1200 rt windkappen op spiegels

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jojo

Re: 1200 rt windkappen op spiegels

Ongelezen bericht door jojo »

Hallo,

Recentelijk heb ik die flaps gekocht (in Elst) en vervolgends gemonteerd (goede montage zonder boren)
Daarna ben ik er 800km mee naar huis gereden en,.....geen verschil!(bij div. snelheden op de duitse autobahn)
Waarschijnlijk werken ze het best als je ook een Marathonruit, die breder is, monteerd, het word dan een geheel.
Aldus met de orginele Ruit af te raden, alleen maar meer om te poetsen en mijn portmonnee is een beetje lichter ;)
Groeten Jos -1200-
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

jojo schreef:Hallo,

Recentelijk heb ik die flaps gekocht (in Elst) en vervolgends gemonteerd (goede montage zonder boren)
Daarna ben ik er 800km mee naar huis gereden en,.....geen verschil!(bij div. snelheden op de duitse autobahn)
Waarschijnlijk werken ze het best als je ook een Marathonruit, die breder is, monteerd, het word dan een geheel.
Aldus met de orginele Ruit af te raden, alleen maar meer om te poetsen en mijn portmonnee is een beetje lichter ;)
Groeten Jos -1200-
Aangezien ik de wunderlich ruit heb, kan ik ze overnemen? Jij weer een iets vollere portemonnee en ik de windkappen. Iedereen blij?
Egghead

Ongelezen bericht door Egghead »

Iemand er al bekend mee dat ook Nedplex windkappen voor op de spiegel gaat aanbieden?
Kwam het toevallig tegen toen ik aan het snuffelen was naar leuke spulletjes voor de Duitse dame.

http://www.nedplex.fr/deflecteurs-de-re ... 1200RT.cfm

Ik ben erg nieuwsgierig hoe deze gemonteerd moeten worden (a la Wunderlich?).
En natuurlijk of ze werkelijk effect hebben.
Binnenkort Olivier eens een belletje geven.

Egg
jaapvanthoff

Ongelezen bericht door jaapvanthoff »

Hallo, allemaal,

Ik heb de Wunderlich ruitjes boven mijn spiegels precies de halve route naar de Ardennen op mijn 1200RT gehad.
Mijn klacht is dat nu tussen het wind scherm en de ruitjes lucht naar je toe komt, wervelingen en nog meer druk op je schouders.
Ik ben nu van plan om zelf ruitjes te maken, die beter aansluiten op het windscherm.
-als niemand me ziet, dan ga ik met die platte versiering die je vaak aan een boeket bloemen ziet onderzoeken hoe de lucht stroom nu precies loopt, en met die kennis aanpassingen maken.

Jaap
Egghead

Jaap, heb jij de Wunderlich windkappen als aanvulling op het standaard BMW windscherm, of heb je ze als aanvulling op een bijv. Wunderlich Marathon ruit?
Ik kan me zo voorstellen dat Wunderlich e.e.a. in de windtunnel getest heeft met ruiten uit hun eigen catalogus.

Gr. Egg
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Als winkappen van 10 cm hoog de wervelingen en druk op de schouders weghalen waarom is het windscherm dan zo groot. _001
Egghead

Zojuist Olivier gemaild om een setje Nedplex windkappen voor op de spiegels te bestellen. Ik ben benieuwd. Wordt dus vervolgd...

Egghead
Egghead

Zo, de Nedplex windkapjes zijn binnen. En gemonteerd :D . Een makkelijk klusje.

Spiegels demonteren en dan de gelakte driehoekige kuipdelen boven de spiegel. Hierna het montagebeugeltje plaatsen. Hiervoor gebruik je de bestaande schroeven waarmee de driehoekige kuipdelen geplaatst zijn. Op het montagebeugeltje plaats je een kunststof afwerkingsplaatje en het transparante windflapje. Een en ander vastschroeven en klaar is de klus.

De windkappen zijn erg mooi afgewerkt en sluiten superstrak aan op de Nedplex ruit. Mooie smallen naden, en de materiaaldikte is hetzelfde.

Afbeelding

Een kijkje vanaf de bestuurderszijde:

Afbeelding

Vandaag heb ik een leuk toerritje van zo een 150 kilometer weggekacheld. En werkt het nu?

