De nieuwe 1200GS

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

De nieuwe 1200GS

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Bron: Anwb nieuwsbrief.. ;)
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/de-nieuw ... ieuwsbrief

Zie hiertoe ook http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... rview.html

Volgens mij zal eea tzt terug te vinden zijn op de R1250RT.... 8)

edit

[media]VwpSw5fS8gE[/media]

en

[media]ALVG9q4_wLQ[/media]
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 02 okt 2012, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Egghead

Re: De nieuwe 1200GS

Ongelezen bericht door Egghead »

Toch weer een 1200 i.t.t. de 1250 wat door iedereen gedacht werd.

Ik ben erg benieuwd hoe het nieuwe BMW LC-blok zich verhoudt tot de Triumph triple, vooral omdat beide merken nu zo nadrukkelijk in dezelfde Allroad en Toer-vijver vissen.

Mooi hoe BMW zo in Intermot tijd haar publiciteitsmachine laat werken en de info mondjesmaat naar buiten brengt.

Gr.Egghead
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Wel meteen naar de uitlatenboer als je hem koopt. Wat een lel van een lelijke demper hebben ze er opgeschroefd.
Ares
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Drenthe

De nieuwe 1200GS

Ongelezen bericht door Ares »

Blijft een zeer aantrekkelijk alternatief voor de gekoesterde RT :)
1-handed
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Vind de boutjes van de nieuwe GS erg mooi :oops:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Gezien de afwerking van de boutjes zal het er allemaal wel weer niet goedkoper op worden....

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Voor het eerste keer in tien jaar ben ik wel entheusiast over een nieuwe model! Ja- te veel onnodig tech, te ingewikkeld (maar zo is dat bij alle nieuwe motoren) maar voor mij is dit het eerste waar grote stap naar vooren sinds het 1100/1150.
Ik wil heel graag een proefrit maken (of op het RT versie volgende jaar- ja, het komt gauw aan, aldus een kennis van mij) maar mijn 1150RT verkopen?- nee. Het loopt nog prima, ik kan zelfs erop sleutelen en het financiele vermogen heb ik niet...
Op het plus punt- er is een zeer uitgebreide gereedschapsrol verkrijgbaar als optie, dus... misschien is sleutelen veel makkelijker dan verwacht. Het blijkt natuurlijk op mechanische wijze gewoon een modern motorblok- niks bijzonder, of "BMW buitengewood" meer...

Het blijkt slim...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

japachap schreef:Op het plus punt- er is een zeer uitgebreide gereedschapsrol verkrijgbaar als optie, dus... misschien is sleutelen veel makkelijker dan verwacht. Het blijkt natuurlijk op mechanische wijze gewoon een modern motorblok- niks bijzonder, of "BMW buitengewood" meer...
Wat kun je nog zelf doen aan dit soort motoren? Olie verversen, bougies (het is gelukkig geen twin spark meer, scheelt weer 2 bougies), kleppen en remblokjes. Onderhoud gaat nog wel, tot op zekere hoogte. Je kunt zelf de computer niet uitlezen. Maar storingen wordt steeds lastiger. Als je pech krijgt onderweg, kun je het schudden. Maar dat was al lang. Mijn oude RT is nog niet zover geautomatiseerd als deze, maar als de computer 'ho!' zegt, houdt het op. Wel een beetje lastig als je in Kazachstan staat en je gashendel doet het niet meer. Geef mij dan maar een ouderwets kabeltje. Daar kun je desnoods nog een touwtje voor gebruiken. De GS wordt wat dat betreft steeds minder aantrekkelijk voor reizen naar echt verre landen waar de BMW dealer geen vestiging heeft. Het zal allemaal wel van goede kwaliteit zijn, maar een dagje over een steenpiste kan heel veel kapot doen trillen. En als je dan niets meer zelf kunt maken is dat een groot probleem.

Maar ja, met de auto hebben we dat ook al lang. Pech onderweg met een moderne auto is steeds vaker afslepen naar de dealer, want ook de ANWB kan niet voor elke boordcomputer iets meenemen.

Ik vind het trouwens wél een mooi blok! Helemaal nieuw, heel veel innovatieve technologie. BMW blijft zichzelf opnieuw uitvinden.
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Wordt weer de maat in GS land denk ik. Op de Intermot bekeken en even op gezeten, toch maar weer een staatslot gekocht.

Gr Hans
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

HansH schreef:Wordt weer de maat in GS land denk ik. Op de Intermot bekeken en even op gezeten, toch maar weer een staatslot gekocht.

Gr Hans
Ah, dus als je wint, krijgen wij er allemaal een van je! Da's heel aardig... ;)
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Mike Philippens schreef:
HansH schreef:Wordt weer de maat in GS land denk ik. Op de Intermot bekeken en even op gezeten, toch maar weer een staatslot gekocht.

Gr Hans
Ah, dus als je wint, krijgen wij er allemaal een van je! Da's heel aardig... ;)
Ehh....2160x€22.000,-=47.520.000. Gaat niet lukken, ook niet met de Jackpot.Maar jij krijgt er zeker één van mij, als ik een prijs win van 5 ton plus. Je moet echt een liefhebber zijn als je op dit Forum zo'n bekentenis doet. _004
Duimen maar.

Groet, Hans.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”