Routes overzetten op de Zumo 550
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Routes overzetten op de Zumo 550
September gaan we 14 dagen toeren en ik heb 4.200 km aan routes overgezet van Mapsource naar de Zumo. Ze staan er nu op, maar tjonge jonge wat een gedoe was het.
Poging 1: Alle routes selecteren en in 1 keer overdragen naar de ZUMO via kabeltje. Bij route drie stokte de Zumo bij 99% en ging vanzelf uit.
Poging 2: Dan maar twee routes tegelijk via kabeltje overzetten. Na route 9 te hebben overgezet laat de Zumo route 10 niet zien terwijl alle gegevens zijn verwerkt.
Poging 3: Route 10 t/m 14 dan maar op een SD kaartje gezet. Gaf weer het zelfde verhaal, gegevens verwerkt maar routes zijn niet zichtbaar.
Poging 4: Alle routes weer van Zumo verwijderd, routes 1 t/m 14 op de SD kaart gezet en Zumo gestart. Opnieuw stikt de Zumo bij route 3.
Poging 5: Routes per twee op de SD kaart gezet en tussen elke upload van twee routes de Zumo uit gezet. En ja hoor eindelijk alle routes op Zumo.
Iemand een idee hoe het slimmer kan?
Ronald
Poging 1: Alle routes selecteren en in 1 keer overdragen naar de ZUMO via kabeltje. Bij route drie stokte de Zumo bij 99% en ging vanzelf uit.
Poging 2: Dan maar twee routes tegelijk via kabeltje overzetten. Na route 9 te hebben overgezet laat de Zumo route 10 niet zien terwijl alle gegevens zijn verwerkt.
Poging 3: Route 10 t/m 14 dan maar op een SD kaartje gezet. Gaf weer het zelfde verhaal, gegevens verwerkt maar routes zijn niet zichtbaar.
Poging 4: Alle routes weer van Zumo verwijderd, routes 1 t/m 14 op de SD kaart gezet en Zumo gestart. Opnieuw stikt de Zumo bij route 3.
Poging 5: Routes per twee op de SD kaart gezet en tussen elke upload van twee routes de Zumo uit gezet. En ja hoor eindelijk alle routes op Zumo.
Ronald
- scan
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Routes overzetten op de Zumo 550
Je zou BaseCamp kunnen gebruiken.
Daarin kun je een heel mapje, waarin al je routes voor deze reis staan, in één keer overzetten.
Wil je niet ongerust maken maar wanneer route 3 elke keer een hik-up geeft zou ik die toch nog eens bekijken op de Zumo of die wel alle informatie heeft en niet toevallig met 0(nul) km in de lijst staat.
Volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker, kunnen er maar 10 routes tegelijk op de Zumo 550 gezet worden. (Kan iemand dit bevestigen?)
Daarin kun je een heel mapje, waarin al je routes voor deze reis staan, in één keer overzetten.
Wil je niet ongerust maken maar wanneer route 3 elke keer een hik-up geeft zou ik die toch nog eens bekijken op de Zumo of die wel alle informatie heeft en niet toevallig met 0(nul) km in de lijst staat.
Volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker, kunnen er maar 10 routes tegelijk op de Zumo 550 gezet worden. (Kan iemand dit bevestigen?)
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Is moeilijk van afstand te zeggen.Jekihero schreef:
Ik vermoed dat van de hele set er 1, 2 of 3 zijn die de zaak in de war schoppen; bijvoorbeeld doordat ze relatief erg lang zijn, vermoedelijk meer dan zo'n 400 km. Ik zou adviseren dergelijke routes in twee stukken te knippen. Kàn helpen.
Verder zou ik per setje van twee a drie een aparte gpx-file maken met elk een eigen naam. Bijv dag1-3.gpx, dag4-6.gpx. Ze zullen zichzelf dan niet overschrijven (zoals bij de temp.gpx) en je kunt onderweg, mòcht er iets misgaan met de route, de route altijd opnieuw importeren.
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Snap heel je gedoe zo niet goed. Deel ze gewoon in, zoals reeds aangegeven hierboven, in dag1.gpx, dag2.gpx.... Zet alles op het SD kaartje (heb je een back up ook) en laadt (importeer) ze per dag in of indien je nog tijd hebt doe dat thuis. Geen enkel probleem, vraagt enkel wat tijd om te importeren. De hik up ontstaat waarschijnlijk doordat er ergens via punten niet goed staan.
Er kunnen max 50 routes in een 550 (aangeraden wordt om niet meer dan 7 tegelijkertijd te importeren), ruim genoeg dus voor je 4200 km.
Er kunnen max 50 routes in een 550 (aangeraden wordt om niet meer dan 7 tegelijkertijd te importeren), ruim genoeg dus voor je 4200 km.
- Hans Vaessen
Aanvullende tip:
Je bent allicht geneigd na overzetten van de routes meteen de usb kabel eruit te trekken. Maar pas daar een beetje mee op, want ook dat kàn oorzaak zijn van problemen.
