voorremcilinder
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
voorremcilinder
nadat ik mijn remmen van nieuwe vloeisof had voorzien bleef de onderkant van de voorremcilinder(handvat) nat met olie. Het plastic kapje verwijderd en deze stond vol met remolie. Deze lekte uit de remcilinder. Dit wordt natuurlijk gereviseerd. weet iemand of er losse setjes verkrijgbaar zijn? en dat je de binnenkant ook even moet honen? ik lees dat er meerdere diameters verkrijgbaar zijn (12 t/m 16mm) hoe zit dat?
groetjes etienne
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Re: voorremcilinder
Ik ben eens wezen surfen op Internet en er zijn zeer zeker revisiesetjes te koop kost ongeveer 45 euro en er hoeft veel minder gesloopt te worden ik heb ook nog wel een adres voor je Oscar Moterservice
Industrieweg 60L
8071 CV Nunspeet
info@oscarmotorservice.nl
06-14236779 Groet Ed
- Kees BMW
De lekkage komt meestal doordat je bij het ontluchten de remzuiger verder door drukt dan bij het remmen,omdat je bij het remmen tegen druk hebt.Omdat de zuiger verder verplaatst wordt beschadig je de afdichting.
Succes,
En zorg ervoor dat je de kuip direkt onder het remvloeistofreservoir even goed beschermd tegen het nu lekkende gebeuren, ik heb er een lelijke beschadiging van de lak door opgelopen. (moet nog steeds over spuiten, de verf al wel klaarstaan)
Groet Micha
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Dat is nou ook het mooi van dit forum kan je nog eens na vragen of het allemaal wel klopt
Groet Ed
- PaulRS
De ellende zit in de boring van de cilinder zelf.
Bij de oudere types is dit gewoon kaal alu wat gaat corroderen en dan de nieuwe seals beschadigd.
Revisie setje en goed schoonmaken helpt, maar niet voor lang.
De latere types hebben een soort coating (anodiseerlaag) in de boring wat wel bestand is tegen corrosie, deze kun je wel reviseren met goed gevolg.
Het oude type kan je omwisselen bij de fabrikant, Magura.
Even een meeltje erheen en dan opsturen, heb je voor 135€ een nieuwe.
Dat ding wisselen is wel even werk als er ook hvv op zit.
Groeten, Paul.
Heb altijd het potje vrij vol zitten, en nadat ik daar wat uit heb gehaald lekt het niet meer. Ik denk dat als het potje te vol zit en je geen druk op de handel uitoefent (oftewel als je de motor gewoon hebt geparkeerd) de nieuwe rubbers van de cylinder net een beetje kunnen langs laten.
Ook bij mij lakbeschadiging doordat hij gelekt heeft, al wel juiste kleur verf gehaald, maar moet nog wat verzinnen voor spuiten.
andeweek een heel ander probleem met de motor van mijn broer, een FJR1300a, waarbij de remvloeistof niet door de abs unit heen kon komen. Gelukkig op kunnen lossen en die doet het ook weer.
Alvast bedankt in ieder geval. Ik houd jullie op de hoogte.
:shock:
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Mocht het zover komen dat de gehele remcilinder wordt vervangen, vraag dan ook of ze alle schakelaartjes even schoonmaken bij het overzetten van het oude naar het nieuwe stuurdeel. Mijn clignoteur-uit-schakelaar werkte voor geen meter, maar na het overzetten doet ie het weer prima!Hangofer schreef:Goede adviezen. Ik ga morgen eerst eens wat remvloeistof aftappen uit mijn reservoir. Ik heb gezien dat het reservoir erg vol staat dus wellicht dat dit zorgt voor lekkage. Er zit tenslotte een splinternieuwe zuiger in! En als dat niet helpt dan zal het toch vervanging worden. Gezien mijn eigen technische competenties (bijna nihil) zal het wel een complete nieuwe set worden bij de dealer. Zelf de remcilinder vervangen lijkt me iets dat je niet even op een zaterdagje zelf doet zonder enige technische kennis en gereedschappen.
Alvast bedankt in ieder geval. Ik houd jullie op de hoogte.
:shock:
Hans