rammel in mijn bmw 1200 c independent
Moderator: RT_Patrick
rammel in mijn bmw 1200 c independent
Hallo allemaal , ik rij een BMW 1200 c independent.
nu heb ik sinds een paar dagen een rammel in mijn cylinder bij een snelheid van ongeveer 45 / 50 km.
ik heb vorige week nokkenasketting spanners laten modificeren, en de speling van de tuimelaars laten opheffen, nog is het niet weg.
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord.
nu heb ik sinds een paar dagen een rammel in mijn cylinder bij een snelheid van ongeveer 45 / 50 km.
ik heb vorige week nokkenasketting spanners laten modificeren, en de speling van de tuimelaars laten opheffen, nog is het niet weg.
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord.
Laatst gewijzigd door christiaan op 06 mar 2013, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: rammel in mijn bmw 1200 c independent
Maak eens gebruik van onze zoekmachine en tik daar het woord RAMMEL eens in. Wellicht word je op weg geholpen.
Overigens welkom op het
Jos
Overigens welkom op het

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
en dan de klepgeleiders vervangen dus neem ik aan. Als ze echt teveel kantelen zodat je kunt horen zouden ze kunnen breken vermoed ik, het hoeft er trouwens maar eentje te zijn die rot doet. Motor laten draaien en met schroevendraaier in het oor luisteren waar het geluid exact zit.thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Hallo allemaal , zijn er nog meer mensen doe een BMW 1200 independent rijden,ik zou graag met ze in contact komen, om wat ervaringen over deze motor uit te wisselen.
- Kees BMW
Goedenavond.thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het matriaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
Kees BMW
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ja, bij mijn vorige R1150RT 2003 bij 100k, reden was olieverbruik bij remmen op de motor en dus de klepsteelseals vervangen, toen bleek ook dat de klepgeleiders nogal ruim waren en die meteen maar ook vervangen. Daarna was olieverbruik nihil, motor toch verkocht omdat ik dit exemplaar zat was, rijdt nu in Denemarken.cdraaisma schreef:Goedenavond.thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het materiaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Kees BMW
Goedenavond.Baird schreef:Ja, bij mijn vorige R1150RT 2003 bij 100k, reden was olieverbruik bij remmen op de motor en dus de klepsteelseals vervangen, toen bleek ook dat de klepgeleiders nogal ruim waren en die meteen maar ook vervangen. Daarna was olieverbruik nihil, motor toch verkocht omdat ik dit exemplaar zat was, rijdt nu in Denemarken.cdraaisma schreef:Goedenavond.thooms schreef:kantelende kleppen bij de 1200 uitvoering.
Ik weet niet hoeveel km de motor gereden heeft,maar komt mij een beetje vreemd voor dat de klepgeleiders versleten zoude zijn.Dat zou dan een fout in het materiaal kunnen zijn,zijn er al meer mensen die hun klepgeleiders hebben laten vervangen en bij welke km stand was dat???Ben benieuwd??
Gr-Kees.
Ik heb de speling van de klepgeleiders bij een R 1150 RT even opgezocht.
Inlaat speling bij inbouw 0,02 tot 0,046 mm afkeurmaat 0,15 mm.
Uitlaat speling bij inbouw 0,03 tot 0,056 mm afkeurmaat 0,17 mm.
Dus uitlaat heeft iets meer speling,word ook iets heter,ik denk dat het matriaal van de klepgeleider sinterbrons of fosforbrons is?Wie het weet mag het zeggen.
Gr-Kees.
Kees BMW
goedemorgen Kees,
mijn motor heeft 45000 km gelopen ( is nog in nieuw staat ) hij heeft het alleen bij ongeveer 45 /50 km .
Ik kan niet zien bij hoeveel toeren , want een toerenteller zit eer bij dit model niet op .
Nu heb ik ook gehoord dat er spec. bmw motor olie is die wat dikker is , heb jij daar ervaring mee.
hoor van je.
ghr. christiaan
mijn motor heeft 45000 km gelopen ( is nog in nieuw staat ) hij heeft het alleen bij ongeveer 45 /50 km .
Ik kan niet zien bij hoeveel toeren , want een toerenteller zit eer bij dit model niet op .
Nu heb ik ook gehoord dat er spec. bmw motor olie is die wat dikker is , heb jij daar ervaring mee.
hoor van je.
ghr. christiaan
- Kees BMW
Goedenavond.christiaan schreef:goedemorgen Kees,
hoor van je.
ghr. christiaan
Ja dat klopt met dikkere olie wordt een motor iets stiller,tenminste als de olie erg warm wordt en dus dunner.
Gr Kees.
Kees BMW
Hallo Christiaan.
Een C 1200, wat leuk. dat zie je niet zo vaak.
mits je :
http://www.bmwcruiser.nl/
in typt.
Qua techniek vindt vind op dit forum alles.
mijn zoon heeft een Montauk en als arme student weet hij redelijk de weg naar web sits met goedkope onderdelen.
Groet,
Jaap
Een C 1200, wat leuk. dat zie je niet zo vaak.
mits je :
http://www.bmwcruiser.nl/
in typt.
Qua techniek vindt vind op dit forum alles.
mijn zoon heeft een Montauk en als arme student weet hij redelijk de weg naar web sits met goedkope onderdelen.
Groet,
Jaap
Hoi Jaap, ik heb zojuist de site bezocht die je mij hebt gemaild,heel erg bedankt .
Sorry voor deze late reactie , heb een aantal maanden in het buitenland gewerkt,vandaar.
Ga hier zeker wat mee doen.
gr. chris
Sorry voor deze late reactie , heb een aantal maanden in het buitenland gewerkt,vandaar.
Ga hier zeker wat mee doen.
gr. chris
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2386 Weergaves
-
Laatste bericht door Sven72
-
- 5 Reacties