Project R1100Rt
Moderator: RT_Patrick
Project R1100Rt
Hallo dames en heren,
Ik heb een r1100rt aangeschaft en het is de bedoeling dat ik er zoveel mogelijk zelf aan gaat sleutelen. In het topic
voorstellen heb het eea aangegeven wat ik van plan bent. Nou is het zo dat ik totaal geen ervaring met BMW hebt en dus
ook niet weet hoe sommige dingen aan moeten voelen of klinken of hoe te repareren. Ik maak dan ook graag gebruik van jullie kennis en de informatie die hier op het forum staat.
Ik heb gisteren alle kuip delen verwijderd om te kijken hoe het er uit ziet van binnen, kon ik ook gelijk bij de relais van het ruit mechanisme, ga niet meer naar beneden. Met de kuip delen eraf vind ik de motor eigenlijk nog stoerder om te zien echt een Bull. Wat ik tegenkwam waren een hoop losse stekkers en afgeknipte bedrading, ik moet er wel bij zeggen dat het een overheids fiets is geweest, sirenes, zwaailichten ed misschien. Een los slangetje die onder je motor hangt, de bevestiging moet ergens aan de linker kant zitten. Een ingebouwde lamp bij het olie kijk glaasje. Het blok was droog er zat alleen bij het olie kijk glaasje wat lichte zweet. De schokbrekers kon ik niet goed bekijken maar ik denk wel dat ik daar de veren van veranderd, hyper pro, gelezen op het forum net zo als de relais van het ruit mechanisme.
Nou is het zo, dit is gelijk een vraag, dat als ik aan het achterwiel draai dat dat wel erg stroef ga, met een ketting zou ik het wel weten m'n remblokken lopen aan of problemen ( dealer ), in dit geval kan ik het niet inschatten ivm het cardan.
Groetjes
Ik heb een r1100rt aangeschaft en het is de bedoeling dat ik er zoveel mogelijk zelf aan gaat sleutelen. In het topic
voorstellen heb het eea aangegeven wat ik van plan bent. Nou is het zo dat ik totaal geen ervaring met BMW hebt en dus
ook niet weet hoe sommige dingen aan moeten voelen of klinken of hoe te repareren. Ik maak dan ook graag gebruik van jullie kennis en de informatie die hier op het forum staat.
Ik heb gisteren alle kuip delen verwijderd om te kijken hoe het er uit ziet van binnen, kon ik ook gelijk bij de relais van het ruit mechanisme, ga niet meer naar beneden. Met de kuip delen eraf vind ik de motor eigenlijk nog stoerder om te zien echt een Bull. Wat ik tegenkwam waren een hoop losse stekkers en afgeknipte bedrading, ik moet er wel bij zeggen dat het een overheids fiets is geweest, sirenes, zwaailichten ed misschien. Een los slangetje die onder je motor hangt, de bevestiging moet ergens aan de linker kant zitten. Een ingebouwde lamp bij het olie kijk glaasje. Het blok was droog er zat alleen bij het olie kijk glaasje wat lichte zweet. De schokbrekers kon ik niet goed bekijken maar ik denk wel dat ik daar de veren van veranderd, hyper pro, gelezen op het forum net zo als de relais van het ruit mechanisme.
Nou is het zo, dit is gelijk een vraag, dat als ik aan het achterwiel draai dat dat wel erg stroef ga, met een ketting zou ik het wel weten m'n remblokken lopen aan of problemen ( dealer ), in dit geval kan ik het niet inschatten ivm het cardan.
Groetjes
Re: Project R1100Rt
Klop in linker cylinder
Bij het demonteren van de uitlaatbocht kon ik al zien dat de linker kant niet ok was, rechter kant mooi grijs in de uitlaat en de cylinder, links is de boel zwart. De kleppenstelling gecontroleerd, 0,0 op de in en uitlaat, ik hoop hiermee het probleem gevonden te hebben en wil dus de cylinder kop demonteren en misschien de cylinder afhankelijk wat ik tegen komt, misschien de zuiger.
