Alarm certificering

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
auke54
Type: R1200RT
Bijz: (mei 2007), ESA, CruiseControl, ABS, ASC, BC, RDC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Alarm certificering

Ongelezen bericht door auke54 »

Beste mensen,

Ik heb een 2007 -1200- . Het is een Engelse import, af fabriek voorzien van BMW DWA 6 alarm systeem. Maar helaas geen SCM certificaat.
Graag wil ik weten of er mogelijkheden zijn om dit systeem alsnog achteraf gecertificeerd te krijgen. Enig idee?
[groet]
Auke
Inspector Gadget

Re: Alarm certificering

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Volgens mij kan je dat bij een BMW dealeRT aanvragen. (mits zij een SCM keuringscertificaat hebben)
Waarbij gecontroleerd wordt dat het alarm volledig functioneerd en de automatische startblokkering werkt, naast eventuele modificaties die SCM verplicht.

Daarbij kijkende op SCM's website:
http://www.kiwa.nl/scm/goedkeurnummers-bij-SCM.aspx
Er dient een stalen plaat blijkbaar bijgeplaatst te worden/zijn, en het is een Klasse M2

Ook kan je op die website zoeken naar een gecertificeerd bedrijf in je regio.
In jou geval, Apeldoorn, is Simako-BDM diegene waar je (o.a.) terecht kunt.

Voordat je de investering doet, controleer de kleine lettertjes van je verzekering of dat zij een dergelijke certificering eisen of dat een ART-gekeurd slot of sluitwerk ook voldoende is, mocht je die al bezitten.
Scheelt je toch geld, want het zal allemaal toch geld kosten.

Daarnaast geeft niet elke verzekering premiekorting omdat je een certificaat hebt, anders dan de verplichting een ART-gecertificeerd slot of sluitwerk te gebruiken.
auke54
Type: R1200RT
Bijz: (mei 2007), ESA, CruiseControl, ABS, ASC, BC, RDC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door auke54 »

Ok,

Je hebt een punt, mbt de letterjes van de verzekering.
Ik zal Simako eens vragen naar de kosten van een en ander en afhankelijk van het antwoord verder besluiten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik meen vernomen te hebben dat het 80 ~ 90 euro kost. _001
Of dat inclusief de modificatie is met die metalen plaat weet ik helaas ook niet.

En formeel dient het alarm regulier (eens per jaar/tijdens reguliere onderhoud) opnieuw gecertificeerd te worden, heb ik begrepen.

Maar dat lezen we dan wel na jouw contact met Simako. ;)
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Laten certificeren kan inderdaad bij je eigen dealer als die een SCM-inbouwstation is.

Ter info onderstaande tekst:

SCM Certificatie BV certificeert beveiligingssystemen die ten doel hebben diefstal van en uit/af mobiele objecten te beperken, alsmede de kwaliteit van de inbouw van deze systemen in of op deze mobiele objecten.

Hieronder vallen personenauto's, vrachtwagens, motorfietsen, werkmaterieel, boten, caravans en aanhangers. Een geheel nieuwe activiteit is de toepassing van voertuigvolgsystemen in mobiele objecten waardoor een voertuig na de diefstal weer opgespoord kan worden. De keuring van deze systemen vindt plaats bij gerenommeerde keuringsinstituten in binnen- en buitenland, zoals TNO.

Een beveiligingssysteem dat is goedgekeurd door SCM biedt veel voordelen:

•U loopt maar liefst 12 keer minder kans dat uw voertuig gestolen wordt;
•Daarnaast verkleint het de kans op inbraak aanmerkelijk;
•Uw verzekeraar waardeert uw voorzorgsmaatregelen en beloont dit goede gedrag in veel gevallen met gunstiger verzekeringsvoorwaarden;
•Een groter gevoel van veiligheid.
Let op! SCM certificaat 3 jaar geldig na inbouw
Na inbouw van het SCM-gecertificeerde systeem is uw SCM-certificaat 3 jaar geldig! Daarna dient het systeem jaarlijks gekeurd te worden om het certificaat te behouden. Verzekeraars kunnen bij diefstal de schade afwijzen, als het certificaat 3 jaar oud en niet verlengd is! Zorg er dus voor dat uw systeem op tijd gekeurd is.

[groet] , Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”