Ik had (en heb nog steeds) het simpelste CoolMax ondergoed van Motozoom/Louis en dat voldoet ook al prima. In tests zelfs beter/gelijk aan de hele dure spullen van Rukka. De boel begon echter een beetje uit te lubberen en is inmiddels alweer 3 jaar oud. Tijd voor wat nieuws dus. Ik heb voor het Italiaanse SixS gekozen. Een high-tech spul met carbon erin verwerkt. Wat de heilzame werking van het carbon is, weet ik niet precies, maar het ziet er goed uit en zou ook goed moeten werken. Hier wat plaatjes:

Naast dit shirt heb ik nog een exemplaar met lange mouwen en een heel kort kraagje voor de minder warme dagen, motorsokken en een nieuwe helmmuts. De lange onderbroeken waren uitverkocht, en komen pas volgende maand weer. Je kunt ook gewoon naar een sportzaak gaan en een loopshirt kopen. Zolang het de functie van vochtverdrijven maar goed vervult. Overigens zijn de SixS shirts strak van snit, maar niet hinderlijk of knellend. Ik ben niet de slankste, maar het shirt is flex genoeg om alsnog goed te passen. Die 'tight fit' is noodzakelijk om het vocht goed af te kunnen voeren. Een loshangend shirt kan dat niet. Zoals ik al zei is het niet hinderlijk. Ik voel me dus geen rollade

Wie kleedt zich nog meer volgens het laagjes principe en heeft nog goede tips voor de base layer/onderlaag?