Loszitten grote topkoffer R1200RT
Moderator: RT_Patrick
Loszitten grote topkoffer R1200RT
Hallo beste forum leden,
Sinds kort zijn wij overgestapt van een 1200 GS naar een 1200RT(2009)
Rijdt super!!!!.
Bij de GS kon je de topkoffer niet bewegen nadat deze was gemonteerd.
Nu heb ik de volgende vraag, is het normaal dat grote topkoffer van een RT kan bewegen als de vergrendeling dicht zit.
Of moet ik een nieuw setje rubbers onder de koffer monteren?
Alvast bedankt,
Een nieuw RT Lid
Sinds kort zijn wij overgestapt van een 1200 GS naar een 1200RT(2009)
Rijdt super!!!!.
Bij de GS kon je de topkoffer niet bewegen nadat deze was gemonteerd.
Nu heb ik de volgende vraag, is het normaal dat grote topkoffer van een RT kan bewegen als de vergrendeling dicht zit.
Of moet ik een nieuw setje rubbers onder de koffer monteren?
Alvast bedankt,
Een nieuw RT Lid
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Loszitten grote topkoffer R1200RT
Hele goeie vraag,
Bij mij zat de kleine topkoffer strak op het rek en de grote topkoffer zit een stuk losser.
Inderdaad hoort dit zo of moeten de rubbers vernieuwd worden?
Ben erg benieuwd.
Bij mij zat de kleine topkoffer strak op het rek en de grote topkoffer zit een stuk losser.
Inderdaad hoort dit zo of moeten de rubbers vernieuwd worden?
Ben erg benieuwd.
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Noor, van harte welkom op dit forum. Mijn koffer zit niet los, maar staat een klein beetje uit het lood. Misschien dat andere forumleden he beter van info kunnen voorzien.
GrTz
BertL
BertL
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Dit bericht doet mij nadenken over mijn kleine koffer, mijn foto uitrusting zit er altijd in en die wil ik er niet af zien stuiteren, zal eens controleren hoe vast/los hij zit.
Misschien is vervanging van de rubbers wel noodzakelijk want de zon en zo hebben er toch invloed op.
Ben

Misschien is vervanging van de rubbers wel noodzakelijk want de zon en zo hebben er toch invloed op.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Denk dat dit een bekend euvel is. Rubbertjes vervangen en je kan er weer tegenaan.
- EL SCORPIO
Rubbertjes besteld en vandaag gemonteerd.
En nu nog meer speling.
Heb er nu ook nog stevige plakkertjes onder gemaakt die je normaal onder stoelen plakt.
Deze heb ik op alle nieuwe rubbertjes extra geplakt en nu zit ie een stuk steviger.
Bestelnrs:
71607703946 zijnde 4 rubbertjes als set voor onder de koffer tegen je rek.
77438527603 zijnde 2 rubbers als set die in het haaksysteem komen om je koffer in het rek te haken.
De rubbers die op het mechanisme zitten om je koffer via de handle vast te zetten zijn niet vernieuwd en daar weet ik ook geen bestelnr van.
En nu nog meer speling.
Heb er nu ook nog stevige plakkertjes onder gemaakt die je normaal onder stoelen plakt.
Deze heb ik op alle nieuwe rubbertjes extra geplakt en nu zit ie een stuk steviger.
Bestelnrs:
71607703946 zijnde 4 rubbertjes als set voor onder de koffer tegen je rek.
77438527603 zijnde 2 rubbers als set die in het haaksysteem komen om je koffer in het rek te haken.
De rubbers die op het mechanisme zitten om je koffer via de handle vast te zetten zijn niet vernieuwd en daar weet ik ook geen bestelnr van.
Het lijkt me niet echt normaal en ook niet geruststellend als je koffer niet helemaal vast zit (lees speling heeft)
Zelf heb ik de kleine variant topkoffer in kleur gespoten en deze zit toch echt helemaal vast zonder speling. En zo hoor het naar mijn mening ook. De rubbertjes mag een leuke oplossing zijn maar is eigenlijk niet meer dan een lapmiddel. Wat zegt de dealer ervan? Je zou mogen verwachten dat zij weten of dit vaker voorkomt en waar dit aan ligt.
Luc
Zelf heb ik de kleine variant topkoffer in kleur gespoten en deze zit toch echt helemaal vast zonder speling. En zo hoor het naar mijn mening ook. De rubbertjes mag een leuke oplossing zijn maar is eigenlijk niet meer dan een lapmiddel. Wat zegt de dealer ervan? Je zou mogen verwachten dat zij weten of dit vaker voorkomt en waar dit aan ligt.
Luc
- EL SCORPIO
Ik had de kleine topkoffer en die zat als een huis.
De grote zit nu ook goed vast.
Bij mij zit er ook geen enkele speling in, bij beide topkoffers niet, groot of klein.
Heb je ook eens gekeken naar de plaat waarop de koffer gemonteerd worden?
Dat is alleen plastic, weliswaar zeer hard/onbuigzaam maar kan ook scheuren vertonen.
Vraag: Als je de grote handel dicht doet om de koffer op de bagagedrager-plaat vast te zetten, gaat dit heel soepel of voel je dat je wat kracht moet zetten?
Dat is alleen plastic, weliswaar zeer hard/onbuigzaam maar kan ook scheuren vertonen.
Vraag: Als je de grote handel dicht doet om de koffer op de bagagedrager-plaat vast te zetten, gaat dit heel soepel of voel je dat je wat kracht moet zetten?
En die heb ik nu, zo vast als een huis.beemerrichard schreef:Ik had de kleine topkoffer en die zat als een huis.
Zoals Rob ook aangeeft kunnen het ook scheurtjes zijn. Ik weet nog van de tijd dat ik FJR reed dat er rijders waren die ook last hadden van scheurtjes in de kofferdrager.
ff goed naar kijken want het zal je maar gebeuren dat hij er onderweg afvalt, jij met schade, en nog erger, andere weggebruikers misschien ook!
En een oplossing voor de versteviging van de bagagedrager;
http://www.cymarcbikeparts.co.uk/r1200r ... e-78-p.asp
Want alleen een losse top-gedeelte van de bagagedrager is niet verkrijgbaar bij Herrn BMW, je moet de gehele bagage-systeem kopen wat meer dan 300 euro kost. Of je moet bij de slopeRTs terecht, ongeveer 100 euro, afhankelijk van de staat.
De montage vergt wat werk (zeker met mijn "bakplaat" achterop
) maar is prima zelf te doen.
Want alleen een losse top-gedeelte van de bagagedrager is niet verkrijgbaar bij Herrn BMW, je moet de gehele bagage-systeem kopen wat meer dan 300 euro kost. Of je moet bij de slopeRTs terecht, ongeveer 100 euro, afhankelijk van de staat.
De montage vergt wat werk (zeker met mijn "bakplaat" achterop

