demping niet zo slecht ervaren en daar zat notabene al 85.000km op. Ik zal nog even bij <Hans> kijken over de vering.

Gr, Ralph
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 30 jul 2009, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
dhr
Contacteer:

<Hans> ? of bedoel je anders <Paul>?
Deze link is het i.e.g. viewtopic.php?f=1&t=625&p=6377#p6377

hgr
Kees
Ralph Romein schreef:
Met de R1100RT heb ik de demping niet zo slecht ervaren en daar zat notabene al 85.000km op. Ik zal nog even bij <Hans> kijken over de vering.

Gr, Ralph
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Ralph Romein

<Hans> ? of bedoel je anders <Paul>?
Deze link is het i.e.g. viewtopic.php?f=1&t=625&p=6377#p6377" onclick="window.open(this.href);return false;

hgr
Kees
Hallo Kees, ja inderdaad het was Paul.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
dhr
Contacteer:

Dag Ralph,

Zo ziet je avatar er op eens heel anders uit.
Ik steeds maar denken aardige foto op een parkeerplaats voor een perscontainer :roll:

Is het op een afsleepwagen :$

Ziet er op eens veel dramatischer uit :O

Ralph Romein

Ja, dat heb je goed gezien. Dacht, dat is wel weer een leuk onderwerp misschien. Zie viewtopic.php?f=1&t=649&p=6522#p6522

Groetjes, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”