Na al 30 jaar motor (merken van japanse afkomst) gereden te hebben, ben ik nu overgestapt op een BMW

Bij overleg betreffende de inruil van een pan met de dealer, heeft deze ons geadviseerd ( geheel vrijblijvend) om eens een lange proefrit te gaan maken met de

Wij waren op zoek naar een geschikte toermotor welke wij beiden ( mijn wederhelft en ik) kunnen gebruiken voor onze uitstapjes. Wij maken per jaar meerdere uitstapjes in Europa met de motor.
De dealer hebben niet veel keus in jonge pan's met een lage kilometerstand, dit doordat de fabriek nog zal wachten met het introduceren van een nieuwe pan.
Pan rijders willen nog niet gaan inruilen, want men wacht op de introductie van de nieuwe pan.
Hierdoor kwam het advies om eens een lange proefrit te gaan maken met de

Na enkele jaren (+/- 55000 KM) met een pan gereden te hebben, is het wel wennen aan de boxer motor, maar zoals diverse mensen al gemeld hebben, heeft de motor meer karakter.
Het werken van het motorblok is voelbaar, maar absoluut niet overheersend/storend aanwezig. Het sturen gaat strak en precies en qua trekkracht doet de BMW naar mijn mening niet onder voor de pan.
Het met twee personen plaats nemen op de BMW, heeft weinig invloed op het rijgedrag, debet hieraan zal zeker het ESA systeem zijn .
Erg positief vind ik persoonlijk het remvermogen van de BMW.
Zoals gemeld hebben wij de motor vooral voor de toertochten en daar doet de BMW absoluut niet onder voor de pan.
De pan is al die jaren een prettige motor geweest en voldeed absoluut aan wat wij ervan verwachten.
Na dit forum goed doorgelezen te hebben, hebben wij de knoop doorgehakt en de BMW aangeschaft.
Wij hopen in de toekomst net zoveel plezier te beleven van de BMW als wij van de Pan.