dood
Moderator: RT_Patrick
dood
hallo
ik heb mijn RT1100RT na een rit in de garage gezet. 1 week later wilde ik hem weer starten, maar helemaal dood, niets brande of deed het meer. Aanduwen hielp ook niet.
Van het weekend aan de druppelaar gehangen en vandaag bij thuis komst blijkt hij nog steeds helemaal leeg te zijn. Op de druppelaar brandt ook alleen het rode lampje van de druppelaar zelf maar niet de status van de motor.
Waar kan/dien ik te beginnen met zoeken? Alle zekeringen zijn heel, de vier 'grote' zekeringen weet ik niet hoe te controleren.
ik heb mijn RT1100RT na een rit in de garage gezet. 1 week later wilde ik hem weer starten, maar helemaal dood, niets brande of deed het meer. Aanduwen hielp ook niet.
Van het weekend aan de druppelaar gehangen en vandaag bij thuis komst blijkt hij nog steeds helemaal leeg te zijn. Op de druppelaar brandt ook alleen het rode lampje van de druppelaar zelf maar niet de status van de motor.
Waar kan/dien ik te beginnen met zoeken? Alle zekeringen zijn heel, de vier 'grote' zekeringen weet ik niet hoe te controleren.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: dood
Klinkt als een volledig overleden accu, startkabels van de auto erop en kijken wat er gebeurd als je het contact aan zet. Als dan de boel werkt heb je het probleem duidelijk.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Als de accu te leeg is, krijgt een druppellader de accu nimmer meer op lading.
Dan heb je een "echte" acculader nodig.
Maar je accu kan zo ver defect zijn, dat een acculader ook niets meer kan uithalen, dan moet je de accu vervangen.
Het meest verstandige is om eerst je accu te laten doormeten.
Nadeel is dat bij de
het heel lastig is om goed bij de accu te komen, 9-van-de-10 keer moet de tupperware eraf.
Als je nu, op dit moment, goed bij beide (!) accu-polen kunt komen, kan je overwegen een acculader (laadstroom circa 3 á 4 ampère) een nachtje aangesloten te laten.
Als je een voltmeter hebt, kan je, na het accu-laden, proberen te meten voordat je start wat je accuspanning is.
Die moet, afhankelijk van het type accu, om en nabij de 13 volt zijn. (+ of - 0,4 volt)
Als de accuspanning 12,5 volt of lager is, dan heeft er alle kans op dat de accu defect is (houdt geen lading meer vast).
Pas op met het starten van een externe accu inderdaad, dat is niet zonder risico's en je allerlaatste redmiddel.
Dan heb je een "echte" acculader nodig.
Maar je accu kan zo ver defect zijn, dat een acculader ook niets meer kan uithalen, dan moet je de accu vervangen.
Het meest verstandige is om eerst je accu te laten doormeten.
Nadeel is dat bij de

Als je nu, op dit moment, goed bij beide (!) accu-polen kunt komen, kan je overwegen een acculader (laadstroom circa 3 á 4 ampère) een nachtje aangesloten te laten.
Als je een voltmeter hebt, kan je, na het accu-laden, proberen te meten voordat je start wat je accuspanning is.
Die moet, afhankelijk van het type accu, om en nabij de 13 volt zijn. (+ of - 0,4 volt)
Als de accuspanning 12,5 volt of lager is, dan heeft er alle kans op dat de accu defect is (houdt geen lading meer vast).
Pas op met het starten van een externe accu inderdaad, dat is niet zonder risico's en je allerlaatste redmiddel.
ja, er was weer leven nadat ik startkabels had aangesloten. Dank voor uw tips!
Eigenlijk wil ik wel direct een nieuwe accu plaatsen, op vakantie wil ik dit niet weer overkomen!
- ik zat te denken aan een odyssee, iemand andere ervaringen of goede tips met goede prijzen?
- hoe kan ik het handigst en snelst de accu vervangen?
mvg
Dan
Eigenlijk wil ik wel direct een nieuwe accu plaatsen, op vakantie wil ik dit niet weer overkomen!
- ik zat te denken aan een odyssee, iemand andere ervaringen of goede tips met goede prijzen?
mvg
Dan
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Fijn dat dit opgelost is maar probeer ook even zelf te zoek op het forum middels de zoekoptie. Deze onderwerpen zijn reeds behandeld.
dan123 schreef:ja, er was weer leven nadat ik startkabels had aangesloten. Dank voor uw tips!
mvg
Dan
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties