Ik heb mij al een paar weken geleden aangemeld maar nog steeds niet effe voorgesteld. Bij deze doen we dat dan.
Ik ben Jan, 48 jaar, getrouwd en 4 kinderen en woon in Ouderkerk aan den IJssel. Rij al 30 jaar motor, maar doe vrij lang met een motor. Motorgeschiedenis: begonnen op een Honda CB360, hierna een Honda CB750 KZ, vervolgens een Honda CBX550 F2, een Yamaha 900 Diversion (hier nog het meeste mee gereden: ruim een ton in 6 jaar). Twee jaar geleden op de motorbeurs in Utrecht (al jaren vaste prik!) door mijn dochter die mee was, gewezen op een BMW R1100RT. Zij vond 'm wel "cool". Begon steeds meer na te denken over dit type en kwam tot de nuchtere conclusie dat dit het soort motor is wat bij mij zou moeten passen. Uiteindelijk een paar maanden later (mei 2007) de R1100RT gekocht.Ik rij het hele jaar door (pakweg 18.000 km per jaar) en ben zeer blij met de volle kuip, de ABS, de handvatverwarming, de grote 26 liter tank, de cardan en dit alles standaard op de machine! De BMW is uit 1998 en had 42.000 km gereden, dus net "los" voor een boxer.
Hij komt uit Belgie en ik ben de eerste nederlandse kentekenhouder. Inmiddels alweer dik 30.000 km verder en nog geen moment spijt gehad van de aanschaf. Sterker nog: ik had dit veel eerder al moeten doen. Kleur is donkergrijs (antraciet/graphit) en wordt gebruikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer (80 km per dag) en toerritten en -ritjes.
Tot nu toe twee keer stilgevallen en naar huis gebracht (leve de ANWB). Eerste keer de Hall sensor op de krukas die de geest gaf en dat midden in de winter in een soort sneeuwstorm in een zeer open landschap zonder schuilmogelijkheid. Ik kan je vertellen dat dat na 3 kwartier wachten zeer koud wordt!. De tweede keer gaf het Spyball alarm de brandstofpomp niet vrij en dan begin je ook niks meer. Dit was dan geen echt BMW probleem.
Ik hoop nog lang veel plezier te hebben van de BMW (totdat er misschien een R1200RT komt

Gr, Jan