Jeroen, en sinds febr 2009 in het bezit van een RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Tobias de Eerste

Jeroen, en sinds febr 2009 in het bezit van een RT

Ongelezen bericht door Tobias de Eerste »

Ik ben Jeroen, bijnaam Tobias de Eerste, naar de kat :twisted: haha ! Geboren Amsterdammer, woonachtig in Den Haag (sinds kort) en fotograaf van hobby........eeeeh beroep.

Voor de hobby rijdt ik motor en wel sinds mijn 21e levensjaar, begonnen met een Honda CB1 1992 (perse een 4 cil.), daarna een Yamaha XJ600 (1st edition, 1990) vervolgens een paar jaar niets, sinds 1999 BMW ; eerst een K100RS 16V (1990), vervolgens een K1100LT van 1994 (2004 tot eind 2008) en sinds begin februari 2009 mijn eerste BMW met "tieten" een R1100RT :D

Mijn keuze voor een R1100RT was met name de handelbaarheid en het vlotte koppel. Een BMW K1100LT is een uitermate comfortabele machine die uitstekend geschikt is voor de langere afstand...............en daar zat de kruks :$ de langere afstand beperkte zich tot de vakanties en motorweekenden. Nu heb ik vanaf dag 1 met 4 cilinders gereden, dus is de RT mijn eerste 2 pitter............ :$ Tot groot genoegen van het vrijdagavondouwemannenmotortoerclubje, die heb ik nl jaar en dag af lopen pissen om hun 2 pitters ;) (hinken op 2 benen etc etc) en dat moet ik nu bezuren uiteraard :(

Maar de keuze was snel gemaakt gezien ik een kleinere (lees kortere) fiets wilde hebben die beter is in shorttracken (stoplichten) en minder zwaar en vooral handelbaarder was ? En dat heb ik bij de K1200GT niet kunnen vinden, laat staan bij de nieuwe LT ! Gezien ik met de RT fluitend de mannen op de TDM's en Ducati's bij kan poten, zowel op de korte als lange afstand, ben ik uitermate tevreden over mijn RT is het niet omdat er zoveel leuke spullen te krijgen zijn om het monster te pimpen !!!! maar ook zeker om de, voor mij volledig nieuwe, rij-eigenschappen van een BMW met "tieten".................

Even voor de statistieken in dit forum : BMW R1100RT van maart 1997, accessoires ; roestvrijstalen boutjes rondom, alarmsysteem, intercom, TomTom navigatie, Xenon-koplamp, kofferset, kleur ; glaciergrun (niet mijn eerste keuze, maar jah?!) iets meer dan 77.000 km op de klok.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: Jeroen, en sinds febr 2009 in het bezit van een RT

Ongelezen bericht door dhr »

van harte welkom bij the Real Thing :!:
Grappig dat steeds mensen weer ontdekken dat die RT (met ontelbare "scheldnamen" voor de fiets en de gebruiker) een puike multifunctionele en comfortabele snelle fiets is :lol:

Maarre... wat is er mis met Glacier Grün :$ :roll: :O
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Tobias de Eerste

dhr schreef: Maarre... wat is er mis met Glacier Grün :$ :roll: :O
Helemaal NIETS, maar het zou niet mijn eerste keuze geweest zijn ! 8) Bij 2e hands motoren moet je niet zeuren over de kleur...........maar ik had blauw, of antraciet misschien wat mooier gevonden ?? Volgende keer wellicht...........
dhr
Contacteer:

ze blijven mooi genoeg om te fotograferen ;)

Je hebt vast wel wat moois te laten zien bij showen die RT :)

we zien je mooie plaatjes graag tegemoet, zeker als je van geënsceneerde foto's bent maakt me dat nieuwsgierig ;)

nogmaals welkom bij deze club
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Tobias de Eerste

dhr schreef:ze blijven mooi genoeg om te fotograferen ;)

we zien je mooie plaatjes graag tegemoet, zeker als je van geënsceneerde foto's bent maakt me dat nieuwsgierig ;)

Aaaah, Google is geduldig :-)

http://WWW.HOLLANDFOTOVIDEO.NL" onclick="window.open(this.href);return false; had je ook kunnen vragen hoor ! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog geen foto's van mijn RT heb gemaakt, maar dat zal er zeker van komen :)
dhr
Contacteer:

t was niet om bijdehand te doen :oops: , hoewel ik redelijk bedreven ben in internetzoeken.
"Tobias de eerste" zei mij niets en ik vind bijnamen soms wel intrigerend. Dus ik Googlde daar op en kwam via XM op Hollandfotovideo en we zijn hier gek op RT foto's vandaar :)

Dus dan nu de vraag: wat voor kat was Tobias de Eerste?

Tobias de Eerste schreef:
dhr schreef:ze blijven mooi genoeg om te fotograferen ;)

Aaaah, Google is geduldig :-)

http://WWW.HOLLANDFOTOVIDEO.NL" onclick="window.open(this.href);return false; had je ook kunnen vragen hoor ! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog geen foto's van mijn RT heb gemaakt, maar dat zal er zeker van komen :)

Tobias de Eerste

Dus dan nu de vraag: wat voor kat was Tobias de Eerste?

Tobias IS nog steeds, en van het soort "Europese korthaar" en Cypers getijgerd :) een beetje als de BMW rijder ; eigenzinnig, eigenwijs en praat het liefst over niets anders dan............zijn of haar BMW !! :D

Je hebt dus ook gezien dat ik in het rijke bezit ben van een uiterst zeldzame Citroen XM 3.0 V6 EXCLUSIVE, ook zo'n hobby ;)
dhr
Contacteer:

Aha, klinkt als een huisgenoot die niet over het hoofd kan worden gezien :lol:

En die XM is inderdaad prachtig, toen ze uitkwamen vond ik ze ook al geweldig. Mijn toenmalige directeur had er één en het was altijd een feest om met zijn auto op pad te gaan. 8)_

hgr
Kees
Tobias de Eerste schreef:Dus dan nu de vraag: wat voor kat was Tobias de Eerste?

Tobias IS nog steeds, en van het soort "Europese korthaar" en Cypers getijgerd :) een beetje als de BMW rijder ; eigenzinnig, eigenwijs en praat het liefst over niets anders dan............zijn of haar BMW !! :D

Je hebt dus ook gezien dat ik in het rijke bezit ben van een uiterst zeldzame Citroen XM 3.0 V6 EXCLUSIVE, ook zo'n hobby ;)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”