Omdat ik een TOMTOM GO 950 LIVE heb, met de voeding in de adapter en niet in de TT zelf, had ik dus een houder met voeding nodig. Deze heb ik daar gevonden. Het betreft de carcomm Car Holder TomTom GO x 40/x50. Ook geschikt voor de 950!. Kostte me wel 69 euro. maar een prima houder, met een standaard sigarettenplug en een videostekker.
Ik kreeg daar gratis een Carcomm Clik-On Plate + 45 mm Radio Mour (twv 15,95) bij.
Met een zelfgemaakte alm.strip heb ik eerst de strip met er tussen in rubberen ringen op het dasboard vastgemaakt, net onder het scherm in de bestaande bevestigingsgaten. Daar heb ik de Click-On Plate op vastgemaakt. Iets moeten buigen omdat deze plaat in principe voor in de auto is bedoeld en dus iets scheef richting bestuurder is gebogen. Ook iets naar beneden moeten buigen omdat de TT anders de ruit zou raken als deze in de laagste stand staat.
De TT staat keurig in het midden en ik heb een prima kijk op de weg en de TT zo. Geluid voluit. Prima te doen, de TT trilt niet. Daar ben ik wel blij mee.
De voeding heb ik weggehaald bij de stekkers onder het zadel. Heb wel constante stroom zo, maar omdat ik voor het oplader van de accu het zadel weg moet halen, heb ik er een schakelaartje (en zekering) tussen gezet om de stroom richting houder uit te schakelen. Verder kan de houder eenvoudig uit de Click-On Plate worden gehaald en is de voedingsdraad lang genoeg om de houder op te bergen in het dasboardkastje.
Een prima oplossing heb ik zo voor het gebruik van mijn TT.
Groet Peter