Dànwel 'veilig ontkoppelen'
Dànwel (wat ik doe) na overzetten even tot vijf tellen en pas dan de kabel eruit.
Je bent allicht geneigd na overzetten van de routes meteen de usb kabel eruit te trekken. Maar pas daar een beetje mee op, want ook dat kàn oorzaak zijn van problemen.
Dànwel (wat ik doe) na overzetten even tot vijf tellen en pas dan de kabel eruit.
-
Hans Vaessen schreef:Aanvullende tip:
Deze tip heeft zeker mijn aandacht.
Als ik de routes vanuit Mapsource naar de Zumo heb verzonden en het bericht hiervan op mijn laptopscherm zie ontkoppel ik de USB waarna de Zumo a.h.w. in de opstartmodus komt en vraagt of de nieuw gevonden routes moeten worden geinstalleerd.
Ik doe dat sneller dan ik het kan typen. Dat trucje tot 5 tellen lijkt me te doen en ga ik zeker proberen, maar bedoel je met "veilig ontkoppelen" via de softwarematige USB uitschakelfunctie van de PC?
Btw, het is idd zo dat route 3, de notoire lastpak, meer dan 530 km is en het zou dus best kunnen dat de Zumo daar in stikt zeker i.c.m. andere routes die tegelijkertijd werden overgezet.
Ronald
Jekihero schreef:
Btw, het is idd zo dat route 3, de notoire lastpak, meer dan 530 km is en het zou dus best kunnen dat de Zumo daar in stikt zeker i.c.m. andere routes die tegelijkertijd werden overgezet.
Ronald
Ronald je zit goed, de Zumo 550 kan geen gpx.routes laden die langer zijn dan 430 kilometer!!!
Dus deel die route en noem die bijvoorbeeld Day3a en Day3b
Dan zal de Zumo 550 de routes probleemloos laden.
groet,
RhanRT
-
RhanRT schreef: Ronald je zit goed, de Zumo 550 kan geen gpx.routes laden die langer zijn dan 430 kilometer!!!
Dus deel die route en noem die bijvoorbeeld Day3a en Day3b
Dan zal de Zumo 550 de routes probleemloos laden.
groet,
RhanRT
Weer een probleem uit de wereld dankzij dit forum !

Ronald
- Dingeman
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
@RhanRT
Ben het niet eens met je stelling dat een Zumo 550 een gpx-route langer dan 430 km niet kan laden. Lange ritten overwegend over de autoweg/baan om snel op je plaats van bestemming te komen heb ik zelfs al tot 1100 km geladen. Enkele weken geleden nog een dergelijke rit van ongeveer 730 km. Al meermalen gedaan en geen enkel probleem. Dus mijn inziens kan uitsluitend de lengte van een rit niet de oorzaak zijn.
Gr. Dingeman
Ben het niet eens met je stelling dat een Zumo 550 een gpx-route langer dan 430 km niet kan laden. Lange ritten overwegend over de autoweg/baan om snel op je plaats van bestemming te komen heb ik zelfs al tot 1100 km geladen. Enkele weken geleden nog een dergelijke rit van ongeveer 730 km. Al meermalen gedaan en geen enkel probleem. Dus mijn inziens kan uitsluitend de lengte van een rit niet de oorzaak zijn.
Gr. Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Nou dat is dan jammer Dingeman, ga eens praten met de kundige mensen van Waypoint Notter, krijg je in ieder geval exact hetzelfde te horen en hoeven wij hier geen discussie te voeren met een welles nietes gehalte.
Wat wel kan ...... !!!! is als jij de Zumo 550 de opdracht geeft om te navigeren naar (voorbeeld je bent in Amsterdam en je wilt naar Rome) dan berekent de Zumo 550 probleemloos de route en krijg je geen probleem met routeafstand, ECHTER zodra je deze route als motorroute (Amsterdam - Rome) maakt danwel ontvangt welke gemaakt is met bijvoorbeeld MapSource/ Basecamp etc. en je kopieërt/download de route naar de Zumo 550 dan loop je geheid tegen de beperking van routelengte aan die blokkeert op zo rond de 430 km en de Zumo 550 zal de route niet laden!!
Ik heb geen enkel idee WAAROM dit zo is, ook de mensen van Waypoint Notter kunnen dit niet echt verklaren, wij weten WEL dat het zo is.
Een verwijzing hier naar geeft ook Mr. GPS Hans Vaessen:
Ik zou zeggen doe je voordeel hiermee mocht je toch nog een discussie hierover willen starten.
met vriendelijke groet,
RhanRT
Wat wel kan ...... !!!! is als jij de Zumo 550 de opdracht geeft om te navigeren naar (voorbeeld je bent in Amsterdam en je wilt naar Rome) dan berekent de Zumo 550 probleemloos de route en krijg je geen probleem met routeafstand, ECHTER zodra je deze route als motorroute (Amsterdam - Rome) maakt danwel ontvangt welke gemaakt is met bijvoorbeeld MapSource/ Basecamp etc. en je kopieërt/download de route naar de Zumo 550 dan loop je geheid tegen de beperking van routelengte aan die blokkeert op zo rond de 430 km en de Zumo 550 zal de route niet laden!!
