Regenwater in mijn gezicht?

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Regenwater in mijn gezicht?

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik heb laatst gereden terwijl het regende (was voor mij een overwinning na een zwaar ongeval) en het viel mij op dat het water, door de luchtverplaatsing, naar boven gestuwd wordt. En als het dan boven aan mijn ruit is aangekomen, er afwaait, zo in mijn gezicht/bril/vizier. Aangezien ik bijna altijd met open vizier rij, was dit niet zo prettig.

Hebben jullie dit ook en wat doen jullie eraan?? De ruit staat op de hoogste stand.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Regenwater in mijn gezicht?

Ongelezen bericht door HansD »

Marianne schreef:Ik heb laatst gereden terwijl het regende (was voor mij een overwinning na een zwaar ongeval) en het viel mij op dat het water, door de luchtverplaatsing, naar boven gestuwd wordt. En als het dan boven aan mijn ruit is aangekomen, er afwaait, zo in mijn gezicht/bril/vizier. Aangezien ik bijna altijd met open vizier rij, was dit niet zo prettig.

Hebben jullie dit ook en wat doen jullie eraan?? De ruit staat op de hoogste stand.
Ik heb de ruit altijd in de hoogste stand staan en dan komt er bij mij weinig water overheen; maar ik heb wel een verhoogde ruit. Ik neem aan dat je met de standaard ruit rijdt (?). Kijken wat anderen met standaard ruit voor ervaringen hebben.
Ik houd zelf niet van een open vizier in de regen, maar dat komt misschien door mijn lenzen. Toch moest dat vaak vanwege beslaan van het vizier. Sinds de aanschaf van een pinlock vizier kan ik ook in de regen zonder problemen met dicht vizier rijden.
Hans
BaHoi

Ongelezen bericht door BaHoi »

Marianne schreef:Ik heb laatst gereden terwijl het regende (was voor mij een overwinning na een zwaar ongeval) en het viel mij op dat het water, door de luchtverplaatsing, naar boven gestuwd wordt. En als het dan boven aan mijn ruit is aangekomen, er afwaait, zo in mijn gezicht/bril/vizier. Aangezien ik bijna altijd met open vizier rij, was dit niet zo prettig.

Ook ik rij met een standaard ruit in de hoogste stand. Heb geen last van druppels die over mijn ruit komen. Ze gaan meer schuin naar de zijkant van de ruit, maar komen niet in mijn gezicht. Ligt misschien ook aan de gereden snelheid. Ik kom niet zo vaak op de snelweg en rij dus nooit veel harder dan 90km/u.
Ik rij normaal altijd met het vizier open, maar in de regen doe ik het dicht. Ik draag ook een bril en het is gemakkelijker om de druppels van je vizier te vegen dan van je bril.

gr. Antoine.
Marianne

Ik heb, zover ik weet, inderdaad de standaard ruit. Ik heb hem ook al lager gezet, maar dan wordt het allemaal weer erg windgevoelig. En ik vind het juist heerlijk om met open vizier te rijden, maar ik ben dan ook brildragend. Dus ik heb verder geen last van de wind in mijn ogen. En ik heb (nog) geen pinlock.

Ik kijk even wat anderen hierop te zeggen hebben. Bedankt alvast.
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hoi,

Met een andere op jouw lengte gepaste ruit zal je geen last van de regen in je ogen hebben.
De vorm van de ruit is zeer bepalend voor de luchtstroming. Tijdens evaluaties om en goed op mijn behoeftes windscherm te vinden
had ik ook o.a. de eis dat geen wind (en regen) kon in mijn blote ogen komen met de scherm positie niet verder dan 3/4 omhoog.
De originele BMW scherm was totaal ongeschikt, de verhoogde versie was iets beter maar ook onvoldoende. Uiteindelijk reed ik met en Cee Bailey's Euro +4 en die was het voor mij. Kortom je moet soms verschillende proberen tot dat iets passende bij jouw persoonlijke smaak gevonden is. Heel veel succes !

Gr,
Kenny
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Dag Marianne,

Zie ook het ruitjesdraadje. Ikzelf rijd met een Ztechnik ruit die is hoger (midden 7, rand 10 cm) en breder en daardoor (bij 1.86) volledig (spat) regen vrij, kan gewoon mijn vizier openlaten, vind dat alleen in de winter te koud. In de file en de stad, zeker bij regen, zet ik hem lager voor beter zicht, maar met lagere snelheid krijg ik dan ook geen regen in het gezicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en hier het draadje
viewtopic.php?f=36&t=12&p=4162#p4162

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Marianne

Bedankt allemaal. En ik zie voor mijn man ook mogelijkheden. Hij is een stuk langer als ik en klaagt wel eens over het geluid van de wind.
Groeten Marianne

Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Ik heb ook pas de Ztechnik ruit gemoteerd.
Ik ben 1.92 en zit nu heerlijk wind en lawaai vrij op mijn RT.

Enige nadeel, in de laagste stand vind ik hem weer te hoog.
De wind komt direct via de ruit op mijn helm. Als het warm is en er niet te hart gereden wordt vind ik het lekker om met mijn kop in de wind te zitten.
Dit gaat nu niet meer.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”