De kogel is door de kerk! van rt naar gs.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
devo

De kogel is door de kerk! van rt naar gs.

Ongelezen bericht door devo »

Een paar maanden geleden had ik mezelf hier voorgesteld op het forum na aankoop van een mooie blauwe rt1150 bij Ad van Gils motoren in Breda.Na de nodige ellende met de motor en de dealer reed hij na een paar keer te zijn terug geweest en extra uitgaven te hebben gedaan eindelijk zoals een rt behoorde te rijden.
Maar ik kon maar niet wennen aan de motor, op de snelweg reed hij heerlijk,geen last van de wind en zelfs niet van de regen (behalve voor het stoplicht dan) maar in de stad en op binnendoor wegen vond ik de motor niet lekker rijden, hij was gewoon te zwaar voor mij, ik kon er niet echt lekker mijn ding mee doen zoals lekker snel een rotonde nemen of snel een bochtje pakken.
Nou snap ik ook wel dat dat de motor er niet echt voor is maar toen ik eenmaal een rit op een gs 1150 had gemaakt wist ik het meteen, dit is de bmw voor mij (alleen jammer dat ik daar pas later op kwam nadat ik de motor waarschijnlijk te impulsief gekocht had, maar ja het model vond ik zo mooi).
Nou zag ik hier iemand op het forum die een gs had en het gevecht met weer en wind op deze motor beu was omdat hij regelmatig grote afstanden moest rijden naar het buitenland en hij na het einde van de rit er te vermoeid van af stapte.
Ik de stoute schoenen aangedaan en hem gemailed of we niet konden ruilen, en na een aantal keren heen en weer te hebben gemailed hebben we ergens afgesproken en elkaars motoren een eindje bereden en na het rijden nog een flink stuk gezellig nagepraat en toen afgesproken dat we het even zouden laten bezinken om daarna weer contact met elkaar op te nemen, en zo hebben we diezelfde week nog van motor gewisseld en rijden we uiteindelijk de motor die het best bij ons past.

Enig nadeeltje is dat de nieuwe eigenaar van de rt mij een tijdje later een mailtje stuurde dat de remblokken voor helemaal versleten waren en dat de dealer de RT echt slecht had afgeleverd en daar baalde ik wel van want je gaat toch in goed vertrouwen ervan uit dat de dealer een motor die hij voor de hoofdprijs verkoopt helemaal naziet voordat hij de nieuwe eigenaar ermee laat wegrijden, maar nee de motor wordt ingeruild, niet nagekeken en dus zo in de showroom gezet en als hij verkocht is,zo niet nagekeken mee wordt gegeven en dan maar kijken of de nieuwe eigenaar terug komt mocht hij ergens problemen mee krijgen of klachten hebben.

Wil nog even zeggen dat ik 1100 kilometer met de motor had gereden en dan voornamelijk op de snelweg dus de blokken waren echt al heel slecht maar waarschijnlijk vond de eigenaar van de motorzaak dit niet net als de achterband die nadat ik terugkwam volgens hem nog makkelijk 2500 km mee kon maar volgens een andere zaak gewoon op was.
Ik moest dit nog even kwijt omdat ik er gewoon van baalde dat de nieuwe eigenaar gelijk met kosten werdt opgezadeld.

Groet Dennis.
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4365
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De kogel is door de kerk! van rt naar gs.

Ongelezen bericht door Baird »

je hebt mail,
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Jenny54

Re: De kogel is door de kerk! van rt naar gs.

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Dit is flink balen, als je te goeder trouw zo'n ruil doet. Je kent het gezegde: van ruilen komt huilen. _002
Geniet in ieder geval van je GS. Ik wens je veel veilige kilometers.
[groet]
Jenny

devo schreef:Een paar maanden geleden had ik mezelf hier voorgesteld op het forum na aankoop van een mooie blauwe rt1150 bij Ad van Gils motoren in Breda.Na de nodige ellende met de motor en de dealer reed hij na een paar keer te zijn terug geweest en extra uitgaven te hebben gedaan eindelijk zoals een rt behoorde te rijden.
Maar ik kon maar niet wennen aan de motor, op de snelweg reed hij heerlijk,geen last van de wind en zelfs niet van de regen (behalve voor het stoplicht dan) maar in de stad en op binnendoor wegen vond ik de motor niet lekker rijden, hij was gewoon te zwaar voor mij, ik kon er niet echt lekker mijn ding mee doen zoals lekker snel een rotonde nemen of snel een bochtje pakken.
Nou snap ik ook wel dat dat de motor er niet echt voor is maar toen ik eenmaal een rit op een gs 1150 had gemaakt wist ik het meteen, dit is de bmw voor mij (alleen jammer dat ik daar pas later op kwam nadat ik de motor waarschijnlijk te impulsief gekocht had, maar ja het model vond ik zo mooi).
Nou zag ik hier iemand op het forum die een gs had en het gevecht met weer en wind op deze motor beu was omdat hij regelmatig grote afstanden moest rijden naar het buitenland en hij na het einde van de rit er te vermoeid van af stapte.
Ik de stoute schoenen aangedaan en hem gemailed of we niet konden ruilen, en na een aantal keren heen en weer te hebben gemailed hebben we ergens afgesproken en elkaars motoren een eindje bereden en na het rijden nog een flink stuk gezellig nagepraat en toen afgesproken dat we het even zouden laten bezinken om daarna weer contact met elkaar op te nemen, en zo hebben we diezelfde week nog van motor gewisseld en rijden we uiteindelijk de motor die het best bij ons past.

Enig nadeeltje is dat de nieuwe eigenaar van de rt mij een tijdje later een mailtje stuurde dat de remblokken voor helemaal versleten waren en dat de dealer de RT echt slecht had afgeleverd en daar baalde ik wel van want je gaat toch in goed vertrouwen ervan uit dat de dealer een motor die hij voor de hoofdprijs verkoopt helemaal naziet voordat hij de nieuwe eigenaar ermee laat wegrijden, maar nee de motor wordt ingeruild, niet nagekeken en dus zo in de showroom gezet en als hij verkocht is,zo niet nagekeken mee wordt gegeven en dan maar kijken of de nieuwe eigenaar terug komt mocht hij ergens problemen mee krijgen of klachten hebben.

Wil nog even zeggen dat ik 1100 kilometer met de motor had gereden en dan voornamelijk op de snelweg dus de blokken waren echt al heel slecht maar waarschijnlijk vond de eigenaar van de motorzaak dit niet net als de achterband die nadat ik terugkwam volgens hem nog makkelijk 2500 km mee kon maar volgens een andere zaak gewoon op was.
Ik moest dit nog even kwijt omdat ik er gewoon van baalde dat de nieuwe eigenaar gelijk met kosten werdt opgezadeld.

Groet Dennis.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”