Schakelaar handvatverwarming

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

Schakelaar handvatverwarming

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik stoor me al vanaf het begin aan de schakelaar voor de handvatverwarming op mijn R850RT (1997). In de eerste plaats kan ik me nooit herinneren wat nou stand I of II is, en in de tweede plaats kun je niet zien of ie aan staat. En dat terwijl er hele mooie LEDjes bestaan die heel makkelijk kunnen aangeven dat ie aanstaat en door een tweede kleur ook nog in welke stand. Peanuts. Maar niet voor de ingenieurs van BMW blijkbaar.

Nou zei een Duitser laatst dat ie me wel kon helpen aan een schema hoe je er een LED in kunt prutsen. Allemaal mogelijk, maar ik een complete schakelaar zou toch makkelijker zijn. Nou heb ik er een gevonden, en ik vraag me af of het de juiste is. Wat ik gevonden heb is een schakelaar met 6 polen en een LED met aan-uit-aan standen. Volgens mij is dat wat ik moet hebben, maar ik heb geen idee hoeveel polen die schakelaar heeft. Iemand toevallig die de boel open heeft gehad en weet of de BMW schakelaar ook een is met 6 polen?

Dit is 'm: Afbeelding
Link naar de watersportzaak waar ze 'm verkopen. Hij is waterdicht en ik weet alleen niet het formaat, dus dat is nog even vraag 2.

Of heeft iemand een andere oplossing? Heeft BMW zelf niet een schakelaar met LED die daarin kan. Het kan me op zich niet eens schelen als er een ander opschrift op staat. Daar valt wel wat op te verzinnen. Of is het zelf inbouwen van een RGB LED niet zo lastig? Ik kan wel een beetje solderen en heb zelfs een Dremel achtig apparaatje.

btw: de schakelaar is van Allpa, maar ook zij geven op de site en in hun catalogus geen uitsluitsel over afmetingen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”