Gegroet allen,

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Rudi R

Gegroet allen,

Ongelezen bericht door Rudi R »

Op zoek naar enkele bijzonderheden over en voor m’n laatste RT, ben ik al surfend op dit forum terecht gekomen. En ik moet eigenlijk zeggen “zeer informatief “ forum!
Ik ben Rudi (België), op de motor sinds 1983, BMW-rijder sinds 1987 en ik mag hiér dan wel nieuw zijn, maar draai toch al wel wat jaren rond op RT’s: zowel met de K100 als K75, maar de laatste 10 jaar op de R’s: 2x -1100- en ‘n -1150-. En dan sinds deze lente een -1200- ‘09… Nodig om te zeggen dat ik me hier dan ook thuis kan voelen?
De 1100 en 1150 hadden eigenlijk weinig of geen geheimen meer. Anders is het voor de 1200, daarom ook mijn zoektocht naar wat bijzonderheden. Heb al wel wat gevonden, o.a. over de mogelijkheden voor het vervangen van het zwakke toeterke door een iets krachtiger alternatief => iemand nog persoonlijke ervaring met de plaatsing van de dubbele originele claxons (met ev. extra verloopkabeltje)? Verder vind ik bij elk bezoek wel iets nieuws / bruikbaars. _004
De aanschaf van de 1200 maakt ook dat mijn -1150- , ‘n 2005 Black Line (special edition), in de verkoop staat: voor geïnteresseerden, zeer in ’t kort te vinden bij “Koop en verkoop” :!: .
Hoop hier in de toekomst nog veel op te steken en zal dus regelmatig ’s komen piepen.

[groet],
Grtz, Rudi
Erteetje

Re: Gegroet allen,

Ongelezen bericht door Erteetje »

Welkom Rudi op dit inderdaad zeer informatieve forum.
Veel veilige kilometers op je beemeRT.

Luc
Inspector Gadget

Re: Gegroet allen,

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Rudi R schreef:... o.a. over de mogelijkheden voor het vervangen van het zwakke toeterke door een iets krachtiger alternatief => iemand nog persoonlijke ervaring met de plaatsing van de dubbele originele claxons (met ev. extra verloopkabeltje)?
Welke toeteRT je exact gaat gebruiken bepaalt of de CAN-bus dat graag trekken op 1 aansluiting.
Naar verluid heeft elke -1200- de bedrading (en stekker!) voor de aansluiting van de 2e toeteRT, en deze zou onderaan nabij de linker spiegel gemonteerd zitten, fabrieks-af. Anders ff je BMW dealeRT vragen, die heeft vaak ervaring danwel meer informatie.

Bij de -1200- hebben beide toeteRT aansluitingen hun eigen verbinding met de ZFE (centrale computer), het is dus *geen* parallel aansluiting!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”