-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Na 5 jaar gebruik en meer dan 100.000km ligt het bij mij puur aan slijtage van de (kleine) topkoffer.Erteetje schreef:... Je zou mogen verwachten dat zij weten of dit vaker voorkomt en waar dit aan ligt.
Het plakken van extra rubbertjes helpt allang niet meer...

Laatst gewijzigd door moh_fan op 23 jul 2012, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- EL SCORPIO
Grote handel dicht doen gaat eigenlijk te soepel, normaal zou je wat kracht moeten zetten want hij moet klemmen in je drager.dutchmidiman schreef:Bij mij zit er ook geen enkele speling in, bij beide topkoffers niet, groot of klein.
En dat terwijl ik nieuwe rubbers heb gekocht, allebei de setjes.
De rubbers van de voetjes die met de handel bewegen kan je niet nieuw krijgen volgens mij en die zien er ingedeukt uit.
Klopt, het moet iets klemmen.beemerrichard schreef:Grote handel dicht doen gaat eigenlijk te soepel, normaal zou je wat kracht moeten zetten want hij moet klemmen in je drager.
Je bedoelt dat items #3 &4 op de navolgende link al zijn vervangen?beemerrichard schreef:En dat terwijl ik nieuwe rubbers heb gekocht, allebei de setjes.
De rubbers van de voetjes die met de handel bewegen kan je niet nieuw krijgen volgens mij en die zien er ingedeukt uit.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=05012012
Bij mijn rubbers zie ik ook druk-groeven e.d., ook op de degene van het bewegende gedeelte.
Wat je zou kunnen overwegen;
De rubbertjes in de door jou aangehaalde bewegende voetjes loshalen en daar Tesla dubbelzijdige Outdoortape (lijkt veel op 3M's VHB tape) tussen zetten.
Het is maar een paar millimeter, maar wellicht net voldoende.
Niet zo heel lang geleden had de Lidl een hele reeks/serie aan 3M Bumpon(tm) opplakbare stootdoppen en stootdopjes te koop, wellicht dat ze bij een Lidl bij jou in de buurt nog wat liggen? Niet dat ik weet of dat jou gaat helpen.
Of anders wellicht bij een autogarage of automaterialenzaak kijken naar (opplakbare) stootstrippen (o.i.d.) die je met de schaar/mes op maat kunt maken?

Of, maar dat is natuurlijk wel weer een investering, de Cymarc bagage-plaat overwegen?
Die maakt de bagagedrager wat steviger en ook dikker.
75 UK pounds (inclusief verzending), zo ongeveer 93 euro.
- EL SCORPIO
Rob, inderdaad die rubbers.
Ik heb nu stevige stoelpoot rubbers erbij geplakt en het zit nu een stuk steviger.
Raar maar waar.
Zonder die extra plakker zit de koffer met nieuwe rubbers zo los dat je hem gewoon kan heen en weer bewegen.
Ga toch eens kijken naar de metalen oplossing maar zal eerst eens bij jou komen kijken.
Ik heb nu stevige stoelpoot rubbers erbij geplakt en het zit nu een stuk steviger.
Raar maar waar.
Zonder die extra plakker zit de koffer met nieuwe rubbers zo los dat je hem gewoon kan heen en weer bewegen.
Ga toch eens kijken naar de metalen oplossing maar zal eerst eens bij jou komen kijken.

Jij bent zeker altijd welkom!
De koffie (espresso, cappuccino, latte macchiato, lungo, etc) of thee, staat altijd voor je klaar.

- EL SCORPIO
Gaat helemal goed komen. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4966 Weergaves
-
Laatste bericht door twin
-
- 15 Reacties