nieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

lettow

nieuw lid

Ongelezen bericht door lettow »

hallo,
Ik het Riny van Lettow ik ben een nieuw lid, ben op jullie log terecht gekomen omdat ik zocht naar de oplossing van een cardanprobleem.
Mijn cardan maakt flink herrie. Zowel tijdens het rijden als op de bok. Vooral op de bok is het erg goed te horen. ik zie nergens speling.
Kan iemand me vertellen of dit een lager of een tandwiel is. Ik wil i.i.g. proberen het zelf op te lossen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost zonder de fiets naar de dealer te brengen?
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: nieuw lid

Ongelezen bericht door japachap »

Welcome Riny!
Uw cardan maakt geluid terwijl op het middenbok...? Bedoelt u alst het versnellingsbak in neutraal is, of met 1e of 2e ingeschakeld?
Als het geluid toont zich in neutraal en gaat weg/wordt vermindered bij intrekken van de koppelingslever dan is het maar het koppeling en meestal niks te vrezen. Een goede balanceering van de gaskleppen en idle bypass schroeven zal tot een smeuger tickover leiden, met gevolg aan minder ratel van het koppeling.
Als het maakt herrie met aandrijving ingeschakeld... das een andere verhaal.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”