Je kunt op de website van Stichting ART een volledig overzicht vinden van alle merken sloten die een ART-goedkeuring hebben.
Let op: Een ouder slot zal er wellicht niet meer op staan omdat de fabrikant het bewuste slot niet meer maakt, dan kan je soms dergelijke informatie nog wel vinden op de website van de fabrikant.
Stichting ART:
http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp
Wat betreft ART4 versus ART5;
Naast de hogere kosten is het de vraag of je verzekeringsmaatschappij je meer korting geeft bij een ART4 versus ART5.
En de praktische toepassing, lees mobiliteit;
http://www.stichtingart.nl/template.asp?pid=196
Kies minimaal ART4 en controleer of het slot op de voorgenoemde lijst staat, heel belangrijk voor je verzekering.
Tips van de dag:
Leer om je sleutels altijd aan een draagkoortje te hebben, van je motor, samen met degene van je sloten.
Hang *nooit* je sleutels aan een bos en dan in het contactslot.
Naast het feit dat dit gevaarlijk is (een bos sleutels kan een gevaarlijk projectiel worden als het mis gaat) slijt je slot ook meer, het gewicht van de andere sleutels "trekken" aan het contactslot.
Bij de

moet je sowieso oppassen met meerdere sleutels, de ring-antenne van het alarm rondom je contactslot kán ook eventueel het chip-signaal van je reservesleutel opvangen waardoor een Wegfahre Sperre-storing kan ontstaan.
Doe je ene contactsleutel aan een snel-sluiting (zgn. Quickrelease Keyring) zoals deze;
500_qck_rels_keyring.jpg
En via een keycord/lanyard de rest van je sleutels om je nek onder je jas (dus niet te veel sleutels, de rest in je afsluitbare zak van je jas!) en je leert vanzelf na verloop van tijd je sleutels niet meer te verliezen.
Werkt bij mij perfect!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.