Remmen
Moderator: RT_Patrick
- Pagif00
- Type: R1150RT
Remmen
Vervangen voorremschijven
Ben toe aan het vervangen van mijn voorremschijven van mijn 1150 RT. Bij hard remmen vibreert mijn voorrem (geen abs-pulsatie). In dat kader ben ik me aan het kijken naar het aanbod van vervangingsschijven. Ik kom onder andere hippe gekartelde schijven van o.a. Lucas en Moto Master tegen (bijvoorbeeld bij Wunderlich en bij Hornig). Er zijn schijven bij die via met een soort platte bouten verbonden zijn aan een soort binnenring die aan het velghart bevestigd moet worden (floating disc system). Die schijven lijken op remschijven van racy motoren. Ze worden aangeprezen als zouden ze minder vibraties veroorzaken. Mijn vraag is of er leden zijn die ervaring hebben met vervangingsschijven en dan met name met schijven die afwijken van de originele. Ik ben ook benieuwd of er leden zijn die niet originele schijven hebben gemonteerd en die meer of minder slijtage hebben waargenomen na die vervanging.
Met vriendelijke groet,
Pagif.
Ben toe aan het vervangen van mijn voorremschijven van mijn 1150 RT. Bij hard remmen vibreert mijn voorrem (geen abs-pulsatie). In dat kader ben ik me aan het kijken naar het aanbod van vervangingsschijven. Ik kom onder andere hippe gekartelde schijven van o.a. Lucas en Moto Master tegen (bijvoorbeeld bij Wunderlich en bij Hornig). Er zijn schijven bij die via met een soort platte bouten verbonden zijn aan een soort binnenring die aan het velghart bevestigd moet worden (floating disc system). Die schijven lijken op remschijven van racy motoren. Ze worden aangeprezen als zouden ze minder vibraties veroorzaken. Mijn vraag is of er leden zijn die ervaring hebben met vervangingsschijven en dan met name met schijven die afwijken van de originele. Ik ben ook benieuwd of er leden zijn die niet originele schijven hebben gemonteerd en die meer of minder slijtage hebben waargenomen na die vervanging.
Met vriendelijke groet,
Pagif.
Re: Remmen
Op mijn motor zitten standaard van dat soort (wave) schijven , het enige wat ik je er van kan zeggen is dat ze tijdens het remmen behoorlijk veel geluid maken .Maar remmen doen ze erg goed.
Op een RT zou ik ze niet monteren .
Ik had op mijn ex 1150 RT remmen van Braking die voldeden prima.
Op een RT zou ik ze niet monteren .
Ik had op mijn ex 1150 RT remmen van Braking die voldeden prima.
Als je echt remkracht verbetering wilt hebben moet je eens gaan kijken naar gesinterderde remblokken van lucas.
Je hebt er de standaard zelfde als orgineel en de verbeterde uitvoering ik kan je zeggen dat je voorband in het asvalt vreet zo hard remt deze dan.
de vervangings schijven die aangeboden worden voldoen ook prima
Je hebt er de standaard zelfde als orgineel en de verbeterde uitvoering ik kan je zeggen dat je voorband in het asvalt vreet zo hard remt deze dan.
de vervangings schijven die aangeboden worden voldoen ook prima
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Heb vervangings schijven gekocht bij www.hobbyist.nl , ik dacht dat die van lucas waren, na 2 jaar en 10000km verder nog heel tevreden over.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht