R1200RT 20??

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gerdi

R1200RT 20??

Ongelezen bericht door Gerdi »

Ervaringsdeskundigen,

Ik wil me terug een RT aanschaffen. Na een 7-tal jaar op een R1100RT 'rondgefietst' te hebben wegens tijdsgebrek een 2tal jaar de motorfiets 'moeten' aan de kant zetten. Maar het is toch wel steeds blijven kriebelen. De kogel is door de kerk en er komt terug een RT. Ditmaal uiteraard een R1200RT.
Nu vraag ik me af of de wijzigingen die de RT sedert 2010 heeft ondergaan de motorfiets zoveel beter maakt? Ik twijfel immers tussen een motorfiets vanaf 2010 of eentje 2008-2009. We spreken hier toch snel van een prijsverschil (tweedehands) van 2000€ en meer. Is dit het prijsverschil waard? OK, een 2010 heeft allicht minder km's gebold dan een <2010 maar dit vind ik niet de doorslaggevende faktor.
Graag wat raad / advies....
Gerdi
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Re: R1200RT 20??

Ongelezen bericht door BertL »

Welkom op dit forum. Je hebt al een eerste keuze gemaakt: de eerste modellen gaat je keuze niet naar uit. Waarom niet (behoudens de km-stand ? )
GrTz
BertL
Gerdi

Heb altijd wat 'schrik' van versies uit de 'beginjaren'.
Misschien niet terecht?
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Als je niet nieuw wil kopen, en het prijsverschil is aanzienlijk, zou ik een <2010 nemen, de verschillen zijn merkbaar maar niet schokkend.

Groet,
Kees Jan
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Als ik mocht kiezen dan de 2010 versie. Deze heeft namelijk een dubbele bovenliggende nokkenas en een extra balansas en dat bevordert het rijplezier aanzienlijk. Verder heeft deze een iets aangepast esa en scherm.

Succes met je keuze
Kees Jan

De klepbediening is inderdaad verbeterd, maar een extra balansas zit er volgens mij niet in.

Groet,
Kees Jan
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Als ik zou mogen kiezen zou ik een model bj. 2005/2006 kopen, misschien moet je de langeduurtest eens lezen wat ik dacht in motor en toerisme heeft gestaan. Met kilometer standen van 200.000 km, dat is niet niks. Tevens als jezelf wil klussen geen melding wat je moet laten resetten van onderhouds interval. Als ik jouw was zou ik eens op autoscout24.be kijken, hier staan particulier een paar interessante aanbiedingen, met weinig kilometers.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
DD_RT

Ongelezen bericht door DD_RT »

Als je wil, de mijne staat te koop:

6/2009, 19500 kms, 11500 EUR.
Behalve de radio, full option.
http://nl.kapaza.be/henegouwen/bmw-r-12 ... 271765.htm

Afbeelding
Gerdi

Is beslist !!!
Heb me vandaag een RT1200RT/ 2009 gekocht.
Volgende week gaan halen .....
Yessss
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi

Ongelezen bericht door Walter »

gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige kilometers gewenst! _004

Heb je de DD_RT bike gekocht? of een ander exemplaar?
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gerdi

Een ander exemplaar.
Als ik te kiezen had, dan liever een zwarte.
En een zwarte is het geworden, met Xenon verlichting.
Was voor mij ook een pluspunt.
27K km voor 11K€. Leek me een faire deal.
Kees Jan

Veel plezier, zwart is inderdaad heel mooi.

Groet,
Kees Jan
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Gerdi schreef:Ervaringsdeskundigen,

Ik wil me terug een RT aanschaffen. Na een 7-tal jaar op een R1100RT 'rondgefietst' te hebben wegens tijdsgebrek een 2tal jaar de motorfiets 'moeten' aan de kant zetten. Maar het is toch wel steeds blijven kriebelen. De kogel is door de kerk en er komt terug een RT. Ditmaal uiteraard een R1200RT.
Nu vraag ik me af of de wijzigingen die de RT sedert 2010 heeft ondergaan de motorfiets zoveel beter maakt? Ik twijfel immers tussen een motorfiets vanaf 2010 of eentje 2008-2009. We spreken hier toch snel van een prijsverschil (tweedehands) van 2000€ en meer. Is dit het prijsverschil waard? OK, een 2010 heeft allicht minder km's gebold dan een <2010 maar dit vind ik niet de doorslaggevende faktor.
Graag wat raad / advies....
Gerdi
Zelf rij ik tot volle tevredenheid een R1200RT uit 2009. Prima motor en ikzelf ben ervan overtuigd dat de aanpassingen vanaf 2010 niet echt schokkend dusdanig zijn deze fiets daardoor veel beter zou zijn.
2008 en 2009 is ook een prima keuze. Scheelt je behoorlijk in de beurs en de kinderziektes zijn eruit aangezien de -1200- toen al een paar jaar op de markt was.

Succes
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”