Calsci Ruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

BMW-Harm

Calsci Ruit

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Voor mij een nieuw merk. En ik hoor er erg positieve berichten over!!
Calsci staat voor California Scientific:
Afbeelding
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/R1150RTprod.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

motorpappa

Re: Calsci

Ongelezen bericht door motorpappa »

Ziet er leuk uit.
Ik vind die extra gaten wat minder en zou zelf iets zoeken met een flip-up.
Mijn oude GL1200 ruit die ik had aangepast voor de RT is ingescheurd en ben wel af en toe aan het kijken wat ik zou willen, maar het geld ontbreekt een beetje momenteel.
Bedankt voor de leuke info
Gr Micha
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

motorpappa schreef:Ik vind die extra gaten wat minder en zou zelf iets zoeken met een flip-up.
Die gaten zijn wel nodig bij grotere ruiten om de druk te verminderen; je krijgt anders een vacuum aan de achterkant. Alternatief is dikker/steviger materiaal, maar dan wordt ie ook 2x zo duâh. Volgens mij merk je niet veel van die gaten. Het is niet zo dat ze achter de ruit voor extra turbulentie zorgen; het voorkomt het juist.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Deze afgebeelde ruit is de "Monster" (de grootste) voor de RT11xx van CalSci.
Men spreekt lovende worden over de kwaliteit en berscherming van deze scherm.
Qua uiterlijk zijn meningen verdeelt en voor somige mensen tijdens warmere weer is het een beetje te veel van de goede. Dan wordt een mindere
blokerende scherm tijdelijk gemonteerd om meer lucht te krijgen. Ook is het aan te raden om de zwarte kunstof ruit montage onderdelen te vervangen voor de beschikbare aftermarket metalen onderdelen wegens de druk verhoging.
Gr,
Kenny
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

motorpappa schreef:Ziet er leuk uit.
Ik vind die extra gaten wat minder en zou zelf iets zoeken met een flip-up.
Mijn oude GL1200 ruit die ik had aangepast voor de RT is ingescheurd en ben wel af en toe aan het kijken wat ik zou willen, maar het geld ontbreekt een beetje momenteel.
Bedankt voor de leuke info
Gr Micha
Ik zag ergens iemand die gewoon zelf een nieuw scherm had gemaakt van dik perspex plaat. De vorm kun je zelf kiezen en ook de hoogte. Uitzagen met een fijn decoupeerzaagje en de randen afwerken met zeer fijn schuurpapier en polijstmiddel.
Hij had de plaat in vorm gebogen met een ijzeren strip, lijmkleppen en een verfstripper. Met wat beleid ging dat prima.
Als ik de link nog kan vinden zet ik die hier neer....
Hans

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”