ART4 of 5 sloten.

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Bostich10

ART4 of 5 sloten.

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Kan wellicht iemand mij ervaringen aan de hand doen met betrekking tot een schijfremslot.
Ik zit te denken aan een ABUS Graniet no 37/60.

In het verleden heb ik voor mijn 1150 RT dit slot gekocht en één keer gebruikt daarna eigenlijk niet meer.
Van de week heb ik dat slot teruggevonden echter.............. de sleutels.... totaal onvindbaar. :oops:
Ik heb me laten vertellen dat sleutels bijbestellen geen optie is. _001

Dus.... wordt het een nieuw slot kopen. _003
Internet afgestruind en de hoeveelheid sloten en merken (dus ook de prijzen).. te veel om op te noemen. En op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.
Nu is het zo dat als ik toch een nieuw slot moet kopen, misschien iemand wel wat technische en tacktische tips heeft ?

Alvast bedankt.

Groet,
B10
Inspector Gadget

Re: ART4 of 5 sloten.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt op de website van Stichting ART een volledig overzicht vinden van alle merken sloten die een ART-goedkeuring hebben.
Let op: Een ouder slot zal er wellicht niet meer op staan omdat de fabrikant het bewuste slot niet meer maakt, dan kan je soms dergelijke informatie nog wel vinden op de website van de fabrikant.

Stichting ART:
http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp

Wat betreft ART4 versus ART5;
Naast de hogere kosten is het de vraag of je verzekeringsmaatschappij je meer korting geeft bij een ART4 versus ART5.
En de praktische toepassing, lees mobiliteit;
http://www.stichtingart.nl/template.asp?pid=196

Kies minimaal ART4 en controleer of het slot op de voorgenoemde lijst staat, heel belangrijk voor je verzekering.

Tips van de dag:
Leer om je sleutels altijd aan een draagkoortje te hebben, van je motor, samen met degene van je sloten.
Hang *nooit* je sleutels aan een bos en dan in het contactslot.
Naast het feit dat dit gevaarlijk is (een bos sleutels kan een gevaarlijk projectiel worden als het mis gaat) slijt je slot ook meer, het gewicht van de andere sleutels "trekken" aan het contactslot.
Bij de -1200- moet je sowieso oppassen met meerdere sleutels, de ring-antenne van het alarm rondom je contactslot kán ook eventueel het chip-signaal van je reservesleutel opvangen waardoor een Wegfahre Sperre-storing kan ontstaan.

Doe je ene contactsleutel aan een snel-sluiting (zgn. Quickrelease Keyring) zoals deze;
500_qck_rels_keyring.jpg
En via een keycord/lanyard de rest van je sleutels om je nek onder je jas (dus niet te veel sleutels, de rest in je afsluitbare zak van je jas!) en je leert vanzelf na verloop van tijd je sleutels niet meer te verliezen.

Werkt bij mij perfect!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 03 jul 2012, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Rob,
Dank voor de tip ! Zit zelf ook een beetje te klooien met de sleutels, maar dit is er een van Columbus ! _004
GrTz
BertL
Bostich10

Geweldig.

Dank je wel _004

Toch nog een vraagje (als t mag).

Ik zie (in de diverse prijslijsten) behoorlijke verschillen.
Als ik naar de prijzen hier in Nederland kijk betaal ik voor een schijfremslot ABUS,Graniet quick 37/60 voor de Maxi Pro en Mini ongeveer tussen de 80 en 100 Euro.
Ditzelfde slot wordt in Duitsland ook verkocht (wordt er ook gemaakt) voor ongeveer de helft bij POLO
Moet voor de 4 sterren (ART4) er persé een Nederlands certificaat bij zitten ?? Lijkt me niet maar toch weer die twijfel _001

Groet,
B10
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, je bent verplicht het slot met een ART4 certificaat (zit er ook bij) te kopen, je verzekering zal daar om gaan vragen na een diefstal naast *alle* aangegeven sleutels (soms zijn er 2 maar soms ook 3 sleutels, afhankelijk van merk en model)
Heb je dat niet (ART 4 certificaat en geen volledige set sleutels) kán je verzekering heel moeilijk gaan doen.
Zeker als het als verplichting staat in je polis.

Maar, het beste kan je met Polo contact opnemen en vragen of op de verpakking het ART-keurmerk staat.

Die Quick Release Keyring heb ik al eens in een ander draadje ook aangehaald volgens mij, maar kan het zo snel niet meer vinden.
Draagkoord (lanyard) gebruik ik ook al jaren, echt ideaal om te voorkomen dat je een sleutel vergeet, afstandsbediening van het alarm, reservesleutel, poortdeur, etc, etc.

Mits je er niet te veel aan hangt natuurlijk want als het een keer mist gaat laat een bos sleutels een lelijke imprint op je torso achter.

Maar we weten allemaal wel de situatie dat je niet meer ff weet waar je de sleutel voor-dit-of-voor-dat waar gelaten hebt, of in welke zak.
Maak je de (verkeerde, natuurlijk) jaszak open valt er net van alles op straat, en hopelijk heb je dat tijdig in de gaten (met je helm op, dus minder periferie-zicht) en loopt je te grabbelen, stoot je net met je helm weer ergens tegen aan, krijg je het extra warm want je wilt *rijden*.
Misschien herkenbaar.

Bij mij is het een routine en een discipline met als groot voordeel dat ik nog nooit sleutels verloren noch vergeten ben.
En in mijn contactslot zit altijd alleen het contactsleuteltje, afstandsbediening van het alarm, en een zachtschuimen BMW sleutelhanger.

PS: Nog een tip van de dag;
Als je meerdere afstandsbedieningen hebt, vergeet dan niet af-en-toe ook je reserve-afstandsbediening te gebruiken.
Met name de zogenoemde synchronisatie, als je die andere afstandsbediening 256 keer buiten het bereik van je alarm bedient hebt.
(of je kleine broertje, neefje, etc, die vaak speelt met de afstandsbediening, ik noem maar ff wat)
Bostich10

Rob,

Dank je wel. _004

Groet,
B10

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”