Mijn indruk: de winddruk op het bovenlichaam is niet verminderd. Wel zitten mijn handen en onderarmen duidelijk minder in de wind. De vingers bleven door de verminderde blootstelling aan rijwind (waar je bij een RT toch standaard al niet over te klagen hebt) behoorlijk langer warm. Erg aangenaam!

Op de webiste van Nedplex staat een how-to van de montage: http://nedplex-forum.com/fr1/index.php?topic=135.0

Egghead 8)_
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Dat ziet er erg netjes uit Egghead! Mooie afwerking!
Ik eens informeren of ze die ook beschikbaar hebben voor model 2010...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Egghead

Moh_fan, op de site van Nedplex (je moet de Franse site hebben, de Nederlandse is niet up-to-date) kun je het geboortejaar van je RT ingeven.

http://www.nedplex.fr/deflecteurs-de-re ... 1200RT.cfm

De modeljaren > 2010 staan ook vermeld. Ik vermoed dat er dan ook wel een passende set te krijgen is. Je kunt altijd een mailtje aan Olivier van Nedplex zenden. Ik heb mijn bestelling gewoon via hun [email protected] gedaan. Rijd jij met een Nedplex scherm Moh_fan? De contouren van de windkappen volgen exact die van hun windscherm (ik heb de 72cm Shield up). De onderzijde van de 72cm is zover ik weet gelijk aan het standaard BMW scherm, de bovenzijde is hoger en wijder. Kans dat de windkappen dus ook mooi aansluiten op het standaard 2010 scherm.

Grtz, Egghead
Egghead

By-the-way: vanochtend met de ijzige kou kon ik echt goed merken dat mijn handen uit de wind bleven. Vergelijk het met het effect van grote handkappen op een All-Road. De handen hadden een stuk minder te verduren. Top _004

Egg
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

jaapvanthoff schreef:Hallo, allemaal,

Ik heb de Wunderlich ruitjes boven mijn spiegels precies de halve route naar de Ardennen op mijn 1200RT gehad.
Mijn klacht is dat nu tussen het wind scherm en de ruitjes lucht naar je toe komt, wervelingen en nog meer druk op je schouders.
Ik ben nu van plan om zelf ruitjes te maken, die beter aansluiten op het windscherm.
-als niemand me ziet, dan ga ik met die platte versiering die je vaak aan een boeket bloemen ziet onderzoeken hoe de lucht stroom nu precies loopt, en met die kennis aanpassingen maken.

Jaap
Tip: Gebruik een draadje wol van 10-15 cm eventueel met een knoopje aan het eind, dit werkt veel beter dan die platte strookjes uit de bloemen zaak. ( vraag niet hoe ik dit weet, ;) )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Blue Pugilist
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Julianadorp

Ongelezen bericht door Blue Pugilist »

Baird schreef:
jaapvanthoff schreef:Hallo, allemaal,

Jaap
Tip: Gebruik een draadje wol van 10-15 cm eventueel met een knoopje aan het eind, dit werkt veel beter dan die platte strookjes uit de bloemen zaak. ( vraag niet hoe ik dit weet, ;) )
De Alouette III manier?
Lets roll
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

De Alouette III manier?
Nee, Jaguar E-Type :lol:
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Rienold
Type: R850RT
Bijz: 1e eigenaar
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Rienold »

Als er windkappen op de spiegels gemonteerd moeten worden, dan betekent dat slechts een ding. Nml. dat de motor niet goed ontworpen is, de spiegels zitten te laag, waardoor de handen in de wind zitten.

Bij de K-serie, K75RT bijv. zaten de handen helemaal achter de spiegels. Want de spiegels zaten op de juiste hoogte.
Je kunt je afvragen waarom de kuip van de 1200, en ook van de 1100/1150 niet wat hoger gemaakt is.

Dat vind ik één van de nadelen van de 1200RT. De kuip is nog weer lager dan die van de 1100/1150RT. Zal wel iets met de windtunnel of mode te maken hebben.

Niet iedere verandering is een verbetering.

