iemand ervaring met Nolan N43 Air?
Moderator: RT_Patrick
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
iemand ervaring met Nolan N43 Air?
Ik ben aan het kijken voor een lekkere zomerhelm.
Ik kwam de Nolan N43 Air tegen en vond deze er goed uitzien.
Heeft iemand ervaring met deze helm?
Ik kwam de Nolan N43 Air tegen en vond deze er goed uitzien.
Heeft iemand ervaring met deze helm?
Re: iemand ervaring met Nolan N43 Air?
Ik heb de afgelopen 3 jaar deze helm in mijn bezit gehad en natuurlijk ook gedragen
In het begin heb ik, ondanks de juiste maat, toch wel wat pijnpuntjes gehad in de buurt van mijn oren en bovenkant hoofd, maar door met de vingers de binnenvoering stevig in te drukken heb ik dit allemaal kunnen "wegdrukken" (dit heb ik overigens ook met m'n nieuwe Shoei Neotec moeten doen).
Verder heb ik deze helm met veel plezier gedragen (zowel op mijn vorige motor (Suzuki V-strom 650) als m'n huidige 1150RT):
- helm is vrij licht van gewicht
- je heb door het grote vizier een heel erg ruim zichtveld (ik droeg de helm voornamelijk als jet-uitvoering)
- en zit een goed zonnevizier in
- en omdat ik bijna altijd met vizier open reed, vond ik de helm toch nog vrij "stil"; weinig windgeruis en andere bijgeluidden te horen.
Ik vond, en vind nog steeds, dat Nolan met deze helm een hele goede, mooie, en redelijk stille multihelm op de markt heb neergezet voor een redelijke prijs.
Helaas heb ik de helm laten vallen, dus ik moest op zoek naar een nieuwe helm.
Ik had al een tijdje m'n oog laten vallen op de nieuwe Shoei Neotec, en door een scherpe aanbieding kon in deze helm dus redelijk goedkoop op de kop tikken.
Maar soms mis ik het open rijden met de helm wel (met een systeemhelm doe je toch redelijk snel je "klep" dicht), maar misschien komt er toch nog wel weer een tweede helm (= dus Nolan 43 Air) bij :roll:
Ik hoop dat je met mijn bevindingen weer wat meer te weten bent gekomen.
Gegroet,
Marcel

In het begin heb ik, ondanks de juiste maat, toch wel wat pijnpuntjes gehad in de buurt van mijn oren en bovenkant hoofd, maar door met de vingers de binnenvoering stevig in te drukken heb ik dit allemaal kunnen "wegdrukken" (dit heb ik overigens ook met m'n nieuwe Shoei Neotec moeten doen).
Verder heb ik deze helm met veel plezier gedragen (zowel op mijn vorige motor (Suzuki V-strom 650) als m'n huidige 1150RT):
- helm is vrij licht van gewicht
- je heb door het grote vizier een heel erg ruim zichtveld (ik droeg de helm voornamelijk als jet-uitvoering)
- en zit een goed zonnevizier in
- en omdat ik bijna altijd met vizier open reed, vond ik de helm toch nog vrij "stil"; weinig windgeruis en andere bijgeluidden te horen.
Ik vond, en vind nog steeds, dat Nolan met deze helm een hele goede, mooie, en redelijk stille multihelm op de markt heb neergezet voor een redelijke prijs.
Helaas heb ik de helm laten vallen, dus ik moest op zoek naar een nieuwe helm.
Ik had al een tijdje m'n oog laten vallen op de nieuwe Shoei Neotec, en door een scherpe aanbieding kon in deze helm dus redelijk goedkoop op de kop tikken.
Maar soms mis ik het open rijden met de helm wel (met een systeemhelm doe je toch redelijk snel je "klep" dicht), maar misschien komt er toch nog wel weer een tweede helm (= dus Nolan 43 Air) bij :roll:
Ik hoop dat je met mijn bevindingen weer wat meer te weten bent gekomen.
