Gepasioneerde RT-technieker gezocht

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
TomL

Gepasioneerde RT-technieker gezocht

Ongelezen bericht door TomL »

Hallo forumleden

Mijn RT met bouwjaar 2000 heeft nu 40.000 km en behoeft een groot onderhoud.
De moto heb ik vorig jaar particulier gekocht.
Hier in mijn woonstreek heb ik absoluut geen idee aan welke shop ik mijn RT durf toe vertrouwen. De offciele BMW-dealer zijn één zaak, maar daarnaast zijn er volgens mij ook erg veel uitstekende gepassioneerde mototechniekers met een eigen zaak.

Wie heeft er in regio Antwerpen/merksem goede ervaringen met een garage voor het onderhoud van zijn/haar RT?

Dankjewel voor jullie suggesties!

Groeten
Tom
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Gepasioneerde RT-technieker gezocht

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Tom

Ik denk dat die dun gezaaid zijn.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
TomL

Met ene heb ik genoeg
:-) :-)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Tom,

Op ons forum kennen we in ieder geval 2 zeer gepassioneerde en professionele sleutelaars. Beiden zijn woonachtig in NL. (beamietoo en vioma)
In Vlaanderen zou ik niemand weten. Maar waarom informeer je niet eens op het Vlaamse BMW forum? http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/index.php

succes
Jos
TomL schreef:Hallo forumleden

Mijn RT met bouwjaar 2000 heeft nu 40.000 km en behoeft een groot onderhoud.
De moto heb ik vorig jaar particulier gekocht.
Hier in mijn woonstreek heb ik absoluut geen idee aan welke shop ik mijn RT durf toe vertrouwen. De offciele BMW-dealer zijn één zaak, maar daarnaast zijn er volgens mij ook erg veel uitstekende gepassioneerde mototechniekers met een eigen zaak.

Wie heeft er in regio Antwerpen/merksem goede ervaringen met een garage voor het onderhoud van zijn/haar RT?

Dankjewel voor jullie suggesties!

Groeten
Tom
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
TomL

Jos,
Hartelijk dank voor de link.
Ik had tot op heden dat forum nog niet ontdekt.
Ik hoor daar eens.
Vriendelijke groeten
Tom
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Prima, idee is voor jou allemaal wat dichter bij huis. Het neemt niet weg dat je op dit forum van harte welkom bent . . . . _004
TomL schreef:Jos,
Hartelijk dank voor de link.
Ik had tot op heden dat forum nog niet ontdekt.
Ik hoor daar eens.
Vriendelijke groeten
Tom
Jos WRSM
TomL

Aan RT rijders in de westhoek van Vlaanderen,
gepasioneerde RT-techniekers, ... ze bestaan nog...

Na een doorverwijzing heb ik mijn RT in handen gegeven van garage Delanghe te Diksmuide/Beerst (Westvlaanderen - België).
Een eenpersoonsgarage met een duidelijke liefde voor BMW en dat nog wel zowaar bij mij om de hoek.
Ik ben erg gecharmeerd door de passie en de ongezouten mening van Geert (de eigenaar en zelf GS rijder) over de verschillende RT modellen door de jaren heen. Hij geeft je spontaan uitleg en specifieke informatie als je er om vraagt en maakt er geen probleem van als je eventjes geïnteresseerd mee kijkt tijdens het sleutelen. Hij toont je wat dient vervangen te worden én waarom. Een mechanieker en een garage naar mijn hart. Zo heb ik het graag.

Al was de eindrekening na het 40000 km onderhoud even sl(schr)ikken ( 800 euro weliswaar incl overal nieuwe remblokken, een nieuwe achterband en enkele kleine preventieve vervangingen gezien de leeftijd van de RT (12j) ), zijn fijn vakmansschap zonder verkoopspraat kan zeker mijn vertrouwen genieten. Het besef dat mij RT met passie en ervaring is nagezien, geeft me gemoedsrust om terug heel wat veilige en zorgloze kilometers af te malen.

Tom
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Prima geregeld toch. Je hebt de Belgische Kenny gevonden . . . . _004
Jos WRSM
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

TomL schreef:Aan RT rijders in de westhoek van Vlaanderen,
gepasioneerde RT-techniekers, ... ze bestaan nog...

Na een doorverwijzing heb ik mijn RT in handen gegeven van garage Delanghe te Diksmuide/Beerst (Westvlaanderen - België).
Een eenpersoonsgarage met een duidelijke liefde voor BMW en dat nog wel zowaar bij mij om de hoek.
Ik ben erg gecharmeerd door de passie en de ongezouten mening van Geert (de eigenaar en zelf GS rijder) over de verschillende RT modellen door de jaren heen. Hij geeft je spontaan uitleg en specifieke informatie als je er om vraagt en maakt er geen probleem van als je eventjes geïnteresseerd mee kijkt tijdens het sleutelen. Hij toont je wat dient vervangen te worden én waarom. Een mechanieker en een garage naar mijn hart. Zo heb ik het graag.

Al was de eindrekening na het 40000 km onderhoud even sl(schr)ikken ( 800 euro weliswaar incl overal nieuwe remblokken, een nieuwe achterband en enkele kleine preventieve vervangingen gezien de leeftijd van de RT (12j) ), zijn fijn vakmansschap zonder verkoopspraat kan zeker mijn vertrouwen genieten. Het besef dat mij RT met passie en ervaring is nagezien, geeft me gemoedsrust om terug heel wat veilige en zorgloze kilometers af te malen.

Tom
Eigenlijk vallen die kosten nogal mee. Als je naar de dingen kijkt die niet onder de beurt vallen hier valt de prijs best mee. De 40000km beurt is een dure beurt en de eerste keer wil je een goed startpunt hebben en alles doen. Is de remvloeistof ook vervangen?
TomL

Remvloeistoffen zijn inderdaad ook vervangen.
Over de grondigheid van het onderhoud moet ik naar gevoel zeker met niets inzitten. Ik denk niet dat er iets over het hoofd is gezien.
Zoals ik reeds vermelde, ondanks de weinige kilometers maar de hogere leeftijd van m'n RT (12j) werd preventief de brandstoffilter in de tank en de riem van de alternator vervangen.
Bedankt voor jullie reacties!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”