Het programma wordt deze week opgenomen in Gerkesklooster-Stroobos. De hulpdiensten zijn op de plek van het ongeluk aanwezig.
Ungelok yn live tv-útstjoering
Moderator: RT_Patrick
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Ungelok yn live tv-útstjoering
In het live televisieprogramma 'Doch it foar dyn Doarp' (Doe het voor je dorp) van Omrop Fryslân is donderdagmiddag een ongeluk gebeurd. Twee motorrijders zijn met elkaar in botsing gekomen. Het ongeluk was live op televisie te zien. De uitzending is vanwege het ongeluk stilgelegd.
Het programma wordt deze week opgenomen in Gerkesklooster-Stroobos. De hulpdiensten zijn op de plek van het ongeluk aanwezig.
[media]VxtPqqBCUWg[/media]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: Ungelok yn live tv-útstjoering
shit, wat een lummel is die derde rijder! Kan ik opnieuw woest over worden.
Ook bij mij in 1992 heeft een andere rijder eens een keer op een dergelijke wijze mij geraakt, gelukkig had ik toen ook een BMW met touringkoffers.
Je ligt op de grond voor je het weet en je weet totaal niet wat er nu gebeurd is.
De rechterkoffer was er totaal afgereden maar die heeft wel mij beschermd tegen ernstig letsel!
De eerste twee mogen nog blij zijn dat de derde niet recht op hun knalde!
groet,
Han
Ook bij mij in 1992 heeft een andere rijder eens een keer op een dergelijke wijze mij geraakt, gelukkig had ik toen ook een BMW met touringkoffers.
Je ligt op de grond voor je het weet en je weet totaal niet wat er nu gebeurd is.
De rechterkoffer was er totaal afgereden maar die heeft wel mij beschermd tegen ernstig letsel!
De eerste twee mogen nog blij zijn dat de derde niet recht op hun knalde!
groet,
Han
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Weet iemand wat daar door de lucht vloog? (Ik bedoel niet die heli voor alle duidelijkheid!)
gr v Ciske
gr v Ciske
Het is de laars van degene die de lummel heeft geraakt;
Die lummel komt met zeer hoge snelheid voorbij knallen en raakt waarschijnlijk met zijn stepjes de andere rijder in de kuit
Ook opmerkelijk;
Vóór de slomo-playback zie je de man in de blauwe jas (rechts) vlak na het ongeval naar rechts (blijven) kijken om aanstalten maken naar die lummel te gaan, om dan naar links te kijken naar de "stoppie" persoon.
Waarschijnlijk heeft de lummel buiten beeld ook een smakkerd gemaakt. De stoppie is ook geen slimme actie denk ik, want wellicht heeft daardoor de lummel dat remlicht niet tijdig goed genoeg kunnen zien.
Neemt niet weg dat met zo'n touringbus langs de weg en tenminste 1 persoon in de berm, je altijd flink de snelheid eruit moet halen voor al het onverwachte.
Denk alleen dat die touringbus van dit "race-team" is, en m.i. zouden die toch veel beter moeten weten dat je dergelijke fratsen niet op de openbare weg niet moet uithalen, dan heb je geen ruimte (lees: breedte, zicht, geen afleiding, geen bravoure) om je veiligheidsruimte te creeren.
Maar, dat is laptoppsychologie van mij, ik kijk naar wat ik zie.
En dat maakt mij woedend en misselijk tegelijk.
Genoeg recherchewerk voor vandaag.
(liggend been op de grond is duidelijk te zien dat de broekspijp niet meer in een laars steekt versus het staande been)Die lummel komt met zeer hoge snelheid voorbij knallen en raakt waarschijnlijk met zijn stepjes de andere rijder in de kuit

