Headset voor Garmin 2610
Moderator: RT_Patrick
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Headset voor Garmin 2610
Ik zoek een oortje voor mijn Garmin 2610 navi.
Ik heb ook de Blue Cradle erbij.
Schijnt dat deze werkt met bluetooth oortjes ?
Vandaag een simpel oortje met snoer en een 2,5mm plug geprobeerd.
Echter, deze werkt alleen als de plug er maar voor de helft ingedrukt wordt !
Enig idee waar ik een simpel oortje kan krijgen ?
Ik gebruik hem zelden vandaar dat een oortje met een draadje best wel mag.
Is er ook een handleiding voor de BlueCradle beschikbaar ?
Ik heb ook de Blue Cradle erbij.
Schijnt dat deze werkt met bluetooth oortjes ?
Vandaag een simpel oortje met snoer en een 2,5mm plug geprobeerd.
Echter, deze werkt alleen als de plug er maar voor de helft ingedrukt wordt !
Enig idee waar ik een simpel oortje kan krijgen ?
Ik gebruik hem zelden vandaar dat een oortje met een draadje best wel mag.
Is er ook een handleiding voor de BlueCradle beschikbaar ?
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Headset voor Garmin 2610
Had voor mezelf ook al stad en land hiervoor afgezocht. Laatst even gegoegeld en er zijn enkele sites waar je voor een paar euro een mono oortje kunt kopen.
Maar waarschijnlijk zit het probleem em in de plug als de navi een 'stereo' uitgang heeft. Een 'stereo' plug heeft 3 gescheiden contacten; een monoplug maar 2 waardoor je 'kortsluiting' in de uitgang maakt. Probeer het eens uit met stereo-oortjes. Als je dan wel geluid hebt, kun je de monoplug vervangen door een stereoplug waar je 1 aansluiting vrij laat.
Overigens gebruik ik van die bolle oortjes, zonder harde steeltjes aan de oortjes zelf omdat die steeltjes bij de oorlel met de helm op kunnen knellen. Ik kreeg er zelf 'rode oortjes' van
au dus.
Maar waarschijnlijk zit het probleem em in de plug als de navi een 'stereo' uitgang heeft. Een 'stereo' plug heeft 3 gescheiden contacten; een monoplug maar 2 waardoor je 'kortsluiting' in de uitgang maakt. Probeer het eens uit met stereo-oortjes. Als je dan wel geluid hebt, kun je de monoplug vervangen door een stereoplug waar je 1 aansluiting vrij laat.
Overigens gebruik ik van die bolle oortjes, zonder harde steeltjes aan de oortjes zelf omdat die steeltjes bij de oorlel met de helm op kunnen knellen. Ik kreeg er zelf 'rode oortjes' van

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Andrew
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Ja, ik dacht zelf ook al aan een stereo plug.
Echter, oortjes met een stereo plug kom ik alleen maar tegen met een 3,5 mm plug _002
Moet ik nog maar even verder zoeken denk ik.
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Echter, oortjes met een stereo plug kom ik alleen maar tegen met een 3,5 mm plug _002
Moet ik nog maar even verder zoeken denk ik.
In ieder geval bedankt voor het meedenken

- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Headsetje bij Waypoint: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/headsets (de HS-20G, denk ik, maar je kunt zo ook bellen of mailen)
Ook voor meer informatie over de Blue Cradle kan je het beste met Waypoint http://www.gps.nl contact opnemen, zij hebben dit ding laten ontwikkelen en verkocht.
Ook voor meer informatie over de Blue Cradle kan je het beste met Waypoint http://www.gps.nl contact opnemen, zij hebben dit ding laten ontwikkelen en verkocht.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Dit zijn van die inplak(on)dingen? Volgens mij bedoelt Andrew echt oortjes, dus voor ín het oor. Ik had laatst zo'n plaksetje gekocht. Pure ellende mee gehad en de uitsparing in mijn helm (Shubert C2) zit áchter mijn oren. Met tante Zumo op 100% geluidssterkte kon ik nét horen wat ze zei. Geef mij maar echte oortjes!!PaPinkelman schreef:Headsetje bij Waypoint: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/headsets (de HS-20G, denk ik, maar je kunt zo ook bellen of mailen)
@ Andrew: er zijn verloopstukjes te koop van 3,5 naar 2,5 mm, maar op de sites heb ik ze ook met 2,5 mm pluggen gezien. Wist ik nog maar op wélke site :roll: . Toch maar ff goegelen..... .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
De cradle blue zal moeilijk nog te krijgen zijn. Mocht je er nog een tegenkomen: hou er rekening mee dat je ook een speciale voedingskabel nodig hebt. Zou ik voor de 2610, met alle respect, niet te veel meer in investeren. Het Maas-oortje in de afbeelding hierboven werkt prima; zou zelf echter voor de eveneens genoemde HS 20G of hs200 gaan. Werkt prima.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht