Pagina 1 van 1
rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 31 jul 2012, 17:15
door christiaan
Hallo allemaal , ik rij een BMW 1200 c independent.
nu heb ik sinds een paar dagen een rammel in mijn cylinder bij een snelheid van ongeveer 45 / 50 km.
ik heb vorige week nokkenasketting spanners laten modificeren, en de speling van de tuimelaars laten opheffen, nog is het niet weg.
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 31 jul 2012, 21:44
door BertL
Welkom op dit forum Christiaan !
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 01 aug 2012, 13:00
door christiaan
dank je Bert
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 01 aug 2012, 13:34
door JOS WRSM
Maak eens gebruik van onze zoekmachine en tik daar het woord RAMMEL eens in. Wellicht word je op weg geholpen.
Overigens welkom op het
Jos
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 01 aug 2012, 14:59
door christiaan
bedankt voor de tip.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 01 aug 2012, 17:34
door thooms
kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 01 aug 2012, 17:51
door Baird
thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
en dan de klepgeleiders vervangen dus neem ik aan. Als ze echt teveel kantelen zodat je kunt horen zouden ze kunnen breken vermoed ik, het hoeft er trouwens maar eentje te zijn die rot doet. Motor laten draaien en met schroevendraaier in het oor luisteren waar het geluid exact zit.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 03 aug 2012, 15:40
door christiaan
Hallo allemaal , zijn er nog meer mensen doe een BMW 1200 independent rijden,ik zou graag met ze in contact komen, om wat ervaringen over deze motor uit te wisselen.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 03 aug 2012, 20:43
door Kees BMW
thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Goedenavond.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het matriaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 04 aug 2012, 16:43
door Baird
cdraaisma schreef:thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Goedenavond.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het materiaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
Ja, bij mijn vorige R1150RT 2003 bij 100k, reden was olieverbruik bij remmen op de motor en dus de klepsteelseals vervangen, toen bleek ook dat de klepgeleiders nogal ruim waren en die meteen maar ook vervangen. Daarna was olieverbruik nihil, motor toch verkocht omdat ik dit exemplaar zat was, rijdt nu in Denemarken.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 04 aug 2012, 21:49
door Kees BMW
Baird schreef:cdraaisma schreef:thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Goedenavond.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het materiaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
Ja, bij mijn vorige R1150RT 2003 bij 100k, reden was olieverbruik bij remmen op de motor en dus de klepsteelseals vervangen, toen bleek ook dat de klepgeleiders nogal ruim waren en die meteen maar ook vervangen. Daarna was olieverbruik nihil, motor toch verkocht omdat ik dit exemplaar zat was, rijdt nu in Denemarken.
Goedenavond.
Ik heb de speling van de klepgeleiders bij een R 1150 RT even opgezocht.
Inlaat speling bij inbouw 0,02 tot 0,046 mm afkeurmaat 0,15 mm.
Uitlaat speling bij inbouw 0,03 tot 0,056 mm afkeurmaat 0,17 mm.
Dus uitlaat heeft iets meer speling,word ook iets heter,ik denk dat het matriaal van de klepgeleider sinterbrons of fosforbrons is?Wie het weet mag het zeggen.
Gr-Kees.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 14 aug 2012, 09:18
door christiaan
goedemorgen Kees,
mijn motor heeft 45000 km gelopen ( is nog in nieuw staat ) hij heeft het alleen bij ongeveer 45 /50 km .
Ik kan niet zien bij hoeveel toeren , want een toerenteller zit eer bij dit model niet op .
Nu heb ik ook gehoord dat er spec. bmw motor olie is die wat dikker is , heb jij daar ervaring mee.
hoor van je.
ghr. christiaan
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 14 aug 2012, 20:43
door Kees BMW
christiaan schreef:goedemorgen Kees,
mijn motor heeft 45000 km gelopen ( is nog in nieuw staat ) hij heeft het alleen bij ongeveer 45 /50 km .
Ik kan niet zien bij hoeveel toeren , want een toerenteller zit eer bij dit model niet op .
Nu heb ik ook gehoord dat er spec. bmw motor olie is die wat dikker is , heb jij daar ervaring mee.
hoor van je.
ghr. christiaan
Goedenavond.
Ja dat klopt met dikkere olie wordt een motor iets stiller,tenminste als de olie erg warm wordt en dus dunner.
Gr Kees.
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 29 sep 2012, 18:13
door jaapvanthoff
Hallo Christiaan.
Een C 1200, wat leuk. dat zie je niet zo vaak.
mits je :
http://www.bmwcruiser.nl/
in typt.
Qua techniek vindt vind op dit forum alles.
mijn zoon heeft een Montauk en als arme student weet hij redelijk de weg naar web sits met goedkope onderdelen.
Groet,
Jaap
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Geplaatst: 09 jan 2013, 11:48
door christiaan
Hoi Jaap, ik heb zojuist de site bezocht die je mij hebt gemaild,heel erg bedankt .
Sorry voor deze late reactie , heb een aantal maanden in het buitenland gewerkt,vandaar.
Ga hier zeker wat mee doen.
gr. chris