Project R1100Rt
Geplaatst: 12 aug 2012, 12:46
Hallo dames en heren,
Ik heb een r1100rt aangeschaft en het is de bedoeling dat ik er zoveel mogelijk zelf aan gaat sleutelen. In het topic
voorstellen heb het eea aangegeven wat ik van plan bent. Nou is het zo dat ik totaal geen ervaring met BMW hebt en dus
ook niet weet hoe sommige dingen aan moeten voelen of klinken of hoe te repareren. Ik maak dan ook graag gebruik van jullie kennis en de informatie die hier op het forum staat.
Ik heb gisteren alle kuip delen verwijderd om te kijken hoe het er uit ziet van binnen, kon ik ook gelijk bij de relais van het ruit mechanisme, ga niet meer naar beneden. Met de kuip delen eraf vind ik de motor eigenlijk nog stoerder om te zien echt een Bull. Wat ik tegenkwam waren een hoop losse stekkers en afgeknipte bedrading, ik moet er wel bij zeggen dat het een overheids fiets is geweest, sirenes, zwaailichten ed misschien. Een los slangetje die onder je motor hangt, de bevestiging moet ergens aan de linker kant zitten. Een ingebouwde lamp bij het olie kijk glaasje. Het blok was droog er zat alleen bij het olie kijk glaasje wat lichte zweet. De schokbrekers kon ik niet goed bekijken maar ik denk wel dat ik daar de veren van veranderd, hyper pro, gelezen op het forum net zo als de relais van het ruit mechanisme.
Nou is het zo, dit is gelijk een vraag, dat als ik aan het achterwiel draai dat dat wel erg stroef ga, met een ketting zou ik het wel weten m'n remblokken lopen aan of problemen ( dealer ), in dit geval kan ik het niet inschatten ivm het cardan.
Groetjes
Ik heb een r1100rt aangeschaft en het is de bedoeling dat ik er zoveel mogelijk zelf aan gaat sleutelen. In het topic
voorstellen heb het eea aangegeven wat ik van plan bent. Nou is het zo dat ik totaal geen ervaring met BMW hebt en dus
ook niet weet hoe sommige dingen aan moeten voelen of klinken of hoe te repareren. Ik maak dan ook graag gebruik van jullie kennis en de informatie die hier op het forum staat.
Ik heb gisteren alle kuip delen verwijderd om te kijken hoe het er uit ziet van binnen, kon ik ook gelijk bij de relais van het ruit mechanisme, ga niet meer naar beneden. Met de kuip delen eraf vind ik de motor eigenlijk nog stoerder om te zien echt een Bull. Wat ik tegenkwam waren een hoop losse stekkers en afgeknipte bedrading, ik moet er wel bij zeggen dat het een overheids fiets is geweest, sirenes, zwaailichten ed misschien. Een los slangetje die onder je motor hangt, de bevestiging moet ergens aan de linker kant zitten. Een ingebouwde lamp bij het olie kijk glaasje. Het blok was droog er zat alleen bij het olie kijk glaasje wat lichte zweet. De schokbrekers kon ik niet goed bekijken maar ik denk wel dat ik daar de veren van veranderd, hyper pro, gelezen op het forum net zo als de relais van het ruit mechanisme.
Nou is het zo, dit is gelijk een vraag, dat als ik aan het achterwiel draai dat dat wel erg stroef ga, met een ketting zou ik het wel weten m'n remblokken lopen aan of problemen ( dealer ), in dit geval kan ik het niet inschatten ivm het cardan.
Groetjes