Even Voorstellen Martin met 1200 RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

MartinR1959

Even Voorstellen Martin met 1200 RT

Ongelezen bericht door MartinR1959 »

Mijn naam is Martin en ben vanaf Maart dit jaar in het bezit van een R1200 RT.
Enkele jaren geleden ben ik, na een motorpauze van zo'n 20 jaar, weer eens op een ijzeren ros gestapt.
Mijn oog viel toen op een Deauville. Niet al te zwaar, beschut tegen de weersomstandigheden en nog wat bagageruimte op de koop toe.
Op zichzelf een lekkere fiets maar toch wat te licht als je vaak met z'n tweeen op pad gaat.
De 1200RT had ik al enige tijd op het oog en eind vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en samen met een motormaatje, ieder een BMW gehuurd.
Ieder een verschillende zodat we halverwege konden wisselen. Werd dus 1200 RT en 1200 GS.
Kortom, om een lang verhaal kort te maken, ik was dus verkocht. (mijn motormaatje trouwens ook)

Deze maand een mooie ocassion met BMW garantie aangeschaft.
Aangezien ik regelmatig met mijn vriendin toer ging mijn voorkeur naar een type met ESA.
Dat is dus gelukt, inclusief opties als topkoffer, boardcomputer, handvat en zitvlak verwarming en cruise control.
Wat wil een mens nog meer.
Ik hoef niemand op dit forum te vertellen hoe dit rijdt, is werkelijk geen vergelijking met mijn vorige fiets.
Loopt als een trein, enorme wegligging, weinig zijwind gevoelig en vermogen te over.

Met mijn lengte van 1,88 m heb ik alleen het idee dat het windscherm nog wel iets hoger had mogen zijn, maar je moet wat te zeuren overhouden :D

Hierbij weer een nieuwe BMW fan toegevoegd...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Paul

Re: Even Voorstellen Martin met 1200 RT

Ongelezen bericht door Paul »

Welkom hier.
En over ruitjes is al genoeg geschreven hier.
Lees het ruitjes topic maar eens door.
Zelf heb ik net een ruit van ZTechnik gekocht. Echt een hele verbetering.
Ik ben 1.92. Maar zit nu lekker uit de wind.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Even Voorstellen Martin met 1200 RT

Ongelezen bericht door HansD »

Welkom Martin op dit forum en gefeliciteerd met je aanschaf.
Je hebt jezelf wel enorm verwend ! :; Veel plezier ermee.
(Als je tijd hebt moet je eens een foto plaatsen, onder Showen die R1200RT. Ga ik ook een keer doen als ik mijn RT gewassen en gepoetst heb)
ik rijd zelf op een 13 jaar oude R1100RT en die rijdt nog als nieuw. Dus, ik heb geen klagen...
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”