Nou kan ik niet verder omdat ik geen passende sleutel heb waarmee je de distributie ketting spanner demonteerd. Of kan je em laten zitten, volgens het wphb moet ie er uit. Graag tips of suggesties
Carlos010
Bij het demonteren van de uitlaatbocht kon ik al zien dat de linker kant niet ok was, rechter kant mooi grijs in de uitlaat en de cylinder, links is de boel zwart. De kleppenstelling gecontroleerd, 0,0 op de in en uitlaat, ik hoop hiermee het probleem gevonden te hebben en wil dus de cylinder kop demonteren en misschien de cylinder afhankelijk wat ik tegen komt, misschien de zuiger.
Nou kan ik niet verder omdat ik geen passende sleutel heb waarmee je de distributie ketting spanner demonteerd. Of kan je em laten zitten, volgens het wphb moet ie er uit. Graag tips of suggesties
Carlos010
Re: Project R1100Rt
Cardan is goed, ondertussen nieuwe zuigers gemonteerd staat in een ander topic en laats de beide gasklephuizen gereviseerd, da's leuk werk, eitje om te doen, nieuwe bussen nieuwe assen
voor €100,00 en een middagie werk ben je klaar, echt een aanrader (voor de sleutelaars) om zelf te doen als je gasklephuizen aan de beurt zijn.
Nog ff doorrijden tot het weer echt slecht word dan ga ik de koppelingsplaat vervangen, kijken wat ik met de schokbreker kan dat ding slaat soms door, een
andere kop op de linker cylinder, grote beurt dan moet ie wel klaar zijn voor het nieuwe jaar.
Tussen al dat gesleutel door toch alweer 8dkm erop gereden met 1ltr olie verbruik, dat verbruik valt me niet tegen.
Groetjes.
voor €100,00 en een middagie werk ben je klaar, echt een aanrader (voor de sleutelaars) om zelf te doen als je gasklephuizen aan de beurt zijn.
Nog ff doorrijden tot het weer echt slecht word dan ga ik de koppelingsplaat vervangen, kijken wat ik met de schokbreker kan dat ding slaat soms door, een
andere kop op de linker cylinder, grote beurt dan moet ie wel klaar zijn voor het nieuwe jaar.
Tussen al dat gesleutel door toch alweer 8dkm erop gereden met 1ltr olie verbruik, dat verbruik valt me niet tegen.
Groetjes.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Project R1100Rt
Goed bezig! Waarom gaat er links een andere kop op, is die niet te reviseren? Dan weet je in ieder geval hoe goed die is, bij een gebruikte blijft het afwachten. Wat is de totaal km-stand nu?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: Project R1100Rt
Hoi Baird,
Ik denk dat een gebruikte kop goedkoper en makkelijker is dan reviseren ik bedoel een nieuwe klep kost al gauw €. 100,00 daar heb je een gebruikte kop voor. Zou het 1 kleppie zijn
dan zou ik die nog wel vervangen maar ik denk dat ik ook gelijk een klepgeleider moet vervangen en dat ga me niet lukken denk ik. Ik ga die kop wel uit elkaar slopen en kijken wat ik tegen komt
misschien valt het mee ,maar dat geloof ik niet er komt .nl. te veel herrie uit die kant.
Hij staat nu op 180 dkm, mooi hé.
Gisteren ook nog ff een nieuw achterbandje laten monteren MPR3 da's ff anders rijden
er lag eerst een vierkante road attac op tot aan de draad versleten
groetjes
Ik denk dat een gebruikte kop goedkoper en makkelijker is dan reviseren ik bedoel een nieuwe klep kost al gauw €. 100,00 daar heb je een gebruikte kop voor. Zou het 1 kleppie zijn
dan zou ik die nog wel vervangen maar ik denk dat ik ook gelijk een klepgeleider moet vervangen en dat ga me niet lukken denk ik. Ik ga die kop wel uit elkaar slopen en kijken wat ik tegen komt
misschien valt het mee ,maar dat geloof ik niet er komt .nl. te veel herrie uit die kant.
Hij staat nu op 180 dkm, mooi hé.
Gisteren ook nog ff een nieuw achterbandje laten monteren MPR3 da's ff anders rijden


groetjes
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht