R1150 elektrisch bekrachtigd remsysteem / servo demontage

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

R1150 elektrisch bekrachtigd remsysteem / servo demontage

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo beemer vrienden,

Ik kwam dit tegen op het net. Permanent demontage van het 'crappy' servosysteem bij de -1150- .
Wat is jullie idee van het elimineren ervan. ABS is er helaas nu wel af, maar mijn inziens ziet het er na aanpassing een stuk degelijker uit, mede door wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan Big RT Smile .
Diegenen die het al eens kapot hebben gehad weten wat het kost :( .

[media]7xZMewBazMI[/media]
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 11 sep 2012, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: R1150 elektrisch bekrachtigd remsysteem / servo demontag

Ongelezen bericht door Benji »

Als iedereen zijn remsijsteem nu eens jaarlijks van nieuwe remvloeistof voorziet, denk ik dat er al veel minder defecte ABS modulatoren zouden zijn. Ik weet niet hoe dikwijls je al een noodstop hebt moeten maken bij natte of glade wegen, ik reeds diverse keren, maar dan ben je wel blij met je ABS.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Berrybeer
2023
2023
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Niet dat ik er zoveel verstand van heb.. :oops: , maar ik volg al jaren gewoon de opinie van de professionals; elk jaar de remvloeistof (laten) vervangen en regelmatig - op een veilige weg en zónder overig verkeer - een noodstop maken (ook met duopassagier). Heb tot op heden nog nimmer problemen met mijn abs gehad en ben zéér blij dat het er op zit. ;)
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

De servo in het filmpje maakt veel lawaii. Na een volledig verversing van het remvloeistof in mijn motor vorige jaar, was alles veel stiller...
Volgens mij kommen er veel ABS problemen voor door oude vloeistof en slecht onderhoud van het remsysteem. Mijn oude vloeistof was zwart en waterig...

Da's niet te zeggen dat ze er niet kapot gaan- maar 1) mijn werkt prima 2) ik vind het zeer makkelijk bedienbaar (tja- ik kom van een politie Harley naar een RT niet...) en 3) ik zal niet zonder het zijn.

Maar als er ooit its mis gaat, ter minst weet ik hoe ik het eraf kunnen halen..
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Berrybeer schreef:Niet dat ik er zoveel verstand van heb.. :oops: , maar ik volg al jaren gewoon de opinie van de professionals; elk jaar de remvloeistof (laten) vervangen en regelmatig - op een veilige weg en zónder overig verkeer - een noodstop maken (ook met duopassagier). Heb tot op heden nog nimmer problemen met mijn abs gehad en ben zéér blij dat het er op zit. ;)
_004 Helemaal correct.

Meer verstand dan je weet !!!!!

gr. Kenny
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

If vraag me waarom twee relays voor het remlicht? Zou dat niet makkelijker zijn als handrem en voetrem schakelaars samen verbinden worden bij het relay aansluiting?
Speedbleeders/snelontluchters/vacuumpomps... ace, man... niks mis met een beetje handmatig pompen...

Het enige dat ik een goede idee vind is het accu te verplatsen en iemand een grotere benzinetank te laten fabriceeren...

Wat ze niet zeggen is hoe sterk de remmen zijn met alleen handmatig bediening. Heeft iemand evaring ervan of commentaar over?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Beamietoo

japachap schreef: Wat ze niet zeggen is hoe sterk de remmen zijn met alleen handmatig bediening. Heeft iemand evaring ervan of commentaar over?
Remmen zijn zeer goed zonder pomp.
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Is het remsysteem van de 1150/850 nu echt zo slecht als de man op het filmpje beweert?
Ik geloof dat niet. Ik vind het alleen jammer dat voor en achter gekoppeld zijn. Als je goed onderhoud laat uitvoeren zijn het toch prima remmen?
Beamietoo

wil51 schreef:Is het remsysteem van de 1150/850 nu echt zo slecht als de man op het filmpje beweert?
Ik geloof dat niet. Ik vind het alleen jammer dat voor en achter gekoppeld zijn. Als je goed onderhoud laat uitvoeren zijn het toch prima remmen?
Met een aanpassing op de interne elektronica kan het ook ontkoppeld worden.
Bij belangstelling om deze te laten doen kan je mij via pb bereiken.

mvg, Kenny

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”