Gegroet,
Marcel
- EL SCORPIO
Hoi Marcel,
Super uitleg over jouw ervaringen met de helm.
Ik vind het ook heerlijk om met een open helm te rijden.
Heb nu een BMW system 5 en rijd zeker met deze dagen vaak met de helm open.
Geen last van wind of windgeruis op de R1200RT maar weinig koeling op mijn hoofd en je voelt soms dan ook wel dat de helm met de klep open een hoog topgewicht heeft.
Vandaar de zoektocht naar iets anders voor de zomer (en mooi weer met de lente en herfst).
Jouw uitleg maakt mijn koop makkelijker.
Ik denk dat ik binnenkort ga passen en kijken voor een leuke prijs.
Super uitleg over jouw ervaringen met de helm.
Ik vind het ook heerlijk om met een open helm te rijden.
Heb nu een BMW system 5 en rijd zeker met deze dagen vaak met de helm open.
Geen last van wind of windgeruis op de R1200RT maar weinig koeling op mijn hoofd en je voelt soms dan ook wel dat de helm met de klep open een hoog topgewicht heeft.
Vandaar de zoektocht naar iets anders voor de zomer (en mooi weer met de lente en herfst).
Jouw uitleg maakt mijn koop makkelijker.
Ik denk dat ik binnenkort ga passen en kijken voor een leuke prijs.
Enige nadeel van met open helm (of jethelm setup) rijden is dat je kin niet beschermd wordt. Wat dat betreft zou je ook de Schuberth J1 in overweging moeten nemen...
Kameraad van me is met 30km per uur geschept door een auto die een parkeerhaven uitreed. Omdat hij met een gesloten systeemhelm reed heeft hij zijn onderkaak nog.
Need I say more?
Kameraad van me is met 30km per uur geschept door een auto die een parkeerhaven uitreed. Omdat hij met een gesloten systeemhelm reed heeft hij zijn onderkaak nog.
Need I say more?
- EL SCORPIO
Als ik het lees is de N43 Air voor zowel jethelm en dichte helm goedgekeurd.
Maar dan wel met je kinstuk erin natuurlijk.
Of heb ik het nu helemaal fout?????
Maar dan wel met je kinstuk erin natuurlijk.
Of heb ik het nu helemaal fout?????
Nee, dat zie ik nu ook, maar rijden met open helm interpreteer ik als 'zonder kinstuk'. Vandaar mijn reactie...
- EL SCORPIO
Snap hem helemaal.
Mij gaat het ook of de helm goed zit, goede luchtstroming voor verkoeling heeft in de helm.
De N43 Air heeft namelijk een luchtstroming ivm opening op de helm.
Mijn BMW system 5 heeft een hele kleine opening aan de voorkant waar nagenoeg geen luchtstroom doorheen komt.
Dan ga je al gauw met de helm open rijden en is je kin dus met een val niet beschermd.
Plus het feit dat met een systeemhelm open rijden weer topzwaar word.
Normaal dus met de systeemhelm geen probleem maar met de zomer mag het wel iets anders worden.
Mij gaat het ook of de helm goed zit, goede luchtstroming voor verkoeling heeft in de helm.
De N43 Air heeft namelijk een luchtstroming ivm opening op de helm.
Mijn BMW system 5 heeft een hele kleine opening aan de voorkant waar nagenoeg geen luchtstroom doorheen komt.
Dan ga je al gauw met de helm open rijden en is je kin dus met een val niet beschermd.
Plus het feit dat met een systeemhelm open rijden weer topzwaar word.
Normaal dus met de systeemhelm geen probleem maar met de zomer mag het wel iets anders worden.
Zowel ikzelf als mijn bijrijder hebben voor de zomer de deze Nolan N43Air... helemaal tevreden!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5514 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten1970
-
- 7 Reacties