Nieuw op dit forum wel BMW R1100 R maar geen T

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Marijn

Nieuw op dit forum wel BMW R1100 R maar geen T

Ongelezen bericht door Marijn »

Hoi ik ben Marijn 38jaar uit omg Hoogerheide.

Ik heb vorige week mijn eerste BMW gekocht, ik was op zoek naar 1150GS/RT maar gezien de hoge vraagprijzen en de staat waarin ze verkeerde kon ik maar niet slagen. Dus ging ik mijn zoektocht maar eens verruimen door ook naar andere modellen te kijken. Bleek dat er bij mij een straat verder iemand zijn BMW R1100R te koop had staan, dus ik samen met mijn vrouw gaan kijken zonder de intentie te kopen. Komen we daar aan staat daar een motor uit '96 met net iets meer dan 30000km op de teller die er uit zag alsof hij net van de fabrieksband af gerold was. Mijn vrouw een glimlach ik verrast. Hij was 2de eigenaar en super zuinig op de motor geweest, maar na 10 jaar en te hebben gereden wilde hij er mee gaan stoppen. Over de prijs konden we het na 2 dagen eens worden en toen ik hem ging halen kreeg ik er zelfs nog een compleet lederen motorpak bij.
Big RT Smile

Dus heb ik nu wat ik niet zocht maar wel heel blij mee ben _004 en na wat zoeken op internet (nu vanaf mijn vakantie in Italië) kwam ik hier terecht. Forums over de BMW R1100 R kon k niet vinden maar heb het idee dat ik hier wel aan het goede adres ben (zijn tenslotte beide tourmoteren). Zodra ik thuis kom zal mijn profiel aanpassen er er fotootje van mijn BMW op zetten.

Ik zal de komende tijd regelmatig even komen lezen en tips, adviezen en ervaring opsnuiven. En zie dit met plezier tegemoet. Heb ik wel een vraagje, ik las ook dat er bijeenkomsten zijn maar mag ik daar dan ook komen met mijn BMW R1100 R zonder T :?:

Groeten Marijn
Dave

Re: Nieuw op dit forum wel BMW R1100 R maar geen T

Ongelezen bericht door Dave »

Marijn, goedemorgen en welkom hier!

Tsja, de R en RT zijn optisch wezenlijk anders, maar technisch lijken ze heel veel op elkaar (net als de GS inderdaad). Veel leesplezier (je hebt genoeg te lezen hier, inderdaad) en op die treffens zullen we jou ook wel tegenkomen, het gaat tenslotte om het plezier en niet welk alfabet op de motor is geplakt! Er rijden ook Yamaha's en Honda's rond hier...

En Italie is nu beter dan hier, denk ik zo. Het regent op dit moment _002

Groet,
Dave
Laatst gewijzigd door Dave op 24 jun 2012, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo Martijn,

Van harte welkom op het RT-forum

Als je de onderwerpen op ons forum doorleest zul je zien dat we ook leden hebben die geen RT hebben.
Zo hebben we ook diverse leden met een RS of een R, en een enkeling die na zijn RT een ander merk aanschafte.
Uiteraard zijn ook deze leden welkom op ons forum.

We delen samen een passie, die van het motorrijden.

De basis van ons forum draait om de RT, maar je zal zien dat jouw motor veel overeenkomsten heeft met de onze, zo is een groot deel van de techniek exact gelijk aan de RT.

Ik ben er van overtuigd dat je zo hier en daar best nuttige tips en informatie zal vinden, en wie weet met ons delen.

Veel plezier hier!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Marijn
Succes met je R1100R en welkom. Gelukkig zijn er nog meer R rijders hier al is het natuurlijk bijna dezelfde motor. De onze heeft iets minder plastic dat is zo'n beetje het verschil.

Ton _004
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Marijn,
Als je je hier thuis voelt.....welkom !
GrTz
BertL
Remeau

Ongelezen bericht door Remeau »

Hoi Marijn,

Hier nog 1.... R1100RS..

Ik voel me hier wel thuis hoor!!!!

Remeau Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”