Mijn tweede motor

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Fazer
Type: R1200RT
Bijz: Alles
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Mijn tweede motor

Ongelezen bericht door Fazer »

Hallo, ik ben Erik en ben sinds kort in bezit van een wondeschone 1200 rt.
Ik had hiervoor een Yamaha Fazer1000 met een bijzonder sterk blok waarmee ik o.a. de Stelviopas heb genomen. Een eveneens geweldige motor maar enigszins beperkt voor de echt lange ritten wanneer er meer comfort verlangd wordt. Naast voorgaande heb ik een gehoorschade en is het gewoon prettig vertoeven achter de ruit van de RT. Ik rijd geen woon-werkverkeer dus alleen voor de fun(luxe).
Het valt mij op dat deze BMW ondanks zijn kolossale uiterlijk en gewicht toch licht in de handling is en behoorlijk rap, kortom een geweldige motor.
Ik ben zeer geinterresseerd in de techniek en constateer nu al dat alles aan deze motor van hoge kwaliteit is. Het enige wat mij opvalt is dat het schakelen en koppelen met de nodige klakgeluiden gepaard gaat. In het begin werd ik daar wat onrustig van, maar sommigen zeggen dat dat bij een RT hoort, oké dan.
Ik hoop een en ander te leren uit de verhalen/ opmerkingen van dit forum.

Groet,
Erik
-1200-
opArno

Re: Mijn tweede motor

Ongelezen bericht door opArno »

Hallo Erik,ja die Fazer 1000 die wil wel. Een vriend van mij heeft er ook één en als we dan eens een toertje doen samen kan ik merken dat er bij hem 145 paarden aan trekken.
Ook ik moest wennen aan het klakken tijdens het schakelen, heb toen bij een beurt door Kenny (motorservice Amersfoort) een toevoeging bij de versnellingsbakolie laten doen en ik moet zeggen dat het helpt. Het klakken is minder hard en het schakelen gaat soepeler.
Ook ik zit door oor problemen liever achter een scherm en lekker uit de wind en het bevalt prima _004

Veel motorrijplezier,

[groet]

Arno :)
Kees Jan

Re: Mijn tweede motor

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Erik, veel plezier met de geweldige 1200.

Een 1200 is geluidloos te schakelen, is een kunstje dat je even moet ontdekken.

Groet,
Kees Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”