stuurverhogers R1200rt

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

stuurverhogers R1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kun je zonder kabels of remleidingen te velengen/veranderen zomaar stuurverhogers van bv Nedplex of Wunderlich monteren ? Ik bedoel dat met maximale stuuruitslag misschien het een en ander hierdoor wel erg strak zou kunnen gaan staan? Ik wil graag gaan verhogen om zo rechter op de motor te zitten en mijn armen wat te ontlasten.Ben zelf 1,86 lang en het lijkt me een genot om te rijden met verhogers omdat mijn houding dan ergonomisch beter is. _001

Heeft iemand ervaring met de stuurverhogers,en bovendien met dezelfde lichaamslengte en fietstype? En de daarbij behorende voordelen of nadelen?

Graag antwoord en evt andere merken verhogers enz.

Groet,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: stuurverhogers R1200rt

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Stuurverhogers zijn denk ik de meest eenvoudig te monteren extra's.
Ik heb probleemloos de 'standaard' verhogers op mijn -1200- geplaatst. Als ik het goed herinner heb ik één ty-rap losgehaald/verplaatst om wat kabels een andere route en dus meer ruimte te geven. De lengte is voldoende, het hangt een beetje af van hoe ze zijn vastgezet. Rustig je stuur bewegen en goed kijken of er iets klem loopt.
In gebruik verder nog nooit iets gemerkt van te strakke kabels en leidingen.
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
jaybmw

Overweeg de stuurverhogers van 2cm hoger en 2cm naar je toe aante schaffen van Nedplex. Heeft iemand deze exemplaren en wat zijn de bevindingen.Net op de middenbok gezeten en mij valt op dat ondanks mijn lange armen ze redelijk gestrekt zijn op de standaard zit -positie op mijn 1200rt.Op langere stukken begint het tussen de schouders wat zeer te doen.Ik hoop met de verhogers rechter in het zadel te zitten en de ellebooghoek wat te verkleinen zodat ik relaxter zit.... _001 .

Iemand tips?

Groet Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

jaybmw schreef:Overweeg de stuurverhogers van 2cm hoger en 2cm naar je toe aante schaffen van Nedplex. Heeft iemand deze exemplaren en wat zijn de bevindingen.Net op de middenbok gezeten en mij valt op dat ondanks mijn lange armen ze redelijk gestrekt zijn op de standaard zit -positie op mijn 1200rt.Op langere stukken begint het tussen de schouders wat zeer te doen.Ik hoop met de verhogers rechter in het zadel te zitten en de ellebooghoek wat te verkleinen zodat ik relaxter zit.... _001 .

Iemand tips?

Groet Jeroen.

Ik heb de verhogers met setbacks van csv (usa) en zou ze niet meer willen missen. BMW wil graag een "actieve" zit op de tourmachines en ik wil graag comfort. aangezien ik niet zulke lange armen heb is het voor mij een verademing. Ik adviseer je de investering, het geeft een permanent glimlach terug _004
jaybmw

Zojuist verhogers bij Nedplex besteld.Indien ze niet bevallen dan mag ik ze omruilen,aldus Olivier.Ze zijn deze week in huis dus ga ik ze monteren en hoop dat ze bevallen.De 1e langduurtest vind eind Mei begin Juni plaats,het wordt Eifel/Luxemburg.

@Paul: Gezien het feit dat je een een mooie -1200- onder je kont hebt hangen,mag ik ervanuit dat je schouder minder hinder geeft of geheel pijnloos is?
Wel tof dat je weer rondsnord, _004 .

Grtn Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

jaybmw schreef:Zojuist verhogers bij Nedplex besteld.Indien ze niet bevallen dan mag ik ze omruilen,aldus Olivier.Ze zijn deze week in huis dus ga ik ze monteren en hoop dat ze bevallen.De 1e langduurtest vind eind Mei begin Juni plaats,het wordt Eifel/Luxemburg.

@Paul: Gezien het feit dat je een een mooie -1200- onder je kont hebt hangen,mag ik ervanuit dat je schouder minder hinder geeft of geheel pijnloos is?
Wel tof dat je weer rondsnord, _004 .

Grtn Jeroen.
Hoi Jeroen, uiteindelijk blijkt na een 2de mri dat een spier diep in mijn schouder (supraspinata) gescheurd is en de aanhechtingpees op het bot ontstoken ( tenditus). Vermoedelijke oorzaak mijn kleine ongeluk waarbij ik van links werd aangereden door een brommer en ik naar rechts viel. Heb er zo'n anderhalf jaar mee gelopen. Inmiddels voor 90 % genezen.
Ik kwam deze 1200 rt tegen en kon het aanbod niet weerstaan. De motor was verwaarloosd en ik ben 2 weken aan het schoonmaken/restaureren geweest en ben bijna klaar. De setbacks zijn een geweldige uitvinding!
Ik tuf dus weer!
jaybmw

Zo,de verhogers van Nedplex zijn binnen! Afgeplakt,en bedacht om het zichtbare aluminium te spuiten om dof worden te voorkomen.Wou eerst zilver metallic met blanke lak doen,maar ze zijn nu mat-zwart met een laagje blanke lak erover.Laten drogen en morgen monteren met bijgeleverde imbusbouten.De bouten vervang ik door rvs exemplaren tzt omdat ik het gewone p.sbakkenijzer van 8.8 niet mooi genoeg van kwaliteit vind en ook nog eens kan gaan roesten.

Dan rest natuurlijk de testrit nog om te ervaren hoe het rijdt met de verhogers gemonteerd. Laat nog wat weten!

Grtn Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
jaybmw

Zo,de rvs bouten zitten erin en de eerste 250km zitten erop.Ik zit ietsje rechter dan voorheen dit merk ik omdat ik mijn ruit hoger moet zetten dan anders ivm turbulentie.Ben gister vanuit Noord Holland binnendoor naar Brabant gereden en geen last meer van schouders.Dus door 2cm hogere stuurhelften is mijn zit blijkbaar rechter.....

Over 10 dagen volgt de grote test ivm 6 dagen Eifel/Lux. Schat zo'n 1500 km te toeren en ben benieuwd naar de uitslag.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Klopt, alles verandert zo'n beetje.

Kijk ook altijd even heel goed naar je minimale- en maximale stuuruitslag.

Verder heeel veeel plezier toegewenst!
jaybmw

Yep,de stuuruitslag had ik al meteen op de bok in de garage getest om te checken of er slangen/kabels door de verhoging te strak zouden zitten. _004
Net fiets gewassen en banden opgepompt naar bagagespanning,oliecheck en remblokken bekeken.Stilaan al wat gaan inpakken en over 1 week richting Bollendorf in de Zuid-Eifel.

[groet] ,Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

jaybmw schreef:Stilaan al wat gaan inpakken en over 1 week richting Bollendorf in de Zuid-Eifel.

[groet] ,Jeroen.
Lekker vooruitzicht _004
Ben er jarenlang op vakantie geweest... 5 km verderop (Wallendorf-pont aan de luxemburgse zijde van de Sure)
even de brug over naar Luxemburg en de mooiste (motor)wegen liggen voor je...

Enjoy!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
jaybmw

Dank je ! Ik kom er al ruim 30 jaar en het verveeld nooit ! Deze zomer eens richting Bayern om daar te rijden. Beetje of-topic nu.....

Grtn Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”