Ik heb geen enkel idee WAAROM dit zo is, ook de mensen van Waypoint Notter kunnen dit niet echt verklaren, wij weten WEL dat het zo is.
Dingeman schreef:@RhanRT
Gr. Dingeman
Een verwijzing hier naar geeft ook Mr. GPS Hans Vaessen:
Hans Vaessen schreef:Is moeilijk van afstand te zeggen.Jekihero schreef:
Ik vermoed dat van de hele set er 1, 2 of 3 zijn die de zaak in de war schoppen; bijvoorbeeld doordat ze relatief erg lang zijn, vermoedelijk meer dan zo'n 400 km. Ik zou adviseren dergelijke routes in twee stukken te knippen. Kàn helpen.
Verder zou ik per setje van twee a drie een aparte gpx-file maken met elk een eigen naam. Bijv dag1-3.gpx, dag4-6.gpx. Ze zullen zichzelf dan niet overschrijven (zoals bij de temp.gpx) en je kunt onderweg, mòcht er iets misgaan met de route, de route altijd opnieuw importeren.
Ik zou zeggen doe je voordeel hiermee mocht je toch nog een discussie hierover willen starten.
met vriendelijke groet,
RhanRT
- Dingeman
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
@RhanRT,
Die discussie ga ik ook niet aan. Ik weet uit EIGEN ervaring EN ondervinding dat het WEL gaat en dat is mijn wetenschap.
Gr. Dingeman.
Die discussie ga ik ook niet aan. Ik weet uit EIGEN ervaring EN ondervinding dat het WEL gaat en dat is mijn wetenschap.
Gr. Dingeman.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Als ik dit alles lees en logisch nadenk zou je kunnen denken dat het misschien aan het aantal punten in een route kan liggen.
Hoe meer tussenpunten hoe groter de route word omdat elk tussenpunt een gesproken tekst is en dat extra ruimte inneemt.
Het is maar een gedachte van mij.
Je zou kunnen proberen om 2 dezelfde routes te maken en dan met diverse instellingen om te kijken wat het verschil is.
Hoe meer tussenpunten hoe groter de route word omdat elk tussenpunt een gesproken tekst is en dat extra ruimte inneemt.
Je zou kunnen proberen om 2 dezelfde routes te maken en dan met diverse instellingen om te kijken wat het verschil is.
- JOS WRSM
- Erelid
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Klopt hoor Bert. kijk maar eens naar deze discussie
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=627
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=627
beemerrichard schreef:Als ik dit alles lees en logisch nadenk zou je kunnen denken dat het misschien aan het aantal punten in een route kan liggen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Hans Vaessen
Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben. Een route van 1000 km kan soms wel, maar vaak ook niet. De oorzaak is niet geheel duidelijk. Aantal routepunten lijkt van invloed te zijn. Maar vermoedelijk ligt de kern van de zaak is niet zichtbare aspecten.
Ik hou het er zelf op dat het aantal wisselingen qua 'roadclass' van grote invloed is op de routecapaciteit. Zo kan het zijn dat een route naar St Tropez over de snelweg geen probleem is, maar zodra het een uitgezette route is (of zelfs een route met 'vermijd snelwegen) wordt het een ander verhaal. Een route over de snelweg is immer heel simpel: het toestel hoeft weinig te rekenenen en pakt voor de afstand alleen de hoogste roadclasses.
In algemene zin adviseer ik daarom een route te maken die je in één dag rijdt (rubber-butts uitgezonderd). 400 km over slingerwegen is dan al snel het plafond; terwijl de snelweg ook wel 800 of meer mag zijn.
En ach... als je al tegen de grenzen aan zou lopen: even opknippen. Na een paar honderd km wil je immers ook wel ff met je benen aan de grond.
Ik hou het er zelf op dat het aantal wisselingen qua 'roadclass' van grote invloed is op de routecapaciteit. Zo kan het zijn dat een route naar St Tropez over de snelweg geen probleem is, maar zodra het een uitgezette route is (of zelfs een route met 'vermijd snelwegen) wordt het een ander verhaal. Een route over de snelweg is immer heel simpel: het toestel hoeft weinig te rekenenen en pakt voor de afstand alleen de hoogste roadclasses.
In algemene zin adviseer ik daarom een route te maken die je in één dag rijdt (rubber-butts uitgezonderd). 400 km over slingerwegen is dan al snel het plafond; terwijl de snelweg ook wel 800 of meer mag zijn.
En ach... als je al tegen de grenzen aan zou lopen: even opknippen. Na een paar honderd km wil je immers ook wel ff met je benen aan de grond.
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Helemaal gelijk Hans, er word ook geadviseerd om na 2 uur even te stoppen ivm vermoeidheid. Mooi punt om even je benen te strekken en je gezichtsveld alleen op de navi te richten om het volgende routestuk te selecteren. Dus waar zit dan een probleem nog met een te lange route. Lijkt mij dus probleem opgelost.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2803 Weergaves
-
Laatste bericht door boetsch1
-
- 6 Reacties