Brandstofmeter R1100RT

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JandeMan0655

Brandstofmeter R1100RT

Ongelezen bericht door JandeMan0655 »

Sinds een paar maanden in het bezit van een -1100- en helemaal tevreden, op een paar " rare " dingetjes na.
Het eerste is dat mijn chokekabel blijft hangen? Dealer gebeld en die gaf als oplossing dat je hem terug moest zetten met een beetje gas erop. Deze kwaal kwam bij veel -1100- voor zij hij???? :?:
Het tweede is dat mijn brandstofmeter afwijkt. Bij een volle tank bijft hij twee strepen onder het max staan en als hij leeg aan geeft, zit er nog ongeveer 6 liter in. :O Bij de dealer nagevraagd, en dat kwam wel vaker voor bij de -1100- ? Is niet na te stellen gaf hij aan, en vernieuwe was heel veel werk. :lol:
Blijf ik toch met een raar gevoel zitten dat ik over beide "kwaaltjes" nog niets op dit forum heb kunnen vinden. :O Zijn het inderdaad bekende kwaaltjes, of probeert mijn dealer onder garantiewerk uit te komen?
Wie hebben nog meer deze verschijnselen? En klopt het wat mijn dealer zegt.
DickL

Re: Brandstofmeter R1100RT

Ongelezen bericht door DickL »

1. Choke. Het is normaal dat de chokeknop op het laatste stukje blijft "hangen" - dit is gedaan om met koude motor makkelijker weg te rijden. Na een paar honderd meter moet je zelf het laatste stukje terugduwen (Overigens : het is geen echte choke, maar slechts een stationair toerentalverhoger).

2. Brandstofmeter. Dit is NIET normaal, en kan o.a. komen doordat de vlotterstang in de tank verbogen is, of niet meer goed werkt (b.v. vlotterweerstand niet goed meer). Reparatie is wel wat werk omdat de zijpanelen en de tank eraf moeten. De tank moet ook leeg gemaakt worden. Pas dan kan de hele tankunit uitgebouwd worden, waarna reparatie kan volgen.

groeten Dick
DickL

Jan - nog even aanvullend op mijn eerdere bericht : Brandstofmeter. Zou je willen aanraden om eerst eens zelf goed te checken of er wel iets aan de hand is. Punt is, dat bij de 1100RT het wat moeilijk is om de tank helemaal af te vullen. Wanneer je denkt dat die tank vol is omdat de benzinepomp afslaat, kunnen er nog wel een aantal liters in. Ik zou zo zeggen : Tank hem eens echt helemaal vol tot in de hals (heel rustig tanken het laatste stuk) en kijk dan wat je meter doet. Ook controleren wanneer tank op laag niveau komt. Lampje hoort te gaan branden bij ca. 4 liter - bij mij is dat wanneer het laatste (nauwelijks zichtbare) streepje nog net te zien is. Ik gan dan wel een pomp opzoeken.
Wat het moeilijke afvullen betreft : Er staat ergens hier op de site een verhaal (ik denk van PaulRS) over wat gaatjes boren in de vulhals waardoor je veel sneller kunt voltanken.

groeten Dick
stefke
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

2. Brandstofmeter. Dit is NIET normaal, en kan o.a. komen doordat de vlotterstang in de tank verbogen is, of niet meer goed werkt (b.v. vlotterweerstand niet goed meer). Reparatie is wel wat werk omdat de zijpanelen en de tank eraf moeten. De tank moet ook leeg gemaakt worden. Pas dan kan de hele tankunit uitgebouwd worden, waarna reparatie kan volgen.
Mee eens. Het is niet 'normaal', maar ook niet schadelijk en het kan ontstaan bij het plaatsen van een nieuw brandstoffilter, want dat zit op dezelfde plaat gemonteerd als de vlotter. Als het metalen stangetje van de vlotter dan een beetje verbuigt heb je al een onjuiste aanwijzing. Bij mijn -1100- geeft de meter bij een volle tank alleen helemaal in het begin 'vol' aan, maar heel snel gaat het eerste blokje al weg. Klopt dus ook niet helemaal, maar ik laat het lekker zitten tot de volgende keer dat het brandstoffilter vervangen moet worden.

Groeten en veel plezier met de -1100- !

Steven
Groet, Steven
DickL

Steven - denk niet dat er bij jou een fout(je) zit. Zelfs wanneer ik tot in de hals vul, gaat ook bij mij het bovenste streepje vrij snel weg. Trouwens, ik vind het belangrijker om een redelijk betrouwbare uitlezing te hebben bij (heel) laag niveau. groeten Dick
JandeMan0655

Ongelezen bericht door JandeMan0655 »

Ik heb al een aantal keren de tank helemaal vol getankt. (Had toch niets beters te doen _004 ). Maar hij komt echt niet op het vol niveau, en dan zou hij bij laag brandstof niveau ook laag aan moeten geven en niet leeg.
Ik kan er verder wel mee leven dat hij af wijkt, dan gewoon op de dagteller rijden.. Maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik in de _003 genomen wordt.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”