dood

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Dan

dood

Ongelezen bericht door Dan »

hallo

ik heb mijn RT1100RT na een rit in de garage gezet. 1 week later wilde ik hem weer starten, maar helemaal dood, niets brande of deed het meer. Aanduwen hielp ook niet.
Van het weekend aan de druppelaar gehangen en vandaag bij thuis komst blijkt hij nog steeds helemaal leeg te zijn. Op de druppelaar brandt ook alleen het rode lampje van de druppelaar zelf maar niet de status van de motor.
Waar kan/dien ik te beginnen met zoeken? Alle zekeringen zijn heel, de vier 'grote' zekeringen weet ik niet hoe te controleren.
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4357
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: dood

Ongelezen bericht door Baird »

Klinkt als een volledig overleden accu, startkabels van de auto erop en kijken wat er gebeurd als je het contact aan zet. Als dan de boel werkt heb je het probleem duidelijk.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: dood

Ongelezen bericht door Jekihero »

Eens met Baird.
Als de accu intern sluiting maakt kan ook het starten op een externe accu voor verrassingen zorgen!

Ronald
Inspector Gadget

Re: dood

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als de accu te leeg is, krijgt een druppellader de accu nimmer meer op lading.
Dan heb je een "echte" acculader nodig.
Maar je accu kan zo ver defect zijn, dat een acculader ook niets meer kan uithalen, dan moet je de accu vervangen.

Het meest verstandige is om eerst je accu te laten doormeten.
Nadeel is dat bij de -1100- het heel lastig is om goed bij de accu te komen, 9-van-de-10 keer moet de tupperware eraf.

Als je nu, op dit moment, goed bij beide (!) accu-polen kunt komen, kan je overwegen een acculader (laadstroom circa 3 á 4 ampère) een nachtje aangesloten te laten.

Als je een voltmeter hebt, kan je, na het accu-laden, proberen te meten voordat je start wat je accuspanning is.
Die moet, afhankelijk van het type accu, om en nabij de 13 volt zijn. (+ of - 0,4 volt)
Als de accuspanning 12,5 volt of lager is, dan heeft er alle kans op dat de accu defect is (houdt geen lading meer vast).

Pas op met het starten van een externe accu inderdaad, dat is niet zonder risico's en je allerlaatste redmiddel.
dan123

Re: dood

Ongelezen bericht door dan123 »

ja, er was weer leven nadat ik startkabels had aangesloten. Dank voor uw tips!
Eigenlijk wil ik wel direct een nieuwe accu plaatsen, op vakantie wil ik dit niet weer overkomen!
- ik zat te denken aan een odyssee, iemand andere ervaringen of goede tips met goede prijzen?
- hoe kan ik het handigst en snelst de accu vervangen?

mvg
Dan
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4381
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: dood

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Fijn dat dit opgelost is maar probeer ook even zelf te zoek op het forum middels de zoekoptie. Deze onderwerpen zijn reeds behandeld.
dan123 schreef:ja, er was weer leven nadat ik startkabels had aangesloten. Dank voor uw tips!
Eigenlijk wil ik wel direct een nieuwe accu plaatsen, op vakantie wil ik dit niet weer overkomen!
- ik zat te denken aan een odyssee, iemand andere ervaringen of goede tips met goede prijzen?
- hoe kan ik het handigst en snelst de accu vervangen?

mvg
Dan
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”