BMW had de kuip van de K75RT/K100RT voor de boxers moeten gebruiken.
R850RT -- (R80GS) -- Zumo 550
Egghead

Ik geloof niet dat je direct kan zeggen dat de motor niet juist ontworpen is.
Vergeet niet dat er mensen zijn met een verschillend postuur.
Zelf ben ik 2 meter, lijkt me logisch dat ik verder buiten de kuip uitsteek dan de gemiddelde berijder, waarop de motor gebaseerd zal zijn.
Aanpassingen in ruiten, windkappen, zadelhoogtes en plaatsing van voetsteunen zullen daarom nooit te voorkomen zijn.
BMW kan het niet iedereen naar de zin maken. Er moet veel verkocht worden, dus zal de motor op de gemiddelde man ontworpen zijn (daar is het geld te verdienen)
Zo zat ik zowel op mijn oude R80RT als m'n K75RT (briljant fijne motor) met de knietjes tegen de kuip. Het paste net, maar 't was niet optimaal. De zit op m'n R1200RT is ruimer. Voor iedereen een ander optimum.

Egghead
Rienold
Type: R850RT
Bijz: 1e eigenaar
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Rienold »

Ja, zo is het. Er komt een gemiddelde uit. Voor de één direct goed, maar een ander gaat het veranderen/aanpassen.
R850RT -- (R80GS) -- Zumo 550
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Zo is het maar net, globetrotter . . . _004 Het is allemaal net wat je zelf maar wilt, wenst of eist. Van mij mag het best een beetje waaien, daarvoor rijd ik per slot motor. :O
Rienold schreef:Ja, zo is het. Er komt een gemiddelde uit. Voor de één direct goed, maar een ander gaat het veranderen/aanpassen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
moh_fan

Egghead schreef:Ik vermoed dat er dan ook wel een passende set te krijgen is.
Na enig zoeken heb ik gevonden dat ze er ook voor model 2010 zijn.
Egghead schreef:Rijd jij met een Nedplex scherm Moh_fan? De contouren van de windkappen volgen exact die van hun windscherm (ik heb de 72cm Shield up). De onderzijde van de 72cm is zover ik weet gelijk aan het standaard BMW scherm, de bovenzijde is hoger en wijder. Kans dat de windkappen dus ook mooi aansluiten op het standaard 2010 scherm.
Ik rijd met het originele scherm.
Op de foto's leek de vorm van de ruiten aan de onderkant idd hetzelfde.
Ik zal er eens een mailtje op wagen... _004
Egghead

Moh-fan, gewoon nieuwsgierig: heb je nog contact met Nedplex gehad?
moh_fan

Nog niet...
Ik moet voor de winter eerst nieuw rubber en ik doe dat i.c.m. de poedercoat-actie van forum-garagist Kenny.
Als dat over een week of twee geregeld is zal ik eens een mailtje sturen naar Nedplex.
Ik ben met name benieuwd hoe de windkappen op model 2010 bevestigd worden. De manier waarop de spiegels zijn gemonteerd is nl. wezenlijk anders dan voorgaand model.
Egghead

Ben benieuwd of Nedplex de mogelijkheid voor montage op > 2010 biedt. You'll keep us informed?

Goed plan, die gecoate wielen. Ik heb ze ook (weliswaar niet via Kenny, helaas, dat had me een hoop knaken bespaard). Krijgt de RT een brute look van.

Weliswaas of-topic in dit draadje, maar toch even een plaatje:

Afbeelding

Fraaie dag!

Egg
moh_fan

Egghead schreef:You'll keep us informed?
Yep!
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ter illustratie hoe Wunderlich dit oplost voor 2010 e.v. modeljaren:
http://www.wunderlichamerica.com/motorc ... 2-373.html

Handleiding voor dat model, opdat je kunt zien hoe het gemonteerd wordt:
http://www.wunderlichamerica.com/instru ... 71_373.pdf
Olivier-NL-

Ongelezen bericht door Olivier-NL- »

Handguards Nedplex voor -1200- 2010-2014 zijn ook leverbaar.

Hierbij een foto

Afbeelding

Handleiding 2005 t/m 2009

http://nedplex-forum.com/fr1/index.php?topic=135.0
Laatst gewijzigd door Olivier-NL- op 19 mar 2013, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
moh_fan

@ Olivier-NL- Heb je daar misschien nog wat gedetailleerdere foto's van?
moh_fan

Merci bien Olivier!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”