Tuono schreef:Hoi Ronald,
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar ik heb boekje nu van voor naar achteren en van achteren naar voren bekeken, maar kan er niks over vinden.
Wellicht dat het beschreven staat in de boekjes van jongere bouwjaren.
De mijne is van 2005.
Tuono

http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r12 ... 200rt.html
Op de site van bovenstaande link ff naar beneden scrollen en dan staat het daar beschreven.
Daar staat het volgende:
Vastzetten op de trailer / trein / boot:
nooit spanbanden aan het stuur vastmaken want de handgrepen kunnen er stuk van gaan en (veel belangrijker) er komt dan ongewenste opwaartse druk op de bouten waarmee het stuur in het balhoofd is gemonteerd en daar is het balhoofd niet op berekend; het rijdt zo vreemd als bij 160 kmh een stuurhelft los laat.
geen spanbanden over de zitting aanbrengen: 1) daaronder zit misschien electrische bedrading, 2) dat blijft schuiven.
niet op de middenbok zetten, want beide wielen moeten op de grond blijven staan.
voor: aan elke veerpoot een spanband, net boven het voorspatbord (klopt: je kunt 'm dan niet 'in' de vering trekken, span 'm zodanig dat de voorband inzakt).
achter: aan elke kant een spanband aan het buizenframe, net rechtsboven de voetensteun van de passagier (de koffers moeten er af).
als de motor rechtop staat moet je m.b.v. de spanbanden de vering goed intrekken, anders gaat ie huppelen en kan de boel loswerken.
gebruik spanbanden van minimaal 250 kg trekkracht met een ratel-systeem; CargoBuckle en Dtect zijn hele luxe spanbanden.
Op deze manier staat ie als een huis en kan er niks beschadigd worden.
Succes, B10