Hoi,
Ik heb me laten vertellen dat de RDC-sensoren een bepaalde levensduur hebben. Er komt een moment dat deze sensoren het niet meer doen. De batterij(en) zou(den) dan leeg zijn. Even batterij vervangen gaat ook niet, want die zouden helemaal in het plastic ingegoten zijn. Er zou alleen nog vervanging resten door het kopen van nieuwe sensoren tegen ruim 200 Euro een set. Welke technicus op dit forum wil/kan hier meer over schrijven.
Gr. Dick
RDC
Moderator: RT_Patrick
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: RDC
Ik heb zeker de hele topic op het andere forum niet doorgelezen, maar het BMW RDC zit binnen het velg, op het binnenkant (dichtste bij de as). Deze maaken behoorlijk veel centrifugaal/middelpuntvliedend kracht door het draaien van het wiel op hoge snelheid. Ik zal niet verwachten dat iets die in dit situatie komt te staan uitneembaar/los onderdelen zal hebben- en wat gebeurt er bij het inshakelen van het ABS...?
De andere soort, die zitten op het zichtbaar einde van de ventiele, zijn ook tot (bijna) de zelfde krachten blootgesteld, maar dan met het ventiele als steun...
Meestal werken ze om het druk in de band te meten via het ventiele zelf. Er zijn talloze berichten online over het lekken en failure van deze sensors. Een goede ventieledop dient niet te lekken, dus wordt het ook niet aangeraden om iets te zetten op het ventiele dit het klep open houdt.
Een gewone drukmeter/manometer voor een tientje zou je beter dienen.
De andere soort, die zitten op het zichtbaar einde van de ventiele, zijn ook tot (bijna) de zelfde krachten blootgesteld, maar dan met het ventiele als steun...
Meestal werken ze om het druk in de band te meten via het ventiele zelf. Er zijn talloze berichten online over het lekken en failure van deze sensors. Een goede ventieledop dient niet te lekken, dus wordt het ook niet aangeraden om iets te zetten op het ventiele dit het klep open houdt.
Een gewone drukmeter/manometer voor een tientje zou je beter dienen.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!