Tsjechië

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

peijsj
Type: R1100RT

Tsjechië

Ongelezen bericht door peijsj »

Ben nu een aantal keren met enkele mensen in september naar de Dolomieten geweest en hoewel dit m.i. nooit verveeld willen we dit jaar eens wat anders doen. Het oog is gevallen op Tsjechië. Ben er in 2004 geweest (met de auto) en ik herinner me een prachtig land waar het volgens mij ook prachtig motorrijden moet zijn. Ik herinner me echter ook de route er naar toe: saai. Wie heeft er tips of misschien wel fraaie routes richting (en in) Tsjechië ? (We gaan 8 dagen. Idee is in 2 dagen heen en 2 dagen terug. Overige dagen rondtouren) Algemene tips over motorrijden in dit land zijn ook welkom !
Groet
Jan
bertus

Re: Tsjechië

Ongelezen bericht door bertus »

Kan je een prima adres aanraden in Harrachov, in het N.O. van Tsjechië, in /nabij het Zevengebegte.
Het is een Pension en de eigenaars , Koos en Gerda zijn zelf ook fanatike motorrijders. Heeft ook vele routes voor je.
Ben er zelf ook div. malen geweest en ook 2 x met een KNMV groepsreis.
Het is een pension, dus voor het diner moet je even een paar minuten lopen naar het dorp.
Prima kamers en ontbijt en Koos heeft verstand van motoren en een pracht werkplaats eventueel.
Mail maar even en bekijk de website maar.
www.pensiondebergiep.cz met vele foto's en email: pensiondebergiep@tiscali.cz.

Afbeelding

De parkeerplaats is geheel geasfalteerd, dus geen stenen meer.

Succes,
Groeten Bertus.
Snellecees
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Ongelezen bericht door Snellecees »

Jan,

Goed idee Tsjechie en leuk vakantieland. Ik ben er 2 keer met de auto geweest, inmiddels al wel een jaar of 10 geleden. Het is inderdaad wel een flink stuk sturen op de motor door Duitsland, je zou ook kunnen overwegen om de motor op een aanhanger te zetten en het saaie stuk met de auto overbruggen. Met de auto kun je ook in 1 dag naar Tsjechie rijden.

Huur aanhanger 20 a 30 Euro per dag.

Het is maar een idee.

Groet
Cees
peijsj

Bertus,

Zeer bedankt. Hier kan ik wel wat mee. _004
Gezien het aantal reacties hier zijn er maar weining mensen die de kant van Tsjechie op gaan en het is toch een buitengewoon fraai (motor)land lijkt me.

@Cees.
Heb er wel eens ooit over gedacht om zo'n aanhanger in te zetten op mijn/onze ritten naar de Dolomieten maar vind dat eigenlijk een zwaktebod. Zodra lange ritten echt niet meer kunnen (soms wel wat problemen agv een reumakwaal) is het een optie. Ik denk er nu over om evt. via Zwarte Woud te gaan. Is een stuk om maar waarom niet ?
bertus

Ongelezen bericht door bertus »

Jan,
Kom even terug op mijn bericht van Tsjechië.
Ik schreef in het N.O maar dat moet N.W zijn, een km of 20 oosterlijk van Liberec.
Ging via Autobahn Dresden en in Görlitz de grens over.
Het is ca 1000 km.

Gr Bertus.
peijsj

Wat zo'n idee al niet teweeg brengt. Heb beide motormaten toch maar het idee van de trailer voorgelegd. Een echt leuke route naar tsjechie niet kunnen vinden (tenzij je tijd genoeg hebt) Beiden zijn enthousiast ! Toeval wil dat ik heden een goede trekauto heb gekregen (Lease) en dat we een trailer tot onze beschikking hebben. Nu nog contact zien te krijgen met het pension van Bertus (lukt nog even niet) maar evt. een ander. Ziet er dus naar uit dat we op 0209 met 3 boxers op de trailer naar Tsjechie gaan een daar een weekje touren.
Wie had dat gedacht _001
Heb er nu al zin in.
Snellecees

was toch niet zo'n gek idee van mij dus die trailer.

Fijne vakantie

Ik neem mijn motor mee naar Engeland en ook op een trailer. Kan ik fijn motorrijden tijdens de vakantie en toch een grote tent en campeerspullen meenemen. Praktisch en toch leuk

Groet
Cees
peijsj

Inmiddels zit de vakantie er op. De 3 boxers op de ("gewone"aanhanger) krijgen zonder dat ze elkaar raken was een hele uitdaging maar ze hebben het allemaal zonder krasseen overleefd. Op de Duitse autobaan gaat het nog wel maar de laatste 100 kilometer door Polen naar het Pension heeft soms niet zo'n prettig wegdek.....
Pension In de Bergiep is, zoals Bertus hierboven al aangaf, een prima lokatie. Zowel ligging als de gastvrijheid van Koos en Gerd zijn fantastisch.
Voor het eerst niet alleen maar toerritten gemaakt maar Koos had allerlei doelen (musea e.d.) met fraai te rijden routes heen en terug.
Tsjechie is een prachtig land en heeft geweldige wegen voor motoren. Soms is het wegdek minder maar dat neem je op de koop toe. Op papier, dat dan weer wel maar ouderwets plakken op de tank ging prima. Het prijspeil is zeer aantrekkelijk (benzine rond €1.40 evenals een 1/2 ltr. bier) . We gaan zeker nog eens terug. Ik zal zien dat ik dezer dagen nog wat foto's post.
Snellecees

Goed om te lezen dat je weer veilig en zonder schade aan de motoren terug bent.

Ik ben deze zomer naar Engelaand geweest met de motor op de aanhanger, is ook prima gegaan en weer veilig en zonder schade terug. Omdat dit de eerste was dat ik een motor, R1150RT, op de aanhanger had heb ik van te voren uitgezocht hoe ik hem moest vastzetten. Voorkant band over het bovenste balhoofd en achter op het kofferrek. Dit had ik ook vooraf getest met een rondje rond Breda en dat ging prima. Tijdens de vakantie ging het prima op de snelwegen en doorgaande wegen maar op de binnendoor wegen met kuilen en drempens zijn de sjorbanden aan de achterzijde toch een aantal keren losgegaan. Ik had links en rechts 1 sjorband gebruikt. Ik merkte dat ik hiermee de achtervering niet genoeg ingedrukt kreeg en dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat het losging. Ondanks dat de banden toch echt heel strak waren aangetrokken veerde de motor toch nog te veel in en uit denk ik. Later heb ik zowel links als rechts 2 sjorbanden gebruikt en toen bleef alles vastzitten.

Weer wat geleerd dus.

Cees

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”