Voor de hobby rijdt ik motor en wel sinds mijn 21e levensjaar, begonnen met een Honda CB1 1992 (perse een 4 cil.), daarna een Yamaha XJ600 (1st edition, 1990) vervolgens een paar jaar niets, sinds 1999 BMW ; eerst een K100RS 16V (1990), vervolgens een K1100LT van 1994 (2004 tot eind 2008) en sinds begin februari 2009 mijn eerste BMW met "tieten" een R1100RT

Mijn keuze voor een R1100RT was met name de handelbaarheid en het vlotte koppel. Een BMW K1100LT is een uitermate comfortabele machine die uitstekend geschikt is voor de langere afstand...............en daar zat de kruks

Maar de keuze was snel gemaakt gezien ik een kleinere (lees kortere) fiets wilde hebben die beter is in shorttracken (stoplichten) en minder zwaar en vooral handelbaarder was ? En dat heb ik bij de K1200GT niet kunnen vinden, laat staan bij de nieuwe LT ! Gezien ik met de RT fluitend de mannen op de TDM's en Ducati's bij kan poten, zowel op de korte als lange afstand, ben ik uitermate tevreden over mijn RT is het niet omdat er zoveel leuke spullen te krijgen zijn om het monster te pimpen !!!! maar ook zeker om de, voor mij volledig nieuwe, rij-eigenschappen van een BMW met "tieten".................
Even voor de statistieken in dit forum : BMW R1100RT van maart 1997, accessoires ; roestvrijstalen boutjes rondom, alarmsysteem, intercom, TomTom navigatie, Xenon-koplamp, kofferset, kleur ; glaciergrun (niet mijn eerste keuze, maar jah?!) iets meer dan 77.000 km op de klok.