Ook opmerkelijk;
Vóór de slomo-playback zie je de man in de blauwe jas (rechts) vlak na het ongeval naar rechts (blijven) kijken om aanstalten maken naar die lummel te gaan, om dan naar links te kijken naar de "stoppie" persoon.
Waarschijnlijk heeft de lummel buiten beeld ook een smakkerd gemaakt. De stoppie is ook geen slimme actie denk ik, want wellicht heeft daardoor de lummel dat remlicht niet tijdig goed genoeg kunnen zien.
Neemt niet weg dat met zo'n touringbus langs de weg en tenminste 1 persoon in de berm, je altijd flink de snelheid eruit moet halen voor al het onverwachte.
Denk alleen dat die touringbus van dit "race-team" is, en m.i. zouden die toch veel beter moeten weten dat je dergelijke fratsen niet op de openbare weg niet moet uithalen, dan heb je geen ruimte (lees: breedte, zicht, geen afleiding, geen bravoure) om je veiligheidsruimte te creeren.
Maar, dat is laptoppsychologie van mij, ik kijk naar wat ik zie.
En dat maakt mij woedend en misselijk tegelijk.
Genoeg recherchewerk voor vandaag.

- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Naar het laatste beeld te oordelen ligt-ie aan de andere kant van de dijk in de sloot.Waarschijnlijk heeft de lummel buiten beeld ook een smakkerd gemaakt.
Als ik naar de beelden kijk zie ik de man met blauwe jas met de hand omhoog staan. Wijst hij naar de aanstormende lummel om de anderen te waarschuwen of zijn ze bezig met het bepalen van de remweg bij hoge snelheid ? Volgens mij heeft hij ook een rode vlag in de hand.
Ik ben het eens met de voorgaande reageerders: dit gestunt hoort niet op de openbare weg. Ik heb geleerd altijd een vluchtweg te zoeken en voor ogen te houden "Waar ga ik heen als die auto uitwijkt; wat als......" Het is in het begin lastig omdat je steeds moet denken, maar het gaat op een gegeven moment intuïtief.
GrTz
BertL
BertL
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
tsja, zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje...
gister op 1 dag 2 motorongevallen gezien, 1 blauwe
rijder (Erg genoeg maar hopelijk geen member...)op de A1 bij de ingang van de wisselstrook bij Naarden

en een ander met een sportmotor op de Utrechtsebrug in Amsterdam...
Krijg er altijd een naar gevoel van...
gister op 1 dag 2 motorongevallen gezien, 1 blauwe

en een ander met een sportmotor op de Utrechtsebrug in Amsterdam...
Krijg er altijd een naar gevoel van...
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

En hier dan het vervolg van dat Gerkesklooster Stroobos verhaal;
En
Bron: http://nos.nl/artikel/359461-motorongel ... nding.htmlToegevoegd: donderdag 5 apr 2012, 18:46
Update: donderdag 5 apr 2012, 22:28
Omrop Fryslân gaat morgen verder met de rechtstreekse tv-uitzendingen van het programma 'Doch it foar dyn doarp' ('Doe het voor je dorp'). Dat heeft de omroep in overleg met de bewoners van Gerkesklooster Stroobos besloten.
Vandaag gebeurde bij het begin van de uitzending een ernstig motorongeluk. Drie motorrijders zouden het programma op ludieke wijze openen, maar twee van hen botsten voor de camera's tegen elkaar. De uitzending van het programma werd na het ongeluk stopgezet.
Eén van de motorrijders ligt met een gebroken schouder en enkel in het ziekenhuis. De andere liep een hersenschudding op. Hij mocht na controle naar huis. De uitzending van morgen wordt wel aangepast, zegt de regionale omroep.
En
GERKESKLOOSTER - Voor de mislukte motorstunt in de live-uitzending van ‘Doch it foar dyn doarp' donderdag in Gerkesklooster-Stroobos was geen vergunning aangevraagd.
Een motorrijder raakte bij de botsing gewond aan zijn schouder en enkel, de ander had een hersenkneuzing. Het programma is direct afgebroken en gaat vrijdagmiddag verder.
Omdat er sprake was van racen op de openbare weg heeft de politie besloten de motoren in beslag te nemen voor onderzoek. De tweewielers hebben geen kenteken en racen normaal alleen op circuits.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2993 Weergaves
-
Laatste bericht door Peter Kopeko
-
- 9 Reacties